Хто винен у неефективній рекламній кампанії: замовник чи агенція?

30.05.2014

Кто виноват в неэффективной рекламной кампании заказчик или агентство

Контекстна реклама здатна в короткий термін привести на сайт зацікавлених у покупці товару чи послуги користувачів. Однак не всі кампанії однаково успішні, а клієнти задоволені. Безліч переходів на сайт – ще не гарантія зростання продажів. У чому каверза? У некомпетентності замовника чи студії?

Чому немає продажів?

Результативність контекстної реклами залежить від сайту клієнта, рівня обслуговування та маркетингової стратегії його компанії. Зрозуміло, вплив цих чинників може бути як позитивним, і негативним.

Рекламований сайт

Негативний вплив Позитивний вплив
Складні та довгі форми замовлення, немає пошуку по сайту, незручна навігація, незаповнені сторінки товару, немає гарантій та сертифікатів, відсутня інформація про доставку. Зручна структура сайту, робочий пошук та численні фільтри товарів за каталогом. Просте та швидке оформлення замовлення онлайн та можливість покупки без реєстрації – за допомогою зворотного дзвінка. Яскраві, якісні та докладні фото товару.
Немає акцій, знижок чи спеціальних пропозицій для мотивації відвідувача сайту до здійснення покупки. Сайт з акціями, що постійно оновлюються, інформація про знижки та лідерів продажів, спеціальні тематичні пропозиції до свят.
Неструктурований нудний текст без мотивуючої складової та опису властивостей товару чи послуги. Привабливий як для потенційних клієнтів, так і для пошукових систем текст з лаконічним і простим описом переваг продукції та закликом до дії.

Рівень сервісу

Негативний вплив Позитивний вплив
Про відсутність товару складі потенційний клієнт дізнається лише після спілкування з менеджером по телефону. На сайті розміщені тільки товари в наявності або продукція на замовлення позначена текстом із зазначенням терміну доставки.
Співробітники неввічливі, володіють мізерною інформацією про продукт, погано поінформовані про діяльність підприємства. Немає продуманого алгоритму відповіді. Розроблено мовні шаблони для більшості ситуацій. Мотивація співробітників відсотком від здійсненого продажу.
Менеджери не відповідають на дзвінки або беруть трубку через 5 гудків. Майже миттєва швидкість відповіді на всі дзвінки потенційних клієнтів.

Маркетингова стратегія компанії

Негативний вплив Позитивний вплив
Неконкурентоспроможні ціни. Для рекламної кампанії обрані товари з акційної цінної або ті, що вигідно відрізняються за ціною продукції колег по ринку.
Відсутні дисконтні системи, немає чітко описаних переваг товару, не розкрито унікальність торгової пропозиції. Клієнт не бачить вигоди у покупці у цієї конкретної компанії. Відпрацьована схема привабливої подачі товару. Регулярно проводиться методичний аналіз конкурентів та цільової аудиторії.
Немає чіткого позиціонування бренду та стратегії розвитку компанії. Виразне позиціонування компанії, планування шляхів та методів розвитку та розширення бізнесу. Бездоганна репутація в інтернеті: продуктивна робота із відгуками (SERM), позитивний імідж компанії у соціальних мережах.

Обов'язки агенції та клієнта

Рекламний профі зобов'язаний поділитися своєю авторитетною думкою щодо ресурсу замовника та спрогнозувати ефективність реклами в пошукових системах для конкретного клієнта.

Перш ніж розпочати обговорення ключових слів, оголошень та посадкових сторінок, менеджер повинен:

  • поцікавитися особливостями та конкурентними перевагами продукту чи послуги;
  • дізнатися про цілі бізнесу;
  • обговорити очікування замовника від рекламної кампанії;
  • провести поверхневий аналіз юзабіліті ресурсу;
  • оцінку дизайну сайту;
  • дізнатися про попередні рекламні кампанії.

Далі можливі три варіанти розвитку подій:

  1. сайт готовий до запуску контекстної реклами; кампанія забезпечить бажаний результат;
  2. ресурс потребує підготовчих заходів, без їх запровадження ефективність рекламної кампанії може значно знизитися;
  3. задля досягнення обумовленої мети краще підійдуть інші види реклами.

Дійсно зацікавлений в успіху кампанії представник агентства надасть рекомендації щодо покращення ресурсу клієнта та підвищення ефективності кампанії.

Проте левова частка відповідальності лежить на плечах замовника. Варто тверезо оцінювати власні здібності, що спрацювало у «сусіда», необов'язково обернеться вигодою для будь-якого іншого бізнесмена.

Від клієнта потрібно:

  • чітке розуміння цілей майбутньої рекламної кампанії;
  • докладний опис переваг, унікальних пропозицій та акцій, що проводяться компанією;
  • інформація про особливості роботи компанії (сезонність бізнесу, сертифікати якості, почесні нагороди, досвід на ринку) та додаткові послуги (умови доставки, дисконтні системи).

Клієнт та агентство – результативна взаємодія

Гарантований успіх рекламної кампанії можливий лише за умови двостороннього співробітництва.

Результативное взаимодействие клиента и агентства

  1. Не варто нехтувати особистими зустрічами, по можливості виділіть кілька годин для очного побачення перед підписанням договору. Спілкування «наживо» може багато чого прояснити про вашого майбутнього бізнес-партнера.
  2. Надайте менеджерам агентства максимум інформації. На основі даних про продукцію та компанію, фахівці зможуть виділити сильні сторони вашого бізнесу та побудувати ефективну рекламну кампанію.
  3. Беріть активну участь у процесі. Вчасно надана розгорнута інформація від замовника та звіти агентства забезпечать максимальний результат.
  4. Клієнту мають бути доступні щотижневі звіти про роботу від менеджерів агентства. Постійно контролюючи процес, можна оцінити ефективність кампанії та за необхідності змінити стратегію.

Дотримуйтесь наших простих рекомендацій, і контекстна реклама зробить відчутний внесок у збільшення доходу вашої компанії.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019