Facebook та просування бренду без бюджету – як це можливо?

17.02.2017

Реклама у Facebook дуже дорога, але й "вихлоп" найбільший. Вміння цієї соціальної мережі добре продавати відзначають усі, від фрілансерів до великих холдингів. Але як уявити бренд у Facebook, якщо обмежений у коштах? Тут доведеться вибирати – чи гроші, чи час, іншого шляху нема. Забезпечити безкоштовне просування та домогтися впізнаваності можна лише якщо ви станете активно займатися створеною спільнотою.

Але спочатку необхідно вибрати формат групи для просування.

Особистий профіль, група чи сторінка?

Реєструєтеся на Facebook для просування бренду? Відразу вибирайте правильний формат спільноти. Просувати особистий профіль не вдасться – політика цієї соціальної мережі така, що ви повинні вказувати реальні ім'я та прізвище, без приписок та згадок компанії. Інакше Facebook віднесе вас до фейків, і у разі чого відновити сторінку не вдасться. Адже знадобиться паспорт.

Група – теж не найкращий формат для брендування. Facebook має на увазі, що групи використовуватимуть для комунікації, для спілкування на певні теми. Вам не вдасться поставити логотип на сторінку і не вийде демонструвати всі свої новини передплатникам. Також на Фейсбуці немає інструментів для аналітики відвідуваності групи та налаштування таргетованої реклами на таку спільноту. Крім того, група не індексується пошуковими системами, а шукати її доведеться за довгим посиланням типу https://facebook.com/groops/назва групи.

Зовсім інша річ – паблік, публічна сторінка чи fan page. Це спеціальна сторінка, що дозволяє вашому бренду, вашій компанії «говорити» з користувачами, не вступаючи у великі дискусії. Це формат співтовариства хороший для тих, хто будує особистий бренд, і для тих, хто просуває у соцмережі цілу компанію. Ось переваги використання саме пабліка:

  • можливість розташування бренду не лише на аватарі, а й на обкладинці;
  • паблік має на увазі публічність, тобто нові передплатники можуть з'являтися і без вашого дозволу;
  • ви зможете налаштувати геометку та таргетовану рекламу, а також розраховувати на клієнтів із пошукового трафіку, адже всі групи індексуються;
  • паблік доповнюється особистою інформацією;
  • ви зможете відстежувати статистику або контактувати з клієнтами за допомогою особистих повідомлень або у блоці із відгуками;
  • при цьому всі публікації відстежуються та модеруються адміністратором – стороння активність неможлива.

Крім того, публічна сторінка матиме коротке посилання https://fasebook.com/назву .

Правила налаштування та оформлення сторінки

Спочатку вам потрібно створити сторінку і вибрати із шести встановлених варіантів для вашого бізнесу. Це місцева фірма, компанія, бренд, виконавець, розваги чи спільнота. Як правило, регіональні компанії та бренди обирають перший варіант – «місцеву фірму», оскільки так з'являється можливість додати адресу та проставити мітку на карті.

Після цього потрібно продумати дизайн, що чіпляє дизайн. Ваша сторінка має запам'ятатися. І звичайно, варто використовувати назву компанії або бренду, адже по суті обкладинка вашого паблика – це безкоштовний рекламний банер. Усі рядки, які передбачені за промовчанням, потрібно заповнити. В ідеалі – на english. Це впливає на внутрішнє ранжування спільнот у Фейсбук.

Потім слід запросити перших передплатників. Спочатку це можуть бути ваші друзі. Звичайно, це не означає, що ви точно потрапите до цільової аудиторії, проте саме так найпростіше оживити паблік на старті. Запросити друзів можна і з пошти, і з ВКонтакте.

Також використовуйте назву паблика на особистій сторінці, щоб ті, хто вас цікавить, могли переходити в паблік. Можна попросити друзів, щоб для вашої групи вони вибрали Following – See First. Тоді оновлення завжди демонструватимуться першими в їхніх стрічках новин. Щоб збільшити відвідуваність сторінки на Facebook, встановіть у шапці свого сайту віджет Facebook. Загалом, згадуйте новостворену спільноту, де і як можете, і ви побачите, як кількість передплатників почне зростати навіть без «зливу» рекламного бюджету.

Якщо ви плануєте налаштовувати рекламу, що таргетується, то відразу встановіть піксель Facebook. Зробити це можна у рекламному кабінеті на вкладці «Піксель». Піксель дозволить відстежувати відвідування, вимірювати конверсії, оптимізувати рекламу та налаштовувати відвідування. На кожен рекламний обліковий запис може створюватися по 1 пікселю. Для встановлення ви можете використовувати інтеграцію або скопіювати та вставити код.

А що із контентом?

Для грамотного просування бренду потрібна ефективна контент-стратегія, щоб якнайменше користувачів «ховало» ваш пост у стрічці. Насправді ви можете писати про що завгодно, але краще вибрати один з базових інформаційних напрямків. Це можуть бути новини – не обов'язково щодо вашої компанії, але ті, що так чи інакше зачіпають галузь. Це можуть бути корисні статті та лайфхаки із застосуванням ваших продуктів. Це можуть бути огляди чи гумор, цитати публічних людей, дивовижні факти, інтриги та розслідування, трохи еротики та скандалів. Добре спрацьовує і можливість "заглянути за лаштунки" вашої компанії - наприклад, побувати на виробництві, на ділянці упаковки або в дизайн-студії.

У будь-якому випадку пам'ятайте, що більшість постів Фейсбук приховує від користувачів – спрацьовує складний алгоритм EdgeRank. Тут дуже важливим є тип контенту: наприклад. Пряма відео-трансляція буде продемонстрована більшій кількості клієнтів, ніж просто текст або стандартний репост. До речі, чим більше людей підтримає новину лайками, тим більшим користувачам вона демонструватиметься. Як Фейсбук розраховує "питому вагу" контенту - загадка, так що ретельно вибирайте і тематику, і "наповнення" постів.

Ви також зможете постити у суміжних групах. Щоб знайти їх, перейдіть на американську англійську і введіть у пошуковому рядку Interests liked by people who like група. Тож ви побачите, в яких ще спільнотах є ваша цільова аудиторія.

І не забувайте, що час появи постів у стрічці теж дуже важливий. Ви можете подивитися статистику та визначити, в який годинник ваша група найбільш активна. Щоб пост з'явився вчасно, можна налаштувати відкладену публікацію.

Статистика знадобиться і для того, щоб оцінювати залучення у кожну посаду. Адже контент-план не може бути стабільним, його доведеться змінювати, коригувати та підлаштовувати під інтереси аудиторії.

Способи створення цікавого контенту

Ексклюзивність інформації у вашій групі – це одна з причин того, чому користувачі приходять та залишаються. Звичайно, експерти не будуть писати «під вас» унікальний контент, але ніхто не заважає вам отримати експертну консультацію у реального лідера думок та оформити її на повноцінний пост, доповнивши профільною інформацією. Якщо стаття справді вийде інформативною та корисною, то й експерт захоче поділитися нею на своїй особистій сторінці, а це ще один плюс до просування. Або ви можете запросити знайомих експертів для коментування статті.

статей потребують абсолютно всі паблики, тому ви можете обмінюватися інформацією на взаємовигідних умовах. Також ви можете відзначити людину в пості (якщо це допускається налаштуваннями приватності), використовуючи @. У цьому випадку ваш пост побачить не лише він, а й усі його друзі.

Правила роботи з передплатниками

Ні, просування не закінчується в той момент, коли ви виклали гарний та цікавий пост. Тепер ваше завдання – відповідати на коментарі та питання, обробляти негатив без агресії та намагатися вести з усіма користувачами конструктивний діалог. На всі особисті повідомлення на адресу паблика давайте розгорнуті відповіді. Також ви можете коментувати паблики у суміжних спільнотах, залучаючи нових передплатників експертною думкою.

Отже, вибирайте формат публічної сторінки, створюйте дизайн, публікуйте профільний контент та адекватно реагуйте на коментарі – у цьому є секрет успішного брендування у Фейсбук.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019