Цільова аудиторія – як правильно визначити

18.03.2013

Целевая аудитория – как правильно определить Зростання активності користувачів та ефективності просування у соціальних мережах вже далеко ні для кого не є чимось новим. Цікаві сервіси, методи та тренди у просуванні з'являються, чи не щодня, надаючи нові можливості для реклами. Одним із ключових моментів у рекламній кампанії є точне визначення цільової аудиторії – повного портрета потенційних клієнтів (споживачів), для кого призначено товари компанії чи послуги. Просування в соціальних мережах насамперед слід починати з аналізу кожного майданчика, на якому планується розміщення реклами. Ті особливості кожної із соціальних мереж певною мірою зможуть вплинути на ефективність рекламної кампанії. Враховуючи інтереси цільової аудиторії та характеристики користувачів певних соціальних мереж, компанія зможе вигідно продати свої товари чи послуги.

Характеристики аудиторії соціальних мереж

  1. З усіх численних соціальних мереж найпопулярнішою в Україні та Росії є соціальна мережа Вконтакте .
  2. Характеристики соціальної мережі:

    • Аудиторія: 120 млн;
    • Чоловіча аудиторія: 51,5%;
    • Жіноча аудиторія: 48,5%;
    • Відвідувачів (місяць): 197 млн;
    • Кількість повідомлень (щодня): 40 млн.

    Ця соціальна мережа використовується користувачам більшою мірою для спілкування та отримання цікавого розважального контенту. Тим більше, що основну частину активної аудиторії становлять користувачі віком 18-24 років (23 тис.) та 25-30 років (15 тис.). Така особливість насамперед має враховуватися при складанні плану просування у соціальній мережі. Вконтакте на сьогоднішній день надає широкі можливості для розміщення реклами – налаштування націлювання дають можливість виявити аудиторію за багатьма параметрами, а також вибрати зручний формат для оголошень.

  3. Популярна не лише серед молоді соціальна мережа Однокласники є ще одним цікавим майданчиком для просування.
  4. Характеристики соціальної мережі:

    • Аудиторія: 70 млн;
    • Чоловіча аудиторія: 55%;
    • Жіноча аудиторія: 45%;
    • Відвідувачів (місяць): 185 млн.

    Соціальна мережа Однокласники використовують для спілкування, пошуку нових знайомств, тому розміщення будь-якої інформації сприймається з більшою часткою довіри. Не варто упускати цей факт при складанні рекламних текстів.

  5. Найпопулярніша соціальна мережа у світі Facebook для користувачів України та Росії займає одне з перших місць за популярністю та впевнено збільшує аудиторії.
  6. Характеристики соціальної мережі:

    • Аудиторія: 800 млн;
    • Чоловіча аудиторія: 48%;
    • Жіноча аудиторія: 52%;
    • Приріст (щомісячний): 20 млн.

    Основною аудиторією соціальної мережі є користувачі віком від 18 до 30 років. Серед користувачів велика кількість бізнесменів, підприємців, блогерів та розробників. Аудиторія має високу платоспроможність, що не може не враховуватися при розробці рекламної кампанії.

Визначення цільової аудиторії

Враховуючи особливості кожного майданчика, в якому планується просувати товари чи послуги компанії, слід визначити портрет потенційних клієнтів, їх особливості, переваги та вікову категорію. Рекламна пропозиція може бути поміченою тільки в тому випадку, якщо будуть враховані навіть найменші, здавалося б, незначні факти.

Сегментація цільової аудиторії відбувається за основними напрямками:

  • на кшталт товару. Наприклад, сік у пляшках, паперовому пакеті або розливний;
  • на кшталт споживача. Наприклад, жіноча чи чоловіча аудиторія, діти чи підлітки;
  • за типом мотивації для здійснення покупки. Наприклад, щоденна потреба, спеціальна пропозиція, знижка;
  • щодо ситуації, що призводить до покупки. Свято, робота, навчання, вихідні;
  • каналами збуту. Продаж у магазині, салоні, інтернет-магазині.

Складання можливих варіантів сегментації дані не завжди може дати потрібний результат просто тому, що не всі ці критерії є вирішальними при здійсненні покупки.

Важливо враховувати ще й такі характеристики, як:

  • географія: де користувач живе/вчиться/працює, дані регіону проживання, особливості населення та ін.;
  • демографія: дані про вік і поле, сімейний стан, професію та освіту;
  • психологічні характеристики: тип темпераменту, соціальне становище, етап розвитку та ін;
  • характеристики поведінки: частота використання товару чи послуги, ступінь прихильності до певних брендів та торгових марок, ступінь важливості здійснення купівлі товару та ін.

Точне визначення цільової аудиторії та унікальна порівняно з конкурентами пропозиція, яка виділятиме компанію серед інших, є одними з важливих етапів при розробці рекламної кампанії та складанні показників ефективності проведеної роботи. Тільки враховуючи всі фактори та показники, рекламна кампанія у соціальних мережах зможе бути ефективною для збільшення кількості продажів та популярності компанії (бренду) загалом.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019