AMP: факти, які варто знати про прискорені мобільні сторінки

23.08.2017

Прискорені мобільні сторінки, Accelerated Mobile Pages – відносно нова технологія від Google, що з'явилася через нову політику індексування сторінок. Google поступово уникає декстопного індексування, і вважається, що вже наступного року в пошуку переважатимуть мобільні версії сайту. Для мобільних користувачів вирішальним фактором вибору є швидкість завантаження сторінки, тому важливо використовувати технологію AMP.

Що це таке?

Взагалі, технологія прискорення завантаження сторінок AMP з'явилася ще 2 роки тому, у жовтні 2015 року, але широкого поширення не набула. Причина не в тому, що її складно реалізувати технічно, – Google заохочує використання власних розробок, але в тому, що творці сайтів не до кінця розуміють її переваги.

Отже, що таке AMP? Це веб-сторінки сайту формату AMP HTML. Передбачений набір тегів зберігає таку сторінку в кеші Google, і при роботі на смартфонах з недостатньо високим інтернет-з'єднанням вона завантажується прямо з кешу. Виходить, що Google стає CDN-мережею (мережею доставки контенту). При цьому всі елементи такої "прискореної" сторінки завантажуються не відразу, а послідовно - у міру того, як користувач прокручує сторінку. Такий підхід не впливає на зручність для користувача, але дозволяє ще більше збільшити швидкість. Важливо, що кешується весь контент, включаючи рекламні банери, тому відвідувач побачить і підключену до AdSense рекламу.

Що варто знати від АМР

Факти, які допоможуть вам ухвалити рішення:

  1. Такий формат завантаження сторінки підтримується великими пошуковими системами у всьому світі, у тому числі Google, Yahoo! Японія та Baidu. Крім того, сторінки з докореним завантаженням чудово демонструватимуться у стрічках майданчиків LinkedIn та Pinterest, а також Твіттера.
  2. Сторінка з підключеною технологією AMP завантажується всього за 0,7 секунди (проти усереднених 22 секунд у разі звичайного завантаження). Така швидкість дозволяє робити «феноменальні пропозиції» користувачеві, адже він зовсім не матиме часу на роздуми. А коли сайт завантажується довго, потенційний клієнт може піти швидше, ніж вивчить представлену інформацію.
  3. Такі сторінки можуть знаходитися у верхній каруселі зображень – але лише за умови, що вони спочатку створені з урахуванням спеціальної структури даних. У сторінці обов'язково має бути картинка для перегляду, короткий опис представленого контенту, а також дата внесення останніх змін. Нюанси структури слід враховувати ще під час розробки.
  4. AMP-сторінки активно тестуються порталами новин та медіа. Після Вашингтон Пост і Нью-Йорк Таймс цей формат успішно випробували великі новинні сайти. Для більшості платформ AMP стала чудовою альтернативою мобільній версії. Але такий формат підходить не лише для новинників, а й для інтернет-магазинів. Чим більше мобільного трафіку приходить у сферу інтернет-продажу, тим швидше потрібно завантажувати сторінки з товарами. Тому AMP це питання юзабіліті, але не моди. Розробники стверджують, що незабаром мобільні сторінки з прискореним завантаженням можна буде використовувати для продажу безпосередньо, без переходу на мобільну версію сайту. Це означає, що такі сторінки зможуть оновлюватись відповідно до динамічної інформації про наявність товару та інші нюанси «прямих продажів».
  5. Завдяки API від Google ці сторінки можна переіндексувати примусово, на вимогу власника.
  6. Сторінки із прискореним завантаженням можна монетизувати. Головними інструментами для цього вважаються: Amazon A9 та Google DoubleClick, а також Google AdSense та Smart AdServer.
  7. Відстежити помилки, які виникають на таких сторінках, можна за допомогою Google Search Console. Тут відображаються всі помилки (наприклад, при зміні контенту), через які сторінка може не відповідати стандартам прискореного завантаження.
  8. У Google Аналітікс є спеціальний ресурс для аналізу сторінок з прискореним завантаженням - amp-analytics.
  9. Такі сторінки цілком придатні для проведення А/В тестів, що дозволяє знайти ефективніший дизайн та контент. При продажу «монотоварів» така сторінка цілком може замінити собою лендинг. Підходить вона і для надання послуг мобільним користувачам.
  10. AMP можна доповнювати PWA, тобто можливе комбінування мобільних сторінок із прискореним завантаженням із форматом Progressive Web Application, прогресивними програмами для веб.

Звичайно, зараз не можна говорити про те, що AMP повністю витіснять класичні мобільні сторінки, проте попит на розробку прискореного формату зростає. Зарубіжні ресурси (і новинні, і торгові платформи) активно використовують таку технологію від Google і не збираються від неї відмовлятися. Щоб зрозуміти, наскільки ця технологія відповідає потребам вашого бізнесу, варто провести тестування.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019