3 кроки до виявлення помилок у роботі інтернет-магазину
Інтернет-сайт для багатьох компаній є важливим інструментом продажу. Але якщо спочатку не підійти до питання налаштування та просування з усією відповідальністю, це може коштувати вам бізнес. Людині властиво робити помилки. Але коли їх дуже багато, це призводить до краху. Рівень онлайн-продажів занадто низький? Проаналізуйте роботу не тільки сайту, а й про те, як протікають бізнес-процеси всередині вашої компанії.
Під аналізом роботи сайту мається на увазі аналіз вирви продажів, а не структури та юзабіліті. Це потрібно, щоб зрозуміти яким шляхом йде ваш клієнт, щоб зробити покупку. Тож почнемо.
Алгоритм ефективності сайту
Ви активно продаєте в мережі та готові викластися як мінімум на 250 тис. показів рекламного оголошення на місяць? Зробивши 3 наступні кроки, можна оцінити ступінь ефективності ресурсу:
Крок 1. Показ – захід
Якщо ключові фрази підібрані правильно і текст оголошення написано точно, то, швидше за все, відсоток заходів буде приблизно 2-5% користувачів. Якщо ж ви бачите результат у 10% переходів – можна сміливо сказати, що добре відпрацьовано! На етапі підготовки оголошення (ключові слова, текст оголошення) нестандартний підхід та креативність – саме те!
Якщо ж ви бачите, що відсоток переходів від показів становить менше 2%, то, швидше за все, потрібно переглянути ключові слова та текст оголошення, потім місце, де воно розміщується.
Якщо відвідуваність вашого сайту менше 5 тис. осіб на місяць, не поспішайте міняти щось на ньому. Це найпоширеніша помилка. Найкраще зайнятися залученням клієнтів.
Рекламна кампанія пройшла, а співвідношення показ-перехід не зросло понад 2%? Знову ж таки, не міняйте на сайті нічого. Краще знайдіть розумного менеджера з реклами або перегляньте свої відносини з підрядником.
Крок 2. Звернення
Розраховуватимемо з тих самих 250 тис. показів, за які ви готові викластися. Отже, за місяць на сайт зайшло 2-5% тих, хто побачив ваше оголошення. Це 5-12,5 тис. Чоловік. Візьмемо середню цифру – 8 тис. осіб. З цієї цифри лише 2-5% зроблять необхідну для покупки дію. Знову середнім і отримаємо 280 осіб (3,5%), які готові зробити покупку.
Якщо ця цифра менша за 1% (<80 осіб), значить, десь на етапі вибору цільової аудиторії ви припустилися помилки. Якщо цифра коливається від 1 до 2% (80-160 осіб), варто переглянути оптимізацію сайту і те, як наданий товар/послуга. Якщо цифра перевалила за 5% (400 осіб), то це може означати, що конкуренція у вашій ніші невисока і часу втрачати не варто. Потрібно розвивати свої переваги, займати значну частку ринку і як варіант запускати ще один подібний проект.
Повернемося до показника продажу менше 1%. Не варто поспішати міняти щось на сайті. Ця цифра означає, що ви помилилися на етапі вибору своєї аудиторії. Замислюватися про зміну чогось на сайті потрібно при коливаннях 1-2%, як уже говорилося вище.
Якщо відвідуваність сайту більше 5 тис. осіб на місяць, і щонайменше 1% лідів, необхідно прагнути до цифри хоча б 2% продажів від кількості відвідувачів. Тільки за таких цифр можна дати об'єктивну оцінку тому, що відбувається.
Крок 3. Продаж
Як правило, з-поміж бажаючих купити, роблять це лише 12-25%. Тобто із 280 осіб, які бажають зробити покупку, зроблять її лише 34-70 осіб. Якщо ж ця цифра менша за 34 особи (12%), то перегляньте техніку продажів. Відведіть телефонну лінію на продаж через сайт, враховуйте кожен дзвінок.
Найпростіший спосіб – користуватися мобільним та переглядати щомісяця роздруківки дзвінків. Так, ви зможете дізнатися точну кількість тих, хто дзвонив. Якщо ж потрібно буде, щоб відвідувач прийшов в офіс, необхідно налагодити облік візитів.
Пройшовши поетапно ці 3 кроки, ви побачите, по-перше, чи є ваш ресурс нині інструментом продажів, по-друге, коли буде ясно на якому з етапів йде збій, ви зрозумієте, що треба робити для того, щоб виправити ситуацію.