Файл Sitemap або мапа сайту: використовуємо коректно

21.04.2017

Пошукове просування – процес ресурсомісткий і витратний, і йдеться тут не так про фінанси, як про час. Однак є інструменти, які дозволяють покращити ранжування сайту, але досі залишаються незрозумілими, «невизнаними» та оточеними безліччю помилок. Наприклад, файл Sitemap.

Найбільша помилка свідчить, що тільки наявність Sitemap забезпечить кращу індексацію сторінок в Гуглі. Варто пам'ятати, що пошукові алгоритми не реагують на прохання користувачів, натомість чудово реагує у двох випадках – якщо сторінку видно для індексації та якщо вона наповнена якісним контентом.

Файл sitemap.xml для Google – це підказка, згадка про те, що саме ці сторінки ви вважаєте найякіснішими, цільовими, про те, що зазначені урли можна демонструвати користувачеві, що вони важливі для просування. Для того, щоб ця підказка спрацювала як потрібно, важливо дотримуватись основних правил використання sitemap.xml.

На що потрібно звертати увагу під час роботи

Уникайте найпоширеніших помилок при роботі з sitemap.xml, дотримуючись досить простих правил:

  1. Дотримуйтесь послідовності: не варто включати сторінку до sitemap.xml, якщо ви збираєте закрити її від індексації у файлі robots.txt або використовувати індекс «noindex, follow».
  2. Розділіть сторінки на службові, закриті від пошуку, та посадкові, доступні для користувача, з ключовими запитами, за якими ваш сайт знаходитимуть у пошуку. Усі службові сторінки блокуються та не вказуються у карті сайту.
  3. Пам'ятайте, що Google при індексації оцінює якість сайту загалом. Однак вам слід додатково вказати, що серед усіх сторінок сайту ви вважаєте справді чудовим, «цільовим» контентом, а що не має до нього жодного відношення. Відповідно, пошуковий робот аналізуватиме тільки ті сторінки, які ви виділили як «хороші». Навіть якщо він і знайде в них недоліки, то швидше за все відзначить сайт як «привабливий для користувачів». Якщо ж робот оцінюватиме всі сторінки, то «службові» можуть проіндексуватися як «неякісний контент», а отже, і загальні показники привабливості сайту також знизяться.
  4. Сховайте усі непотрібні сторінки. Якщо ви згадали всі привабливі сторінки в sitemap.xml, це ще не є гарантією відсутності індексації інших, не згаданих сторінок. Вам слід ретельно перевірити, звідки надходять сигнали для пошукових роботів та закрити непотрібні. Скористайтеся командою "site:". Вона дозволить вам побачити всі проіндексовані сторінки. Як правило, останні вказані у списку урли – найнеякісніші за змістом з погляду пошукових роботів.

Що використовуватиме приховування сторінок - noindex чи robots.txt?

Для запобігання індексації сторінки використовується або метатег robots, або файл robots.txt. Однак враховуйте, що блокування сторінки в robots.txt як би «обнуляє» її, а ось метатег robots «noindex,follow» дозволяє залишити посилання та передавати вагу. Наприклад, відстежуючі скрипти можна повністю заблокувати і нічого не втратити, а ось посилання на сторінки з головного меню слід залишити. Також слід блокувати індексацію службових сторінок через robots.txt, якщо у вас їх занадто багато, інакше Googlebot витрачатиме занадто багато часу на сканування непотрібного. Крім того, такий підхід дозволить керувати бюджетом сканування, якщо виявиться обмеженим.

Дійсно, краулінговий бюджет нелогічно витрачати на індексацію службових сторінок, яка не принесе вам доступу до огляду на користь у вигляді залучення нових клієнтів через пошуковий трафік. Набагато краще регулярно індексувати сторінки, що постійно змінюються, на кшталт «блогу», «новин», «каталогу» і так далі. Тому всі такі сторінки вносять у файл XML Sitemap, щоб підказати Гуглу, яким сторінкам ви надаєте перевагу серед усіх, що не закриті від індексації.

Не забувайте, що файл XML Sitemap можна створювати окремо для різних категорій сторінок на сайті. Це дозволить виділити групи із проблемами в індексації. Причому карта сайту має бути статичною. Її можна динамічно змінювати відповідно до змін, що відбуваються в контенті. Тільки налаштуйте правила, відповідно до яких ці зміни відбуватимуться.

Отже, будьте послідовними, використовуйте XML Sitemap як підказку для пошукових роботів Google і не забувайте, що можливе створення динамічної версії карти сайту.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019