Інформаційний стиль або як зробити текст "сильним"

06.12.2012

Информационный стиль или как сделать текст «сильным»

У нашій компанії правила такі: знайшов щось цікаве - поділися зі співробітником! Дизайнер Олексій так і вчинив. Після спільного перегляду та загального захоплення ми вирішили написати цю статтю.

Ця інформація для тих, хто хоче навчитися правильно писати тексти для сайтів та перетворювати важкі тексти на цікаві та зручні для читача. Простота написання тексту веде до підвищення інтересу аудиторії. Щоб було зрозуміліше, перейдемо до прикладів – позбудемося «стоп-слів» у текстах, які заважають сприйняттю.

То що таке «стоп-слова» ? Це слова, які нічого не означають, або використовуються неправильно, або їх завжди можна перетворити на легшу мовну конструкцію. Ці слова дають можливість зрозуміти, що в цьому тексті щось не так. Давайте поговоримо докладніше про такі групи слів.

Отже, виділимо кілька груп «стоп-слів»

Така конструкція обеззброює пропозицію, забирає у неї присудок, що призводить до втрати динаміки та сили в тексті. Щоб стало зрозуміліше, наведемо 2 приклади.

Текст 1: товар буде доставлено протягом двох робочих днів. Доставка здійснюється кур'єром.

Текст 2: кур'єр привезе товар протягом двох робочих днів.

У першому тексті «товар» не здійснює дію – «товар» знаходиться у пасивній заставі і тому, позбавляючись пасивної застави у другому тексті, ми отримуємо динаміку та дію. Тому, як тільки у вас виходить пропозиція з пасивною заставою, пошукайте підлягає і присудок - зробіть потужну пропозицію.

Поділяються на три підгрупи: підсилювачі , розмиті поняття та якісні прикметники .

Підсилювачі – назва говорить сама за себе, слова, які додають сили вашій пропозиції.

Приклад: "наша компанія є абсолютним лідером", або "ми є безумовним лідером".

Цей текст поганий тим, що викликає сумнів у «абсолютності» лідерства. Намагайтеся не використовувати підсилювачі, якщо можете довести його реальність, т.к. люди думатимуть, що ви їх обманюєте.

Розмиті поняття – «наша компанія є одним із лідерів ринку», або «ми знаходимося в десятці лідерів». Якщо компанія каже, що вона знаходиться в десятці, то швидше за все вона займає дев'яте або десяте місце.

Якісні прикметники – позначають таку ознаку (якість) предмета, який може бути в цьому предметі більшою чи меншою мірою.

Приклади, з якими не посперечаєшся : білий, чорний.

Приклади, з якими можна посперечатися: високий, дорогий, якісний, сильний.

Ці прикметники начебто говорять про якість, але з іншого боку нічого нам не говорять.

«Високий будинок» – це який? "Недорогий товар" - це наскільки недорогий?

Читачі будуть довіряти вам більше, якщо ви будете точнішими у своїх висловлюваннях. Замініть якісні прикметники на конкретні факти та цифри.

Під час написання тексту ми найчастіше згадуємо, що відбувається зараз. Якщо вам треба, щоб читач поринув у минуле, достатньо сказати – «вчора», «минулого тижня», «в такому році». Якщо ж йдеться про майбутнє - не потрібно вигадувати, можна просто сказати "завтра", "через місяць", "через рік" і т.д.

Поширена помилка при створенні текстів - це написання на початку речення таких слів як "зараз", "нині", "в наші дні". Але тут у тому, що читач отже перебуває у стані «зараз». Тому, позбавившись таких паразитів часу, ви нічого не втрачаєте. Ось, наприклад:

«у наші дні молодому спеціалісту дуже важко знайти роботу»;

або ж так:

«Знайти роботу після вишу важко».

Ось так легко можна забрати слова-паразити з тексту. Однак, якщо ваш текст часто відсилає читача в минуле чи майбутнє, то слова типу "зараз", "в наш час" неодмінно потрібні. Це приклад того, що не варто виключати з тексту «стоп-слова».

Це група слів, що виражає ставлення того, хто говорить до змісту його висловлювання – слова типу «може», «повинен», «потрібний». Модальні дієслова та поєднання з ними легко можна перетворити на одне дієслово, яке спростить вашу пропозицію. Розглянемо з прикладу:

"ви повинні зареєструватися, щоб залишити коментарі";

або ж ось так:

«зареєструйтесь, щоби висловитися».

Це іменники, які утворюються з основи дієслова шляхом додавання суфікса. Розглянемо такий приклад:

«Наша компанія здійснює реалізацію продукції. Ми займаємося встановленням та ремонтом».

Тут є віддієслівні іменники – «реалізація», «установка», «ремонт». Складається враження, що компанія сама боїться зізнатися, чим вона займається. А от якщо ми скажемо: «наша компанія реалізує, встановлює та ремонтує» – це вже інша річ.

  1. Пасивний стан
  2. Визначення
  3. Паразити часу
  4. Модальність
  5. Віддієслівні іменники

Інформаційний стиль вимагає певності та точності у всьому. Ну а якщо ви використовуєте розмиту мову, то у вас немає переваги перед іншими такими ж статтями.

Звичайно, це лише частина прийомів роботи з рекламними текстами – для більш детального розуміння пропонуємо вам переглянути відео за участю дуже талановитої людини, автора курсу «Інформаційний стиль та редактура тексту» Максима Ілляхова. І ми впевнені, що ви зможете отримати багато нової корисної інформації та засвоїти правила написання «сильного тексту», які допоможуть зробити ваші статті цікавими та привабливими для читачів.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019