Клікові та хостіві поведінкові фактори, що впливають на позиції сайту у видачі
p align="justify"> Поведінковими факторами ранжирування називають дії користувача (спочатку в пошуковій видачі, а потім і на самому сайті), які впливають на позиції сайту в ПС. Яндекс і Google враховують клікові та хостові фактори.
Кликові оцінюють:
- CTR або клікабельність сніпету в ПС;
- Повернення чи неповернення користувача до результатів пошуку після відвідування сайту (для ресурсу краще, якщо користувач не повертається – це зчитується як сигнал для системи про те, що очікувана інформація знайдена);
- Вага кліка щодо сумарної кількості переходів із ПС.
Хостові - це загальна відвідуваність ресурсу та тривалість сеансу кожного користувача, показник відмов після відвідування, глибина та тривалість переглядів сторінок. Ці фактори мають значення як для всього сайту в цілому, так і для кожної окремої сторінки. На них можна безпосередньо впливати.
Способи покращення факторів ранжування
Усі рекомендації щодо покращення мають на увазі проведення складних комплексних робіт. Починати потрібно з оцінки працездатності сервера - чи не збоїть він під час пікових навантажень, чи забезпечує достатню швидкість завантаження сторінок. Потім знадобиться проаналізувати такі моменти:
- Релевантність посадкових сторінок ключам-запитам;
- Наявність битих посилань (їх знадобиться усунути);
- Коректність роботи сторінки 404;
- Правильність сніпетів;
- Зручність використання сайту відвідувачами (для цього проводять юзабіліті-аудит);
- Правильність побудови структури та наявність внутрішньої перелінковки;
- Відповідність контенту запитам ЦА.
Відповідно, оптимізація сніпетів збільшить клікабельність у видачі, робота з контентом зменшить кількість відмов, а оптимізована внутрішня перелінковка полегшить серфінг користувача всередині сайту.
Чи виправдана накрутка поведінкових факторів?
Іноді можна зустріти пропозиції щодо накрутки ПФ. У більшості випадків це справді дешевше, ніж повноцінна робота з оптимізації. Але накрутка дає короткочасний ефект, а довгостроковій перспективі обов'язково призведе до накладення фільтра.
Пошуковик реагує на різні «дива», але найбільше – на раптове і безпричинне зростання користувальницької активності. Аномальне зростання трафіку швидко помічається пошуковими системами. Тому краще не ризикувати з накрутками, а покращувати поведінкові фактори ранжування по-білому.