Дашборд для оптимізатора – зручна дошка з необхідними звітами

08.12.2015

main_1

Робота SEO-фахівця неодмінно включає набір різноманітних звітів, інструментів і сервісів, які він використовує щодня. Перегляд кожного звіту окремо триває багато часу. Зручніше користуватися зведеними таблицями або дашбордами, де включені відразу всі необхідні звіти, і можна побачити картину сайту в цілому. Таким інструментом може стати Дашборд від Google Analytics. Він покаже як загальний звіт, і детальну картину по кожному виджету.

Необхідні дані для щоденної роботи фахівця з просування

isto4niki trafika Частка органіки. Щоб адекватно оцінити трафік, потрібно бачити частку органічного трафіку від загального.

Динаміка органіки. Будь-які цифри у звітах слід дивитися в динаміці. Це дасть змогу дати оцінку ходу рекламної кампанії, а також побачити підйоми та падіння трафіку.

Основні показники. Відображають загальну картину поведінки користувача на сайті та релевантності контенту запропонованого ним. Основними показниками є відмови, середня кількість сторінок за одне відвідування, поведінка на веб-сторінці, середній час перебування, цифра унікальних користувачів.

Популярні ключові слова. Аналізуючи популярні ключові фрази, не забудьте виключити зі звіту категорію non set, брендовий трафік та not provited. Вони не є інформативними для просування. Бачачи статистику за ключовими словами, можна (і навіть потрібно) оновлювати та розширювати семантику сайту.

Джерела трафіку. Якщо ваш сайт просувається в декількох пошукових системах, важливо стежити за популярністю та показниками джерел: частка трафіку, що генерується пошуковими системами, мікроконверсії, коефіцієнт конверсій e-commerce.

Пам'ятайте, що реклама в «Яндекс.Директ» повинна мати UTM-мітки, інакше весь трафік зіллється в органіку, тим самим зашумляючи канал. Для більш точних показників користуйтеся фільтрами в сегментах (за винятком URL, що мають входження yclid та openstat).

Географія вхідного трафіку. Якщо сайт просувається у конкретному регіоні, варто пам'ятати про можливий трафік з інших міст. Якщо така відстежується – є проблеми в налаштуваннях ранжирування.

Посадкові сторінки. Звіт на таких сторінках відображає вплив пошукового просування на ранжування ресурсу. Тут відразу видно, які сторінки отримують більше трафіку, які менше, а також коефіцієнт конверсії таких сторінок. За показниками у звіті можна оцінити ефективність трафіку. Так, наприклад, проводячи аудит інтернет-магазину, важливо визначити вплив відвідуваності самого розділу на відвідуваність карток товарів. Якщо результат не влаштовує – внести необхідні редагування.

Створення віджетів на дашборді

vidwet2 Перевага дашборда – наявність віджетів важливих звітів.

Крок 1. Виберіть кругову діаграму для відображення даних загального трафіку. На ній буде видно чітку картину - частку того чи іншого каналу на тлі загального трафіку. За метрику візьміть відвідування. Бажаєте деталізувати звіт каналами? Додайте на нього посилання.

Крок 2. Створюємо віджет, який покаже рух пошукового трафіку. "Тип віджету" вибираємо Timeline. У «Метрики» – кількість відвідувань. "Додаткові метрики" - вибираємо показник відмов. Тепер можна буде відстежити поведінку користувача залежно від падіння чи зростання трафіку, місяця, днів тижня тощо. Пам'ятайте, що фільтр потрібен лише на пошуковий трафік. Також важливо додати посилання на детальний звіт у Analytics.

Крок 3. Створюємо 4 числові віджети (тип – metric) для таких показників:

  • Показник конверсій
  • Показник відмов
  • Сторінок/відвідування
  • Середня тривалість візиту

Всі віджети створюються за тим самим принципом, змінюються лише метрики. Фільтр також залишається без змін.

Тепер приступаємо до створення Table – табличні віджети. vidwet1

Як метрик для віджету вибираємо прибутковість та сесії (якщо це для інтернет-магазину – вибираємо коефіцієнт конверсій). Додаємо такі фільтри:

  1. За ключовими словами

    1google_com_analytics_web

    • Для відображення лише пошукового трафіку.
    • Виключаємо фрази, що містять брендовий трафік, not provided і not set.

    Не забуваймо про посилання на детальний звіт. Для відображення звіту залишаємо 10 рядків – максимально допустиму кількість.

  2. За джерелами

    isto4nik

    За основу цього віджету береться попередній. Необхідно лише замінити на «джерела» «ключові слова», скасувати фільтр за ними, та замінити посилання на детальний звіт. Для відображення звіту достатньо 5 рядків.

  3. Географія відвідувань

    geo

    Також аналогічний до попереднього. Скопіюйте попередній віджет. Замініть лише «Джерела» на «Місто відвідування» і, звичайно, посилання на детальний звіт.

  4. По посадкових сторінках

    landing Скопіюйте попередню таблицю. У параметрі виберіть "Посадкові сторінки", залиште 10 рядків для відображення звіту, замініть посилання на відповідний звіт.

    Наочним звітом буде, якщо аналізувати показники в режимі поточного часу з показниками минулого місяця.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019