10 етапів SEO-просування для сайту

25.01.2019

Пошуковий поступ – важливий етап розвитку проекту, що дозволяє вивести його на новий рівень. Після того, як SEO фахівець отримує необхідні доступи до сайту та його систем аналітики, він починає шукати всі вузькі місця сайту, вибудовуючи тим самим подальший план робіт з його оптимізації. Оптимізація сайту під пошукові системи зачіпає всі його аспекти, від зовнішньої маси посилань до зміни самої структури сайту.

Так, існує близько десяти обов'язкових етапів робіт. І вони не кардинально відрізнятимуться для Google або інших пошукових систем. Чи не впливають ні тематика, ні якісь інші параметри, адже це база. Єдине обмеження – всі ці рекомендації є хорошими для новинних, інтернет-магазинів, візиток, корпоративних сайтів, форумів, агрегаторів оголошень, але не для лендингів.

№1 Аналіз

SEO аналіз

Спеціаліст з просування проводить аналіз сайту на основі даних у панелі Google Webmasters. Стратегія комплексного просування проекту може бути сформована лише у тому випадку, коли виконано загальний аналіз товарів, послуг та сайту, через який вони пропонуються.

На цьому етапі фахівець аналізує видимість сайту в комплексі за запитами різної частотності. Потім він проводить конкурентний аналіз, що допомагає зрозуміти, через що лідери ринку оминають ваш сайт. Аналізується структура та посилальний профіль сайтів-лідерів, вибираються запити для створення та оптимізації посадкових сторінок. Проводиться звичайна та системна аналітика на основі пошукової видачі.

В результаті визначається, чи потрібні складні зміни, такі як доробка CMS, перехід на захищений протокол, адаптація під смартфони. На цьому ж етапі формується бюджет, уточнюються допустимі витрати на контент та посилання. Масштабні зміни необхідні: їхня відсутність загальмує SEO-просування вже через 2-4 місяці активних робіт і нівелює успіх.

№2 Збір семантичного ядра

Збір семантичного ядра

На цьому етапі використовують спеціальні ресурси, що дозволяють зібрати пошукові запити та кластеризувати їх, а також поділити за частотністю. Цей етап дозволяє сформувати (відкоригувати) структуру сайту, скласти шаблон формування Title, Description, H1-H6 заголовків.

Також визначають, які тексти потрібні для посадкових сторінок і як слід створити грамотну перелінковку. Семантичне ядро може містити 100 000 запитів і більше, особливо якщо йдеться про інтернет-магазин.

№3 Робота зі структурою

Робота із структурою сайту

Для правильної структури сайту необхідно створити та оптимізувати посадкові сторінки під важливі пошукові запити. Під ключі з високою частотою оптимізують категорії, під середньо- та низькочасткові – «точки» перетинів фільтрів, під супернизькочасткові (ті, що згадуються користувачами у пошуку п'ять разів на місяць або менше) – картки товарів.

Створюється унікальний контент на основі аналізу видачі, конкурентного аналізу, семантичного ядра та внутрішнього пошуку на сайті. Якщо йдеться про компанію з філіями або про інтернет-магазин з фізичними точками видачі, всі посадкові сторінки дублюються для кожного з міст.

№4 та №5 Внутрішня оптимізація та перелінковка

Тут виконуються такі роботи:

  • На основі шаблонів налаштовується автоформування тегів та заголовків для каталогу, товарів тощо;
  • Адреси сторінок наводяться до виду, що читається;
  • Створюється XML-карта, видаляються дублі;
  • Оптимізується код відповіді сервера збільшення швидкості;
  • Налаштовується мікророзмітка відгуків та інформації у картках.

Завдання робіт з внутрішньої перелінкування – полегшити перехід користувачів та пошукових роботів на інші сторінки всередині сайту. Зазвичай заходи щодо «покращення видимості» проводяться для внутрішніх сторінок фільтрів.

№ 6 та 7 Поетапна оптимізація та краулінговий бюджет

Внесення змін до структури та текстів, створення нових сторінок та підготовка контенту під них – тривалий етап, який може проводитись одночасно з іншими етапами.

Робота з краулінговим бюджетом має на увазі чітке сортування сторінок фільтрів на «сміттєві», закриті від пошукових систем, та індексовані (ті, за якими є реальні ключові запити з боку користувачів).

№8 Оптимізація текстів та юзабіліті

SEO оптимізація текстів та юзабіліті

На цьому етапі вручну формуються унікальні теги і заголовки Н1, а потім створюються нові тексти, що включають необхідні пошукові запити і відповідні поточним вимогам пошукових систем.

Пошукові системи давно враховують те, як користувачі взаємодіють із інтернет-ресурсом, скільки часу вони на ньому проводять. Тому SEO-фахівці працюють над тим, щоб скоротити кількість відмов та збільшити тривалість перебування, внутрішнього «пошуку».

№9 Розміщення посилань

Розміщення зворотних посилань

Ці роботи є особливо актуальними для сайтів у висококонкурентних тематиках. Зовнішня оптимізація (розміщення посилань на якісних популярних тематичних майданчиках) дозволяє збільшити авторитетність вашого ресурсу з погляду користувача.

№10 Підвищення конверсії

Тут опрацьовуються форми замовлень, оцінюється їх зручність, додаються зручні способи швидкого зв'язку (у тому числі онлайн-чат), створюються зручні та привабливі кнопки CTA, налаштовуються персоналізовані розсилки, що враховують поточні інтереси відвідувача.

Отже, існує 10 базових напрямів роботи фахівця з пошукового просування. Кожен із цих етапів передбачає проведення складних комплексних робіт, але дозволяє комплексно покращити позиції сайту у пошуковій видачі.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019