Атрибут rel="canonical": чому його варто використовувати

04.08.2017

Через особливості CMS або динамічні параметри урла можливе виникнення дублів контенту. Проте не можна допускати, щоб у «полі зору» пошукача потрапляли всі дублі: для роботів потрібно вибрати лише одну, канонічну сторінку.

Навіщо потрібен і коли використовується атрибут rel="canonical"

Атрибут rel="canonical" необхідний, щоб вказати пошуковикам на канонічну сторінку. Сторінка з цим атрибутом вважається пріоритетною і перевіряється пошуковими роботами, а решта дублів при цьому не торкається. Google дозволяє використовувати такий атрибут з 2009 року, а Яндекс почав його використовувати на два роки пізніше. Правильно прописаний тег дозволяє роботам переходити з усіх версій копій на канонічну сторінку, не оцінюючи дублі.

Також завдяки наданому тегу rel="canonical" можна усунути дублі контенту на сайті, повні або часткові, а також захистити контент від кешування у веб-архівах.

Коли потрібно використовувати тег?

Ось типові випадки, в яких обов'язково потрібно вибирати канонічну сторінку:

  1. Сторінки пагінації. У випадку вибірок на сторінках каталогу може бути два варіанти. Якщо є розділ "показати все", то роблять канонічною саме цю сторінку. Якщо ж її немає, то кожна з можливих вибірок вважатиметься канонічною.
  2. Сторінки, де є UTM-мітки. Якщо адреса сторінки містить UTM-параметри типу gclid, medium; content, source або _openstat, то налаштування виконуються таким чином, щоб канонічного посилання в цьому випадку був URL без UTM-мітки.
  3. Сторінки фільтрації Самі собою вказуються "каноном".
  4. Дублі контенту за умови розміщення різних доменах. У цьому випадку з кожного доменне ім'я, де є дублі, потрібно вказати посилання на основний ресурс – той, що вибрано вами для індексу.

Основні моменти при використанні

Щоб уникнути помилок під час постановки тега, необхідно ставити лише абсолютні посилання, де є http:// чи https://. Не забувайте, що недостатньо просто вказати посилання на сторінку як на канонічну. Важливо, щоб у «шапці» сторінки було зазначено, що вона – головна. Кілька канонічних адрес, одночасно проставлених на одній сторінці, призведуть до конфлікту – тоді пошукові роботи самі визначають «головну», на свій розсуд. Також потрібно простежити, щоб посилання не вели на сторінку 404 помилки. Ланцюжки "канонів" теж призведуть до плутанини. Крім того, сам по собі тег canonical не є суворою директивою для пошукових систем і цілком може бути ним проігнорований. Також важливо, що гугл-роботи частіше вибирають сторінки на захищеному з'єднанні https як основні.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019