Футер у профіль та анфас

14.10.2013
Футер в профиль и анфас

Футер - він же "підвал", він же "ноги", він же структурний елемент сайту. Які його особливі прикмети? Які функції він виконує? Що властиво і що чуже футерам? Ми по порядку відповімо на ці та інші питання.

Загальні риси

Щоб прогорнувши сторінку сайту до логічного кінця, у користувачів не виникла крамольна думка про те, що вони дарма напружували свої пальці, прокручуючи коліщатко мишки, розташуйте у футері корисні елементи. Часті гості веб-ресурсів звикли бачити у підвалі сайту:

  • контактну інформацію;
  • картку сайту;
  • рік створення сайту;
  • лічильники відвідуваності;
  • кнопки соціальних мереж;
  • інформацію про творців сайту;
  • повідомлення про охорону авторського права.

Відмітні особливості

Менш популярними, але також часто зустрічаються у футері елементами є:

  • повторення навігації сайтом;
  • Хмара тегів;
  • RSS розсилання;
  • посилання на статті;
  • останні коментарі;
  • вакансії;
  • фото, ілюстрація.

Особливі прикмети

Слід пам'ятати, що елементи лейаута не користуються великою популярністю, часто на них зовсім не звертають уваги, особливо, якщо футер на сайті непоказний і безликий. Наведені вище елементи не рівносильні. Деякі корисні, інші необов'язкові, а треті лише дарма посідають місце. Наприклад, значок про охорону авторського права або грізне умовляння про те, що власники сайту за копіювання матеріалів з даного ресурсу нашлють на зловмисника псування – штука марна.

Насправді авторське право виникає саме собою майже магічним чином відразу після того, як контент з'явився на сайті. В інтернеті нагадувати про те, що красти погано – сізіфова праця.

У футері часто розміщують елементи, які з якихось причин не вмістилися вище, але не варто доходити до абсурду. Ми вже багато чого побачили за своє життя, одного разу, наприклад, виявили рядок пошуку у футері – ось так несподіванка. Інший сюрприз – фотографії з інформацією про співробітників компанії, навіть прикро, що для них на сайті не знайшлося спеціального розділу чи сторінки.

Окрема тема – розміщення у підвалі сайту пропозиції e-mail розсилки, вакансій та посилань на найпопулярніші розділи. Клікабельність цієї інформації дуже низька, тому є сенс задумати для футера щось корисніше та цікавіше. Дублювання меню виправдане, якщо сторінки досить довгі. Найчастіше перелінковку з розділами сайту, що найбільш читаються, практикують на форумах і в блогах, щоб затримати користувачів на сайті і зробити пошук і навігацію легкими і ненав'язливими.

Контактна інформація насамперед важлива для інтернет-магазинів та сайтів, що надають платні послуги, щоб клієнт зміг з легкістю оформити замовлення та зв'язатися з компанією.

Головне правило футера - не перестаратися. Ілюстрації, посилання, теги, лічильники – все має бути в міру та по суті. Відмінно, якщо футер на сайті цікавий, помітний та інформативний; незадовільно робити з нього сайт у сайті. «Підвал» має бути продовженням стилістики всього сайту, а не диктувати її.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019