Футер у профіль та анфас

Футер - він же "підвал", він же "ноги", він же структурний елемент сайту. Які його особливі прикмети? Які функції він виконує? Що властиво і що чуже футерам? Ми по порядку відповімо на ці та інші питання.
Загальні риси
Щоб прогорнувши сторінку сайту до логічного кінця, у користувачів не виникла крамольна думка про те, що вони дарма напружували свої пальці, прокручуючи коліщатко мишки, розташуйте у футері корисні елементи. Часті гості веб-ресурсів звикли бачити у підвалі сайту:
- контактну інформацію;
- картку сайту;
- рік створення сайту;
- лічильники відвідуваності;
- кнопки соціальних мереж;
- інформацію про творців сайту;
- повідомлення про охорону авторського права.
Відмітні особливості
Менш популярними, але також часто зустрічаються у футері елементами є:
- повторення навігації сайтом;
- Хмара тегів;
- RSS розсилання;
- посилання на статті;
- останні коментарі;
- вакансії;
- фото, ілюстрація.
Особливі прикмети
Слід пам'ятати, що елементи лейаута не користуються великою популярністю, часто на них зовсім не звертають уваги, особливо, якщо футер на сайті непоказний і безликий. Наведені вище елементи не рівносильні. Деякі корисні, інші необов'язкові, а треті лише дарма посідають місце. Наприклад, значок про охорону авторського права або грізне умовляння про те, що власники сайту за копіювання матеріалів з даного ресурсу нашлють на зловмисника псування – штука марна.
Насправді авторське право виникає саме собою майже магічним чином відразу після того, як контент з'явився на сайті. В інтернеті нагадувати про те, що красти погано – сізіфова праця.
У футері часто розміщують елементи, які з якихось причин не вмістилися вище, але не варто доходити до абсурду. Ми вже багато чого побачили за своє життя, одного разу, наприклад, виявили рядок пошуку у футері – ось так несподіванка. Інший сюрприз – фотографії з інформацією про співробітників компанії, навіть прикро, що для них на сайті не знайшлося спеціального розділу чи сторінки.
Окрема тема – розміщення у підвалі сайту пропозиції e-mail розсилки, вакансій та посилань на найпопулярніші розділи. Клікабельність цієї інформації дуже низька, тому є сенс задумати для футера щось корисніше та цікавіше. Дублювання меню виправдане, якщо сторінки досить довгі. Найчастіше перелінковку з розділами сайту, що найбільш читаються, практикують на форумах і в блогах, щоб затримати користувачів на сайті і зробити пошук і навігацію легкими і ненав'язливими.
Контактна інформація насамперед важлива для інтернет-магазинів та сайтів, що надають платні послуги, щоб клієнт зміг з легкістю оформити замовлення та зв'язатися з компанією.
Головне правило футера - не перестаратися. Ілюстрації, посилання, теги, лічильники – все має бути в міру та по суті. Відмінно, якщо футер на сайті цікавий, помітний та інформативний; незадовільно робити з нього сайт у сайті. «Підвал» має бути продовженням стилістики всього сайту, а не диктувати її.