A/B тестування: що змінилося у 2017 році

10.03.2017

Закінчено перший квартал року, але це не означає, що ви вже не зможете покращити роботу вашої компанії у 2017 році. Адже попереду ще 9 місяців. Отже, включіть у свій план на поточний рік проведення A/B тестів, які допоможуть оптимізувати конверсію та залучити нових користувачів (або утримати старих). А ми дамо вам одразу шість корисних порад про те, як це правильно зробити.

Порадада № 1. Перестаньте проводити А/А тести

Такий тип тестів проводять з однією сторінкою. Метод хороший для контролю за експериментальними налаштуваннями, але не більше того. Проводячи такі тести, ви витрачаєте рівно стільки ж часу, який могли б приділити експериментам щодо покращення юзабіліті та збільшення конверсії. До того ж, ви ризикуєте втратити частину клієнтів, якщо експеримент виявився невдалим.

Ті ж завдання, що вирішує A/А тестування, вирішують і постійний моніторинг, і опитування користувача, а аналіз певних статистичних відомостей. Причому можуть бути більш ефективними, порівняно з «односторінковим» A/А тестуванням.

Порада №2. Тести без результату також потрібні

Деякі тести можна називати безрезультативними та навіть провальними. Але вони також потрібні. Так, вони вимагають ресурсів (у тому числі тимчасових), але до початку тестування ви не можете знати, які результати воно призведе. Крім того, будь-яке тестування залишає після закінчення масу даних для аналізу.

Ви можете скористатися отриманими відомостями, щоб краще зрозуміти вашу ЦА, оцінити джерела трафіку, тип пристроїв, з яких користувачі заходять на вашу сторінку, з'ясувати певні демографічні та географічні відомості. Крім того, може виявитися, що один тип сторінки ефективніший для постійних клієнтів, а інший – для тих, хто бачить вашу пропозицію вперше.

Пам'ятайте, що тестування є тривалим процесом. Якщо ваша гіпотеза не принесла результатом одразу, спробуйте удосконалити її, перш ніж визнати недієздатною.

І завжди звертайте увагу на мікроконверсії, тим невеликі кроки, що ваші юзери роблять на шляху до замовлення або підписки. Якщо ви не хочете ставити глобальні цілі для тестування, то завжди можете подивитися, як впливають зміни на мікроконверсії, а потім покращити результат, укрупнити його.

Крім того, слід завжди пам'ятати, що мета A/B тесту – не тільки виявити результат, який працює краще, а й максимально познайомиться з цільовою аудиторією. Усі дані, отримані під час дослідження, можна буде застосувати розробки маркетингового концепту компанії.

Порада №3. Повторні тести A/B необхідні

Не варто орієнтуватися лише на статичну значимість. Враховуйте при виборі тривалості тесту середній цикл покупки. Мінімальна тривалість тестування – один повний цикл. Потім потрібно почекати деякий час (від тижня до кварталу) та провести тестування знову. Це допоможе покращити статистичну вибірку та отримати більш повний результат. Адже на поведінку користувачів впливають різні чинники, від пори року до маркетингової політики вашої компанії або конкурентів.

Порада №4. Задіяти зворотний зв'язок

Те, що ви можете отримати методом аналізу за результатами тестів, – добре. Але краще, якщо всі статистичні відомості доповнюватимуться реальним зворотним зв'язком з користувачами.

Зворотній зв'язок потрібний, він допомагає дізнатися, чому клієнти зупиняються саме на цьому варіанті. Тож будуйте роботу за таким принципом:

  • проведіть A/B тест, щоб визначити, які сторінки демонструють найвищий показник конверсії;
  • спільно з тестуванням зробіть опитування, що допоможе зрозуміти, чому користувачі вибирають ті чи інші сторінки;
  • внесіть потрібні зміни на сайті після того, як переможець буде затверджений;
  • знову проведіть опитування, щоб уточнити у користувачів, наскільки їм зрозумілі та приємні зміни.

У цьому випадку результати експерименту будуть максимально достовірними та матимуть найвищу цінність.

Порада №5. Враховуйте інтереси мобільних користувачів

Найкращий результат від тестування ви отримаєте, якщо розділите мобільний та декстопний трафік. Справа в тому, що користувач мобільних пристроїв не може довго концентруватися - найімовірніше, він знаходиться поза домом, в дорозі. Якщо не проводити сегментацію трафіку, ви можете внести зміни, неприйнятні для користувачів мобільних пристроїв.

Адже саме планшети та смартфони – найпопулярніші гаджети для пошуку інформації. А з десктопних пристроїв люди частіше купують.

Порада №6. Важлива регулярність

Якщо ви не проводите тести, втрачаєте можливість ефективних поліпшень. Краще розпочати роботу прямо зараз і проводити експерименти з постійним тестуванням, ніж упускати таку можливість зовсім. Поліпшення, що базуються на результаті тестів та опитувань, принесуть вам зростання конверсій!

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019