8+ правил e-mail маркетингу

09.10.2013
8+ правил e-mail маркетинга

Електронна пошта стара як світ, її використовували ще до появи WWW-сервісу і, як це не дивно, своєї актуальності вона не втрачає і зараз. Побудувати грамотну стратегію за допомогою цього дієвого та економного методу просування бізнесу в інтернеті допоможуть вісім нескладних правил.

Орфографія та пунктуація грамотного e-mail маркетингу

  1. Свобода дій. Перш за все необхідно переконатися, що адресат згоден отримувати розсилку від вашої компанії. У першому листі клацніть кілька рядків про те, які послання будуть надсилатися в розсилці, і додайте посилання для підтвердження підписки. Добровільна угода отримувати новини та комерційні пропозиції – підтверджує та закріплює довірчі взаємини між потенційними клієнтами та власниками сайту. Другий крок на шляху збільшення лояльності відвідувачів ресурсу – можливість відписатися від розсилки.
  2. Обережна реклама. Розсилка просто повинна бути цікавою та актуальною, інакше толку від неї не буде. Крім інформації про спеціальні пропозиції сайту, у листах можна і потрібно повідомляти корисну інформацію. Розсилка має нести користь адресатам, ніхто не підпишеться на новини компанії без вагомих на те причин. Визначте свої головні козирі та підкресліть їх значущість: зацікавте клієнтів додатковими послугами та знижками, бонусами, унікальними товарами, надайте ексклюзивну інформацію, поділіться своїм досвідом, даними досліджень (статистика, опитування), практичними порадами від фахівців компанії. Слідкуйте за щільністю рекламних пропозицій та подавайте їх лише у тандемі з цінною інформацією. Оптимальне співвідношення: 80% корисної інформації та 20% комерційних пропозицій.
  3. Не соромтеся питати. Найкраще зрозуміти потреби та настрої покупців можна безпосередньо спілкуючись з ними за допомогою електронної пошти. Цільової аудиторії можна зрідка і ненав'язливо ставити питання про якість послуг, про побажання та переваги. Відповіді можуть стати основою майбутньої бізнес-стратегії.
  4. Відмовтеся від прикріплених файлів. Користувачі небезпідставно побоюються «заразитися» вірусами в інтернеті, тому лист із вкладенням, швидше за все, буде проігноровано.
  5. Інтригуюче та лаконічно. Складання листа – окрема наука, а написання заголовка – особливе таїнство, пізнавши яке ви зможете перетворювати метал на золото, адресатів – на відвідувачів сайту, а користувачів ресурсу – на клієнтів. Вдалий (яскравий, інтригуючий і короткий) заголовок – половина справи. Він мотивує прочитати лист від початку до кінця і навіть перейти на сайт у пошуках додаткової дози корисної інформації. У e-mail маркетингу короткі, інформативні повідомлення найефективніші. Останні дослідження показали, що в середньому на прочитання електронного листа користувачеві не шкода витратити 51 секунду свого дорогоцінного часу.
  6. Зважайте на індивідуальні особливості адресатів. Важливі фактори, що впливають на побудову стратегії в e-mail маркетингу: географія, мова, демографія, сфера інтересів та ступінь активності адресатів.
  7. Контроль. Відстежуйте ефективність розсилки, зверніть увагу на відсоток прочитаних листів та кількість переходів на сайт. Дані статистики допоможуть скоригувати тематику листів та покращити стратегію розсилки. Головний показник результативності кампанії визначається найпростішим чином: порівнянням продажу та витрат на e-mail маркетинг. Прибуток перевищує витрати – всі задоволені, продажі мізерні – міняємо стратегію розсилок.
  8. Послідовність та дози. Регулярно надсилайте своїм передплатникам цікаву та корисну інформацію, але при цьому забудьте про щоденну розсилку, нав'язливість завжди сприймається негативно.

Стилістичні хитрощі

Для підвищення ефективності всі методи хороші, тому не варто забувати про невеликі секрети e-mail маркетингу:

  • проведіть аналіз своєї бізнес-ніші (моніторинг конкурентів та лідерів ринку) перед запуском кампанії;
  • звертайтеся до передплатників на ім'я, це збільшує шанси листа бути прочитаним;
  • використовуйте термінологію та специфічні мовні обороти цільової аудиторії;
  • форма підписки має бути яскравою та привабливою (містити мотивуючі причини для отримання розсилки);
  • додайте можливість передплати через соцмережі;
  • не нехтуйте постскриптумом, його часто читають.

Неологізми

Нововведення та модернізація не оминули стороною e-mail маркетинг. На розсилку листів електронною поштою, як і на інтернет-маркетинг в цілому, все більше і частіше впливають мобільні пристрої. Технічну специфіку смартфонів та планшетів необхідно враховувати при складанні листів, списку розсилки та стратегії загалом.

У сучасному e-mail маркетингу багато уваги приділяється популярному та дуже ефективному виду розсилки – листам-тригерам. Послання одержують зареєстровані користувачі у відповідь на певні дії: відгук про товар або компанію, підтвердження замовлення або реєстрації тощо. Категорія листів-тригерів має особливий потенціал і при належній увазі до відвідувачів сайту та креативному підході до форми та подачі листа для розсилки допоможе напрацювати базу постійних клієнтів.

PS Порада від компанії Webakula: будуйте дружні стосунки зі своїми клієнтами, цікавтеся їх внутрішнім світом та уподобаннями, і буде вам комерційне щастя :)

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019