Фільтри на сайті: як зробити їх зручними для клієнта

29.02.2016
Фільтри на сайті

Фільтр – це дуже зручний з погляду користувача елемент керування сайтом. Це справжній порятунок для тих, хто носить лише чорні джинси, для тих, хто відпочиває лише на Гоа чи планує купити машину з бюджетом у 5000 доларів. Іншими словами, фільтр видаляє з пошуку все зайве - за заданим користувачами критерієм. Вони використовують різні класифікації, категорії, характеристики, включаючи навіть ті, про які користувач і не підозрював на старті пошуку.

Як впроваджують фільтри: базові фактори

Більшість інтернет-ресурсів розміщують фільтри зліва. І це вже зазвичай для більшості. Але слід знати, коли використовувати фільтри та як правильно це робити. І ось тут існує кілька технологій:

  1. Відвідувач може налаштувати декілька критеріїв і отримати результат за складним запитом: пакетний фільтр.
  2. Після вибору кожної характеристики видача пошуку уточнюється: інтерактивний фільтр.
  3. Результати можуть демонструватися від початку після фільтрації.
  4. Інформація відображається на існуючій позиції без змін.

За допомогою цих факторів в комплексі забезпечується безперервність взаємодії користувача. Адже важливо, щоб користувач у процесі вибору не відволікався, а плавно рухався до завершення угоди.

Коректне використання фільтрів

Коректне використання фільтрів

Уявіть, що ви у модному бутіку. Вибрали сумку та плануєте приміряти сукню. Але консультант уже поніс пакувати вашу сумочку. А ви так хотіли подивитися, який цілісний образ вийде. Загалом купівля не вдалася.

А тепер уявіть клієнта на сайті - він тільки почав встановлювати потрібні йому характеристики, як система відразу почала оновлюватися. Біда – і втрата часу, особливо якщо ресурс діє повільно. Тому важливо використовувати «розумний» фільтр, який побачить, що клієнт ще у пошуку, що всі критерії відбору ще не визначені.

Інтерактивні фільтри, що оновлюють систему після кожного вказаного критерію, є хорошими для тих користувачів, які ще не визначилися з тим, як і що їм вибирати. Часто такий пошук пов'язаний із фасетною класифікацією на кшталт: холодильники – габарити – об'єм камери – колір.

А якщо клієнт вже знає, як і що йому вибирати, стануть у нагоді пакетні фільтри. Так, якщо ви приходите на сайт оздоблювальних матеріалів, то простіше відразу вибрати шпалери, стиль класичний, вінілові, ширина рулону 0,7 метра, виробник Італія, ніж чекати, поки після кожного натискання система оновиться. Однак завдання творців ресурсу зробити так, щоб після будь-якої комбінації фільтрів користувач не побачив би нульовий результат. Адже клієнтові це рівнозначно відсутності потрібного товару. Завжди має бути альтернатива.

Звичайно, з точністю уявити спосіб мислення користувача неможливо. Але є певні правила фільтрації.

Як фільтрам зрозуміти цілі користувача?

Як фільтрам зрозуміти цілі користувача
  1. Додайте пакет фільтрів кнопкою «застосувати». Так користувач зможе сам запустити оновлення сторінки одразу після того, як вкаже всі цікаві для нього критерії. Але користувачі, які прийшли для «дослідження», можуть залишитися без справ, адже вони не знають, якими критеріями оперувати.
  2. Слідкуйте за рухами миші в області фільтрів. Як тільки вони припиняться, можете розпочинати видачу.
  3. Через 2 секунди після того, як користувач вибрав останній критерій, можна розпочинати видачу.

Обов'язково оцінюйте швидкість сайту. Нікому не сподобається втрачати 10 хвилин, щоб подивитися сторінку, що постійно підвисає. Тому для мобільних гаджетів краще підходить пакетна фільтрація - користувачеві доведеться почекати завантаження один раз. Додайте на сайт та візуальне сповіщення про те, що видача змінилася. Це може бути індикатор завантаження. Пам'ятайте, що швидка, мерехтлива видача стане дратівливим фактором для клієнта.

Останній нюанс – це, власне, видача.

Власне видача

Вона може залишати користувача на тій самій позиції або виводити його нагору. Визначати як краще варто для кожного конкретного ресурсу окремо.

Отже, визначайте намір користувача. Якщо клієнт вивчає та досліджує, то йому більше підійдуть інтерактивні фільтри, а якщо точно знає, чого хоче – пакетні. Пакетні зручніші і у випадку з повільно працюючими сайтами та мобільними гаджетами.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019