Хто винен у неефективній рекламній кампанії: замовник чи агенція?
Контекстна реклама здатна в короткий термін привести на сайт зацікавлених у покупці товару чи послуги користувачів. Однак не всі кампанії однаково успішні, а клієнти задоволені. Безліч переходів на сайт – ще не гарантія зростання продажів. У чому каверза? У некомпетентності замовника чи студії?
Чому немає продажів?
Результативність контекстної реклами залежить від сайту клієнта, рівня обслуговування та маркетингової стратегії його компанії. Зрозуміло, вплив цих чинників може бути як позитивним, і негативним.
Рекламований сайт
Негативний вплив | Позитивний вплив |
---|---|
Складні та довгі форми замовлення, немає пошуку по сайту, незручна навігація, незаповнені сторінки товару, немає гарантій та сертифікатів, відсутня інформація про доставку. | Зручна структура сайту, робочий пошук та численні фільтри товарів за каталогом. Просте та швидке оформлення замовлення онлайн та можливість покупки без реєстрації – за допомогою зворотного дзвінка. Яскраві, якісні та докладні фото товару. |
Немає акцій, знижок чи спеціальних пропозицій для мотивації відвідувача сайту до здійснення покупки. | Сайт з акціями, що постійно оновлюються, інформація про знижки та лідерів продажів, спеціальні тематичні пропозиції до свят. |
Неструктурований нудний текст без мотивуючої складової та опису властивостей товару чи послуги. | Привабливий як для потенційних клієнтів, так і для пошукових систем текст з лаконічним і простим описом переваг продукції та закликом до дії. |
Рівень сервісу
Негативний вплив | Позитивний вплив |
---|---|
Про відсутність товару складі потенційний клієнт дізнається лише після спілкування з менеджером по телефону. | На сайті розміщені тільки товари в наявності або продукція на замовлення позначена текстом із зазначенням терміну доставки. |
Співробітники неввічливі, володіють мізерною інформацією про продукт, погано поінформовані про діяльність підприємства. Немає продуманого алгоритму відповіді. | Розроблено мовні шаблони для більшості ситуацій. Мотивація співробітників відсотком від здійсненого продажу. |
Менеджери не відповідають на дзвінки або беруть трубку через 5 гудків. | Майже миттєва швидкість відповіді на всі дзвінки потенційних клієнтів. |
Маркетингова стратегія компанії
Негативний вплив | Позитивний вплив |
---|---|
Неконкурентоспроможні ціни. | Для рекламної кампанії обрані товари з акційної цінної або ті, що вигідно відрізняються за ціною продукції колег по ринку. |
Відсутні дисконтні системи, немає чітко описаних переваг товару, не розкрито унікальність торгової пропозиції. Клієнт не бачить вигоди у покупці у цієї конкретної компанії. | Відпрацьована схема привабливої подачі товару. Регулярно проводиться методичний аналіз конкурентів та цільової аудиторії. |
Немає чіткого позиціонування бренду та стратегії розвитку компанії. | Виразне позиціонування компанії, планування шляхів та методів розвитку та розширення бізнесу. Бездоганна репутація в інтернеті: продуктивна робота із відгуками (SERM), позитивний імідж компанії у соціальних мережах. |
Обов'язки агенції та клієнта
Рекламний профі зобов'язаний поділитися своєю авторитетною думкою щодо ресурсу замовника та спрогнозувати ефективність реклами в пошукових системах для конкретного клієнта.
Перш ніж розпочати обговорення ключових слів, оголошень та посадкових сторінок, менеджер повинен:
- поцікавитися особливостями та конкурентними перевагами продукту чи послуги;
- дізнатися про цілі бізнесу;
- обговорити очікування замовника від рекламної кампанії;
- провести поверхневий аналіз юзабіліті ресурсу;
- оцінку дизайну сайту;
- дізнатися про попередні рекламні кампанії.
Далі можливі три варіанти розвитку подій:
- сайт готовий до запуску контекстної реклами; кампанія забезпечить бажаний результат;
- ресурс потребує підготовчих заходів, без їх запровадження ефективність рекламної кампанії може значно знизитися;
- задля досягнення обумовленої мети краще підійдуть інші види реклами.
Дійсно зацікавлений в успіху кампанії представник агентства надасть рекомендації щодо покращення ресурсу клієнта та підвищення ефективності кампанії.
Проте левова частка відповідальності лежить на плечах замовника. Варто тверезо оцінювати власні здібності, що спрацювало у «сусіда», необов'язково обернеться вигодою для будь-якого іншого бізнесмена.
Від клієнта потрібно:
- чітке розуміння цілей майбутньої рекламної кампанії;
- докладний опис переваг, унікальних пропозицій та акцій, що проводяться компанією;
- інформація про особливості роботи компанії (сезонність бізнесу, сертифікати якості, почесні нагороди, досвід на ринку) та додаткові послуги (умови доставки, дисконтні системи).
Клієнт та агентство – результативна взаємодія
Гарантований успіх рекламної кампанії можливий лише за умови двостороннього співробітництва.
- Не варто нехтувати особистими зустрічами, по можливості виділіть кілька годин для очного побачення перед підписанням договору. Спілкування «наживо» може багато чого прояснити про вашого майбутнього бізнес-партнера.
- Надайте менеджерам агентства максимум інформації. На основі даних про продукцію та компанію, фахівці зможуть виділити сильні сторони вашого бізнесу та побудувати ефективну рекламну кампанію.
- Беріть активну участь у процесі. Вчасно надана розгорнута інформація від замовника та звіти агентства забезпечать максимальний результат.
- Клієнту мають бути доступні щотижневі звіти про роботу від менеджерів агентства. Постійно контролюючи процес, можна оцінити ефективність кампанії та за необхідності змінити стратегію.
Дотримуйтесь наших простих рекомендацій, і контекстна реклама зробить відчутний внесок у збільшення доходу вашої компанії.