Бенчмаркінг: визначення та основні види

30.08.2016
Бенчмаркінг: визначення та основні види

Бенчмаркінг – це пошук секретів успіху інших компаній та їх успішне впровадження у своїй фірмі. Під цією назвою ховається весь процес пошуку, дослідження та впровадження.

Головні цілі

Основні цілі бенчмаркінгу

Бенчмаркінг має досить тривалу історію. І компанії використовують його для досягнення різних цілей, у тому числі для:

  • оцінки досяжності цілей виходячи з чужого досвіду;
  • запровадження певних змін;
  • покращення бізнес-процесів;
  • моніторинг активності конкурентів.

Бенчмаркінг не запускається разово, це постійний процес, де важливий не тільки результат, але і шлях до його досягнення. Головне, для чого запускається цей процес – це виявлення невідповідності між вашим поточним становищем та найкращим становищем конкуруючої компанії. Тим самим ви визначаєте причини, які не дають вашому бізнесу зростати, і знаходите шляхи для усунення перешкод.

Бенчмаркінг популярний, простий для впровадження та не надто затратний. Однак свої складності все ж таки присутні. Так, важко підібрати компанії для порівняння, і навіть якщо ви знайдете відповідний орієнтир, отримати доступ до деякої закритої інформації буде непросто. Також буде складно зіставити дії та наслідки, адже ви не бачите процесів зсередини та не знаєте компетенції людей, які приймають рішення. І головна складність полягає в тому, що через бенчмаркінг ви зможете впровадити вже існуючий досвід, але не інновації.

Основні види

Основні види бенчмаркінгу

Існує бенчмаркінг процесів та результатів. При оцінюванні результатів ви порівнюєте показники, але справжнє його призначення - це оцінка процесів, знаходження та відкриття всього того, що ховається за результатами, а потім і запозичення ідей. Заходи з бенчмаркінгу не завжди легко класифікувати, оскільки дії компаній зазвичай не шаблонні.

Але якщо говорити узагальнено, то розрізняють 4 види бенчмаркінгу:

  1. Внутрішній . У цьому випадку порівнюють певні показники в межах однієї компанії – наприклад, рівень продажу у різних магазинах однієї мережі. В цьому випадку не буде проблем із отриманням даних, адже вся інформація у вільному доступі. Однак у цьому випадку ви орієнтуєтеся на внутрішній успіх, в межах власної компанії, але не побачите найкращих досягнень у галузі. Однак ви можете почати саме з внутрішнього бенчмаркінгу, щоб зрозуміти принцип цієї техніки.
  2. Конкурентний . Якщо у вас є доступ до звітів конкурентів або їх оглядів, то ви зможете порівняти процеси, що проходять в суміжних компаніях. Часто конкурентний бенчмаркінг здійснюють у компаніях, пов'язаних із індустрією розваг. Адже ці компанії діляться з іншими інформацією про нещасні випадки. Ви також можете порівняти історії успіху компанії, що працюють у суміжній з вами галузі, але не конкурують з вами безпосередньо, а працюють в іншому регіоні (наприклад)
  3. Функціональний . У цьому випадку порівнюються бізнес-функції, певні процеси, при цьому компанії та навіть сектори економіки можуть бути різними. Тут важливо порівняти характер процесів. Класичний приклад – функції адміністрування, тонкощі роботи з кадрами, послідовність обміну. Коли ви порівняєте процеси, що проходять у вашій компанії з тими, що знаходяться за межами галузі, то зможете знайти альтернативні шляхи вирішення завдань.
  4. Загальний . У цьому випадку досліджуються всі новаторські рішення та підходи, що використовуються у різних компаніях. Вибирайте компанії з чудовою репутацією та оцінюйте, як вони працюють, і ви знайдете багато цікавих методів, які можна впровадити у власній фірмі.

Бенчмаркінг пережив багато новомодні віяння у маркетингу і все одно залишився актуальним. Цей метод є простим для розуміння, але потребує більше часу на планування та аналіз. Однак у результаті впровадження нових процесів ви отримаєте якісні покращення для своєї компанії, тому витрати завжди виправдані.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019