Чек-лист з юзабіліті інтернет-магазину

27.03.2015

Юзабилити чек лист

У дослівному перекладі слово "юзабіліті" означає - "зручність у використанні", "можливість бути використаним". По відношенню до IT-сфери визначення «юзабіліті» можна інтерпретувати як розробку загальної концепції зручності інтерфейсів, простоту та логічність у розташуванні їх основних елементів.

Поліпшення юзабіліті має на увазі комплекс заходів, спрямованих на покращення доступності сайту, зручності навігації, подачі інформації, а також загальну відповідність сайту стандартам дизайну. Якщо говорити коротко, завдяки якісному юзабіліті зростає трафік на сайт, а отже, і продаж.

Общие требования к юзабилити сайта:

  • завантаження сайту швидке (0-1 с);
  • логотип розміщений на кожній сторінці в тому самому місці. Поруч - короткий, чітко описує цілі та завдання компанії слоган;
  • у верхній частині кожної сторінки розташований номер телефону, який стає помітним у перші 3 секунди;
  • посилання в текстовому контенті сайту однаково виділені та клікабельні, ведуть на коректні сторінки;
  • функція "Пошук" - у верхній частині кожної сторінки, він помітний у перші 3 с;
  • на всіх сторінках колір шрифту та колір фону – контрастні, а вирівнювання тексту здійснено за загальним принципом;
  • міжрядкова відстань менша за відстань між абзацами;
  • тексти відображаються коректно за будь-якого масштабування сайту;
  • всі елементи та посилання, що ведуть на форму зворотного зв'язку та будь-який інший спосіб зв'язатися з менеджерами, повинні забезпечуватись текстом, що закликає до дії: «Зв'яжіться з нами зараз», «Задайте нам питання» та ін;
  • на кожній сторінці має бути комерційна пропозиція та можливість швидкого зв'язку з представниками компанії. Користувач не повинен шукати контактів для зв'язку, вони завжди повинні бути у нього на увазі. Це підвищить відгук аудиторії, отже, і кількість продажів;
  • є сторінка з 404 помилкою, виконана в загальному дизайні магазину, звідси можна перейти на головну сторінку;
  • у разі мінімального розширення сайту (1024×768) при перегляді у популярних браузерах (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera) горизонтальна прокручування у нижній частині сторінок відсутня;
  • сайт має фавікон;
  • при наведенні курсору на будь-яке посилання/клікабельний елемент, він має виглядати у формі руки (cursor hand).

Требования к разработке сайта

  • верстка крос-браузерна;
  • код сторінок валідний (відсутні непотрібні «закоменчені» елементи);
  • скрипти розташовані у нижній частині сторінок, внесені окремими файлами.

Требования к юзабилити главной страницы:

  • на головній сторінці представлений перелік основних послуг/продуктів компанії;
  • на головній є УТП у вигляді слогану, банера або заклику до дії;
  • пункти меню з описом вартості послуг/продуктів, способів оплати та доставки повинні легко знаходитись користувачами та ставати помітними у перші 2-3 з перебування на сторінці;
  • на головній не повинно бути pop-up вікон та звукових ефектів, що активізуються без дій користувачів;
  • на головній сторінці має бути контактна інформація: email-адреса, номери телефонів (мобільні, міські), форма зворотного зв'язку, скайп, посилання, що ведуть на сторінки компанії в соціальних мережах.

Требования к юзабилити навигации:

  • основні пункти верхнього меню продубльовані у нижньому меню сайту;
  • у каталозі товарів – не більше 8 пунктів;
  • список основних категорій товарів та послуг виводиться на головній сторінці;
  • вибраний пункт меню підсвічений та неактивний (неклікабельний);
  • якщо сайт має сторінки вище 2-го рівня вкладеності, "хлібні крихти" повинні відображати/вести на всі ці сторінки.

Требования к поиску по интернет-магазину:

  • пошук по сайту у будь-якому випадку має виводити результати. У разі якщо запитуваний товар не знайдений, необхідно запропонувати користувачеві найбільш схожі результати, або - товари, що найбільше запитують, спеціальні пропозиції.

Требования к юзабилити процедуры регистрации:

  • поряд із кнопкою «Зареєструватися» користувачеві виводиться обґрунтування переваг реєстрації;
  • зареєструватися можна як мінімум двома способами: більш коротким (тільки ім'я та email) та більш об'ємним, з великою кількістю полів;
  • у разі помилкового введення даних поле підсвічується іншим кольором (зазвичай червоним), а форма не перезавантажується, тому вводити дані заново не треба;
  • під час реєстрації виводиться текст із пропозицією підписатися на email-розсилку.

Требования к юзабилити карточки товара:

  • товар містить повну назву, технічні характеристики та опис, виконаний зрозумілою, «людською» мовою;
  • вказана ціна товару (при необхідності – стара та з урахуванням знижки);
  • присутня кнопка «Купити» або інший варіант CTA, що веде до кошика та забезпечує перехід до оформлення покупки;
  • якщо сторінка з товаром довша за один екран, кнопка заклику до дії дублюється;
  • є зображення товару, якщо при натисканні зображення збільшується і виводиться у вікні, що спливає, параметри спливаючого вікна завжди повинні бути однакові для всіх товарів;
  • картка товару не містить елементів, що відволікають: новини, підписка на розсилку, реклама, анонс записів блогу та ін;
  • поряд з товаром виводиться супутня продукція/послуги, які можна покласти в кошик з цієї ж сторінки та купити разом із основним товаром;
  • на сторінці повинні бути вказані способи оплати та доставки, або посилання на сторінки з цією інформацією.

Требования к юзабилити каталога товаров:

  • основне меню магазину містить 10 пунктів;
  • розділи, сформовані за одним принципом, оформлені однаково;
  • у меню є посилання на сторінки "Новинки", "ТОП-продажів", "Знижки" та ін;
  • на кожній сторінці каталогу представлені товари, а також пропозиція і можливість їх купити;
  • на сторінці товарного каталогу блок із товаром містить такий мінімальний набір: назва, опис, зображення та ціна товару, логотипи акцій, знижок, СТА-кнопка;
  • у розділах, підрозділах є посилання, що ведуть до популярних розділів магазину.

Требования к юзабилити корзины:

  • блок/кнопка кошика є на кожній сторінці в однаковому місці (як правило – верхній правий кут);
  • блок «Кошик» є помітним елементом сторінки, дизайн виконаний у яскравих кольорах;
  • після того, як товар додається до кошика, поруч із кнопкою «Купити»/«Додати до кошика» (інший варіант СТА) виводиться текст-повідомлення «Товар доданий до кошика»;
  • після того, як товар доданий до кошика, блок «Кошик» зовні видозмінюється – виводиться інформація про те, що у кошику N товарів;
  • якщо кнопка «Купити»/«Додати в кошик» натискається повторно, виводиться попереджувальний текст про те, що такий товар вже є в кошику, а також пропозиція закінчити оформлення замовлення або вибрати ще один такий товар;
  • при наведенні курсору на блок «Кошик» має виводитися текст, що описує зміст кошика та ціни на додані товари;
  • на сторінці кошика немає новин, вітрини інших товарів, текстової та банерної реклами, анімаційних елементів та іншої відволікаючої інформації;
  • сторінка кошика містить інформацію про декілька способів оплати та доставки, про способи зв'язку з менеджером або представником компанії у разі виникнення питань;
  • способів оформити замовлення пропонується кілька: звичайним способом (після авторизації на сайті), в один клік після реєстрації;
  • процес оформлення замовлення не припиняється у разі, якщо покупець не зареєстрований у магазині;
  • якщо покупець не зареєстрований, від нього потрібно заповнити лише поле «Ім'я» та «Email»;
  • поряд із товаром є пропозиції знизити його вартість (знижки, промокод, купон, бонусна система та ін.);
  • після того, як процес купівлі завершено, покупцеві пропонується придбати додаткові товари (upsell).

Требования к странице контактов:

  • є фізична адреса магазину;
  • є карта з чітко зазначеним місцезнаходженням компанії з описом того, як краще дістатися;
  • є не одна робоча email-адреса;
  • вказано час роботи магазину та служби тех. підтримки.

За допомогою чек-листа з юзабіліті можна постійно покращувати готові інтерфейси, сприяти зростанню трафіку на сайт, підвищувати продаж та просто структурувати знання в цій тематиці.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019