A/B тестування: три ситуації, коли воно дійсно необхідне

09.12.2016
A/B тестування

Як ефективно та швидко підвищити конверсію? Звісно, використовувати перевірені маркетингові інструменти. Наприклад, A/B тестування. Є ситуації, коли без нього справді не обійтися. Завдяки цим тестам ви зможете подивитися на свою онлайн-бізнес «зовні» та розберетеся, що і як краще пропонувати клієнтам.

Відразу обмовимося: сторонні результати аналітики, навіть здобуті у прямого конкурента, не принесуть користі вашому бізнесу. Перевіряйте ті зміни, які ви вносите – експериментуючи або за потребою.

Ситуація №1: змінився дизайн сайту

screenshot_5

Досвідчені програмісти знають: якщо щось працює, то чіпати це не потрібно. Правило діє у випадку з дизайном сайту. Але його майже завжди ігнорують. Виникає ситуація, коли «настав час змінити основні малюнки» або «керівництво виділило кошти на розробку нового дизайну».

Насправді, замінювати дизайн для оновленого інтерфейсу не слід. Робити це потрібно лише за потребою, якщо:

  • дизайн сайту справді застарів і ви плануєте комплексний ребрендинг або просто оновлюєте стартову сторінку;
  • необхідно оптимізувати трафік та залучити нових клієнтів;
  • ви «чистите» сайт або додаєте багато нових сторінок, змінюючи всю архітектуру, що існувала до цього;
  • ви запускаєте нові інструменти конверсії або змінюєте саму конструкцію ресурсу підвищення якості обслуговування.

Змінюватися можуть картинки, сторінки, шрифти та колірні схеми. Якщо ви дійсно хочете покращити якість роботи сайту та підвищити конверсію, то проведіть A/B тестування для двох версій, порівняйте відгуки, перш ніж будь-що кардинально змінювати. Адже цілком можливо, що користувач запам'ятав вас саме за недосконалий підбір кольорів або безглузду фотографію на головній сторінці.

Коли ви вже провели зміни, виконайте порівняльний аналіз: подивіться, як змінився трафік і як змінилася конверсія. Це насправді дуже важливе. Саме комплексний аналіз допоможе виявити успіх чи провал тих чи інших змін. Адже іноді буває так, що трафік стоїть на місці, а конверсія тішить зростанням.

A/B тести потрібно проводити розмірено та повільно. Виберіть показники для порівняння та виділіть мінімум 10-14 днів для тестування.

Ситуація №2 – зміна функціоналу сайту

змінився дизайн сайту

Функціональні можливості сайту змінюються досить часто. І щоразу варто проводити A/B тестування. Особливо важливі тести у випадках, коли зміни зачіпають ті елементи, де взаємодія з клієнтом максимально. Наприклад, кошик. Будь-які удосконалення тут повинні тестуватися: потрібно досягти 100% позитивних змін і виключити всі ризики, щоб не втрачати потік клієнтів на завершальному етапі покупки. Завдяки A/B тестуванню ви зможете мінімізувати втрати і вчасно виявите, який із варіантів кошиків дає більше завершених угод.

Форма реєстрації для клієнтів також вважається дуже чутливою, не менш чутливою, ніж кошик. Тут все має бути гранично зрозуміло і просто, тому всі реєстраційні, посадкові сторінки і ті сторінки, що ви використовується для збору інформації про клієнтів, повинні в обов'язковому порядку тестуватися. Особливо важливими є тести при переході на новий сервіс е-майл розсилок.

Ситуація №3 – експерименти із ціною товару

237328

Якщо у вас стало багато клієнтів, підвищуйте ціни. Прибуток завжди зросте. Так, деяка частина ваших клієнтів відсіється (ті, що залучалися саме низькою ціною). Але прийдуть інші – ті, які побоюються низьких цін та готові платити навіть завищену вартість, якщо ви гарантуєте їм результат.

Змінити ціну можна вдало чи невдало. Розібратися допоможе A/B тестування. Без тестів складно визначити, який ціновий діапазон є привабливим саме для ваших клієнтів. Для цього потрібно запустити дві сторінки продажу з різною вартістю товару. Оцінюйте результати комплексно. Цілком може виявитися, що зниження загальної кількості покупок у поєднанні з ціною, що виросла, дасть вам більше прибутку.

І пам'ятайте, що для якісного проведення A/B тестування вам потрібно якнайбільше інформації. Використовуйте всі доступні способи оптимізації конверсії. Використовуйте чужий досвід, але завжди перевіряйте його ефективність щодо свого бізнесу. До успіху приведуть лише власні результати!

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019