Чи вмирає SEO?
Складну філософську тему життя та смерті в контексті розмов про SEO не обговорював останнім часом лише лінивий. Ми також вирішили бути в тренді, і позначити кілька факторів, що впливають на життєздатність сучасного SEO, а також намітити шляхи його подальшого розвитку.
Хто помре насправді чи рудиментарні органи SEO
SEO, як і все на планеті Земля, еволюціонує та розвивається, відкидаючи все непотрібне та застаріле.
- Дилетанти. SEO мутує і перетворюється на триголового дракона, яким стає все складніше керувати. Пророцтва про звуки похоронного маршу, які ось-ось повинні лунати над його бездиханим тілом, ми чуємо вже не перший рік. Google мріє про такий результат і спускає на SEO нових «хижаків»: Панда, Пінгвін… Логічним продовження цього зоопарку, швидше за все, стане Зебра. Яндекс теж не відстає, холячи і плекаючи свою зброю вбивства SEO – «Калінінград». Однак «сподобатися» пошуковим системам – це ще не гарантія успіху, адже SEO стає інтелектуальнішим заняттям. Звідси висновок: осідлати дракона зможуть лише найсильніші.
- Фріланс. Ринок фрілансу на 80% складається із замовлень просування та підтримки невеликих інтернет-магазинів. Багато експертів прогнозують значне зменшення відсотка «вільних» сеошників саме через ускладнення принципів роботи та появу нових трендів та фішок, за якими одній людині практично неможливо встежити.
- Низькопробні сайти. Робимо висновки з усього перерахованого вище. Кому буде цікавим неякісний інтернет-проект. Користувачам? Точно ні. Пошуковики ж і поготів будуть плюватися.
- Несерйозні клієнти. І знову трохи погальмуємо свою сіру речовину. Всі переваги нових навичок експертів оптимізації вимагають відповідної винагороди та чималої. Клієнтам, які мріють потрапити в ТОП «легким шляхом», за два тижні і без особливих витрат, доведеться змінити ці мрії або ж назавжди відмовитися від оптимізації.
Природний відбір та трохи хіромантії
Поки що ми можемо лише припускати, як видозміниться SEO, які чинники стануть основними у роботі сеошників і пройдуть природний відбір. Проте справжні зубри інтернет-маркетингу вже встигли спрогнозувати основні тренди.
- Автоматизація. Рутинні процеси роботи SEO-фахівців стануть максимально автоматизованими, що переключить їхню увагу саме на роботу із сайтом.
- Все для людей. Грамотні SEO фахівці роблять не пошукову оптимізацію сайту, а «людську», але називають це все ще по-старому. Задля органічного стабільного трафіку вони працюють над комплексним покращенням сайтів у плані дизайну, контенту, сервісів і, перш за все, думають про людей, а не про робот. До того ж, відвідувачі стають цільовішими, а видача – персоналізованою.
- Консалтинг. Ринок стрімголов рухається до бізнес-консалтингу. Акцент робиться на аналізі потреб клієнта та просуванні не сайту компанії, а саме його бізнесу.
- Перехід із позицій на трафік. Оптимізаторам буде все складніше працювати за позиціями, більшість їхніх клієнтів у майбутньому перейдуть на трафік.
- «Вчитися, вчитися і ще раз вчитися…» Сеошникам доведеться більше часу приділяти вдосконаленню навичок і постійному підвищенню кваліфікації: проводити дослідження, промацувати особливості нових алгоритмів і шаблони пошуку, що постійно змінюються.
- Дружба абревіатур = SMO + SMM + SEO
Розшифруємо:
- SMO – social media optimization (оптимізація сайту під соціальні мережі);
- SMM – social media marketing (маркетинг на просторах соціальних платформ);
- SEO – ну ви самі знаєте.
Успішне позиціонування у пошукових системах – це не лише закупівля посилань та внутрішня оптимізація, а й робота з юзабіліті, поведінковими факторами та соцмережами. SMM послуги стають невід'ємною частиною просування, такими ж важливими, як маркетинг та оптимізація сайту під соціальні мережі. Існує також думка, що до цих слів на «S» додасться ще одне – SEM (search engine marketing). Передбачається, що саме в цю сферу незабаром перекинуться (або переродяться) сеошники.
Світло в кінці тунелю
Деактуалізація старих принципів роботи означає одне – народження нового життя, нового, вдосконаленого, аналітичного SEO. На ранжування сайтів тепер впливає величезна кількість факторів – це не лише зовнішні посилання та поведінка користувачів на сайті, але й юзабіліті ресурсу, відсоток його цитування у соцмережах та, звичайно ж, якісний, унікальний контент.
Головне в сучасному SEO – розробка індивідуальної стратегії для кожного окремого проекту з урахуванням усіх перерахованих вище пунктів (комплексний підхід). Відтепер ця сфера діяльності не тільки інструмент розкрутки сайту, а й сукупність маркетингу, аналітики, оптимізації та юзабіліті. Просування стає більш складним та тривалим, навіть моніторинг у SEO ускладнюється. Cеошники без роботи вже точно не залишаться, швидше – навпаки, їхня праця стане складнішою, багатозадачнішою і затребуваною, а значить і високооплачуваною. Поки живі пошукові системи та цільові запити, SEO продовжуватиме жити і жити ще довгі роки.