Чи вмирає SEO?

31.05.2013

Cмерть SEO

Складну філософську тему життя та смерті в контексті розмов про SEO не обговорював останнім часом лише лінивий. Ми також вирішили бути в тренді, і позначити кілька факторів, що впливають на життєздатність сучасного SEO, а також намітити шляхи його подальшого розвитку.

Хто помре насправді чи рудиментарні органи SEO

SEO, як і все на планеті Земля, еволюціонує та розвивається, відкидаючи все непотрібне та застаріле.

  1. Дилетанти. SEO мутує і перетворюється на триголового дракона, яким стає все складніше керувати. Пророцтва про звуки похоронного маршу, які ось-ось повинні лунати над його бездиханим тілом, ми чуємо вже не перший рік. Google мріє про такий результат і спускає на SEO нових «хижаків»: Панда, Пінгвін… Логічним продовження цього зоопарку, швидше за все, стане Зебра. Яндекс теж не відстає, холячи і плекаючи свою зброю вбивства SEO – «Калінінград». Однак «сподобатися» пошуковим системам – це ще не гарантія успіху, адже SEO стає інтелектуальнішим заняттям. Звідси висновок: осідлати дракона зможуть лише найсильніші.
  2. Фріланс. Ринок фрілансу на 80% складається із замовлень просування та підтримки невеликих інтернет-магазинів. Багато експертів прогнозують значне зменшення відсотка «вільних» сеошників саме через ускладнення принципів роботи та появу нових трендів та фішок, за якими одній людині практично неможливо встежити.
  3. Низькопробні сайти. Робимо висновки з усього перерахованого вище. Кому буде цікавим неякісний інтернет-проект. Користувачам? Точно ні. Пошуковики ж і поготів будуть плюватися.
  4. Несерйозні клієнти. І знову трохи погальмуємо свою сіру речовину. Всі переваги нових навичок експертів оптимізації вимагають відповідної винагороди та чималої. Клієнтам, які мріють потрапити в ТОП «легким шляхом», за два тижні і без особливих витрат, доведеться змінити ці мрії або ж назавжди відмовитися від оптимізації.

Эволюция SEO

Природний відбір та трохи хіромантії

Поки що ми можемо лише припускати, як видозміниться SEO, які чинники стануть основними у роботі сеошників і пройдуть природний відбір. Проте справжні зубри інтернет-маркетингу вже встигли спрогнозувати основні тренди.

  1. Автоматизація. Рутинні процеси роботи SEO-фахівців стануть максимально автоматизованими, що переключить їхню увагу саме на роботу із сайтом.
  2. Все для людей. Грамотні SEO фахівці роблять не пошукову оптимізацію сайту, а «людську», але називають це все ще по-старому. Задля органічного стабільного трафіку вони працюють над комплексним покращенням сайтів у плані дизайну, контенту, сервісів і, перш за все, думають про людей, а не про робот. До того ж, відвідувачі стають цільовішими, а видача – персоналізованою.
  3. Консалтинг. Ринок стрімголов рухається до бізнес-консалтингу. Акцент робиться на аналізі потреб клієнта та просуванні не сайту компанії, а саме його бізнесу.
  4. Перехід із позицій на трафік. Оптимізаторам буде все складніше працювати за позиціями, більшість їхніх клієнтів у майбутньому перейдуть на трафік.
  5. «Вчитися, вчитися і ще раз вчитися…» Сеошникам доведеться більше часу приділяти вдосконаленню навичок і постійному підвищенню кваліфікації: проводити дослідження, промацувати особливості нових алгоритмів і шаблони пошуку, що постійно змінюються.
  6. Дружба абревіатур = SMO + SMM + SEO

Розшифруємо:

  • SMO – social media optimization (оптимізація сайту під соціальні мережі);
  • SMM – social media marketing (маркетинг на просторах соціальних платформ);
  • SEO – ну ви самі знаєте.

Успішне позиціонування у пошукових системах – це не лише закупівля посилань та внутрішня оптимізація, а й робота з юзабіліті, поведінковими факторами та соцмережами. SMM послуги стають невід'ємною частиною просування, такими ж важливими, як маркетинг та оптимізація сайту під соціальні мережі. Існує також думка, що до цих слів на «S» додасться ще одне – SEM (search engine marketing). Передбачається, що саме в цю сферу незабаром перекинуться (або переродяться) сеошники.

Світло в кінці тунелю

Деактуалізація старих принципів роботи означає одне – народження нового життя, нового, вдосконаленого, аналітичного SEO. На ранжування сайтів тепер впливає величезна кількість факторів – це не лише зовнішні посилання та поведінка користувачів на сайті, але й юзабіліті ресурсу, відсоток його цитування у соцмережах та, звичайно ж, якісний, унікальний контент.

Головне в сучасному SEO – розробка індивідуальної стратегії для кожного окремого проекту з урахуванням усіх перерахованих вище пунктів (комплексний підхід). Відтепер ця сфера діяльності не тільки інструмент розкрутки сайту, а й сукупність маркетингу, аналітики, оптимізації та юзабіліті. Просування стає більш складним та тривалим, навіть моніторинг у SEO ускладнюється. Cеошники без роботи вже точно не залишаться, швидше – навпаки, їхня праця стане складнішою, багатозадачнішою і затребуваною, а значить і високооплачуваною. Поки живі пошукові системи та цільові запити, SEO продовжуватиме жити і жити ще довгі роки.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019