Аналіз конкурентів - використовуємо чужий досвід ефективно

13.03.2014

Анализ конкурентов — используем чужой опыт эффективно

Алгоритм аналізу сайтів конкурентів схожий на розслідування або, якщо хочете, шпигунство. «Фішки» та методи побратимів з бізнес-цеху підглядають усі, при цьому ніхто не вважає себе вуайєристом, але справжні Штирліці мають свої методи збору необхідних відомостей. Який же арсенал «шпигуна» зі стажем і чи взагалі потрібно проводити аналіз сайтів конкурентів для просування власного ресурсу?

Ази збору даних по сайтам-конкурентам

Щоб розгадати стратегію seo-просування свого суперника з бізнес-сфери, зрозуміти яким чином його сайт зайняв топову позицію, і скільки коштів на це пішло, необхідно ретельно і педантично його дослідити.

  1. Метатеги. Вбиваємо в рядку пошуку запит, що цікавить, заходимо «в гості» до перших 5-10 сайтів і дивимося, яким чином заповнені description, title і keywords. Мотаємо на вус і робимо висновки, заразом визначаємо, за якими запитами просувається сайт конкурентів. Звичайно, слід приділити увагу не тільки головній сторінці, але й іншим розділам сайту. Метатеги
  2. Ключові слова. Ознайомившись із основними запитами, за якими конкурент просуває свій ресурс, не зайвим буде визначити трафік цих ключових слів. На допомогу – численні послуги пошукових систем. Визначивши показники частотності ключових слів, можна зрозуміти значимість кожного конкретного запиту для сайту та сформувати на основі цих даних власне семантичне ядро. Ключевые слова
  3. Серп – сторінка результатів пошуку. Кількість переходів на сайт залежить від привабливості заголовка, сніпету (опису сторінки) і навіть піктограми favicon. Чи симпатично виглядає сайт конкурента у видачі Яндекс та Google? Чи описує цілі пошуку, як і скільки разів використане ключове слово? Знову ж таки беремо отримані відомості на замітку. Серп
  4. Контент. Переходимо безпосередньо до змісту сайту, цікавого тут безліч. Наприклад, щільність ключових слів у тексті, їх розташування та виділення тегом strong. Уважно дивимося на те, як часто запит зустрічається в заголовку, та й самі заголовки h1-h6. Подивимося мимохідь і на всілякі картинки-фото-зображення, вони так само привертають додатковий трафік на сайт, після того як пошуковики проіндеуксують атрибут alt. Контент
  5. Посилання. Тут починається захоплюючий етап «шпигунства». Посилання ніхто не скасовував, воно, як і раніше, залишається важливою складовою успішного просування сайтів. Аналіз зовнішніх посилань на ресурси конкурентів дозволить прорахувати майбутній бюджет SEO-Просування. Насамперед варто звернути увагу на так звані «трастові» або «вічні» вхідні посилання. Ссылки
  6. Вік та швидкість. Певною мірою на позиції сайту у видачі впливає вік сайту та домену. До речі, це два абсолютно різні показники. У пошукачів часто більше «старим – скрізь шана», ніж «молодим – скрізь у нас дорога», не шанують вони молоді і не досвідчені ресурси, віддаючи перевагу маститим сайтам-старожилам. Однак не варто вважати, що для нових новачків не знайдеться місце під сонцем у топі видачі, особливо, якщо у них немає проблем зі швидкістю завантаження сторінок сайту. Возраст и скорость

Стратегія аналізу сайтів конкурентів

Просування сайту – не просте завдання саме тому, що ніхто напевно не знає, як працюють алгоритми ранжування пошукових систем. У сліпу вносити зміни на сайт і чекати з моря погоди теж можна, але подібний метод складніше контролювати та прогнозувати, не кажучи вже про значні фінансові витрати. Власні експерименти краще проводити вже після того, як буде досягнуто видимих результатів, а справи і сайт у пошуковій видачі підуть у гору.

Стратегія аналізу сайтів конкурентів полягає в тому, щоб вивідати їхні секрети і зрозуміти, що таке є у них, чого немає у вас.

Не SEO єдиним

У конкурентів можна почерпнути значну частину ідей щодо дизайну, юзабіліті та функціональності сайту. Варто звернути увагу на:

  • ціни;
  • менеджмент;
  • додаткові послуги;
  • форми зворотнього зв'язку;
  • наявність відеоконтенту;
  • види каналів комунікації;
  • сертифікати, нагороди та інші регалії;
  • відгуки та рекомендації;
  • розділ "Новини" або "Корисні поради".

Наявність або відсутність того чи іншого пункту на більшості сайтів підкаже необхідні заходи щодо оптимізації ресурсу.

Стаття майже добігла кінця і тут ми відповімо на поставлене на початку питання. Наша відповідь – потрібна. Так, аналіз сайту конкурентів трудомісткий, складний процес, що вимагає особливих знань, навичок та часу. Тим не менш, в результаті він дасть не тільки загальне уявлення про стан ринку, але й допоможе заощадити кошти на оптимізацію та просування сайту.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019