Контент: правила оптимізації та контрольний чек-лист перед запуском у мережу

05.05.2017

Якісний контент – основа успішного просування. Про це невпинно твердять і гуру в написанні текстів, і фахівці із залучення трафіку. Саме за допомогою контенту – вірусного, інформаційного, рекламного – бізнес просувається у мережі. Завдання інтернет-маркетолога – знайти ідею, яка «зачепить» користувачів, а потім під неї створити щось таке, що сподобається пошуковим роботам. Отже, головні критерії якості контенту: його цікавість користувачам та оптимізація для пошукових систем.

Основні правила оптимізації

Навіть якщо ви знайшли супер-ідею, і вам здається, що сьогодні вона готова підірвати інтернет, не поспішайте. Краще перевірте підготовлені матеріали. Тим більше, що чек-лист включає всього 10 пунктів:

  1. Кількість ключових слів та фраз, переоптимізація. У Гуглі діє алгоритм Панда, в Яндексі – Баден-Баден. Завдання цих алгоритмів – не допустити влучення в ТОП текстів, наповнених ключовиками. Звісно, ці алгоритми враховують як кількість ключів, а й час знаходження користувача на сторінці. Чим швидше користувач залишає сторінку, тим менша вона йому цікава. Цей фактор ранжирування легко прорахувати і легко використовувати, що роблять пошукові роботи.
  2. Зручність ранжування . Пошукові роботи повинні мати можливість безперешкодно потрапляти на сайт. Також важливо, щоб цільова аудиторія не мала проблем із доступом до ресурсу. Логічно, що якщо ви просуваєте сайт за білими схемами SEO, то й проблем у вигляді штрафних санкцій не повинно бути.
  3. Удобочитаемость і зрозумілість . Можна нескінченно довго намагатися сподобатися пошуковим роботам, але читати контент таки будуть люди. Тому кілька разів перечитайте/перегляньте те, що ви збираєтеся пропонувати своїм користувачам. Чи стаття викличе у них інтерес? Головний критерій якості з боку споживача – важливість та цінність.
  4. Оптимізація . Щоб досягти прихильності пошукових роботів, вдаються до інструментів SEO. Ніхто не знає, як працюють пошукові алгоритми, але є правила, які не потрібно ігнорувати. Так, будь-яка одиниця контенту на вашому сайті повинна мати: заголовок з основним ключем, LSI-ключовики у підзаголовках, зображення з прописаними тегами alt, ключовик у першому абзаці тексту, мета опису.
  5. Довжина контенту . Оптимальну довжину може охарактеризувати експерт: як тільки дана відповідь на запитання користувача, стаття закінчено. Насправді включається ще багато інших чинників. Оптимальна довжина контенту – не більше 2000-4000 символів.
  6. Візуальні елементи . Адже вам потрібно провести відвідувача через всю вирву продажів, від початку і до кінця? Саме для цього і потрібні гіфки, фото, барвисті заголовки та статті, наповнені змістом та новою інформацією. Якщо у вас приходять люди через пошук, але відсоток конверсії ще дуже низький – подумайте, можливо, читачам надто складно сприймати те, що представлено на сторінці? Навіть найунікальніший, найнасиченіший інформацією текст із останніми дослідженнями, здатними перевернути світ, може залишитися на «задвірках» пошукової видачі просто через те, що його важко читати. І зараз не про кількість літер. Потрібно просто пам'ятати, що люди зараз концентруються на короткий проміжок часу та йдуть далі у пошуках розваг. Тому їх не привабить неживе полотно тексту. Поділіть статтю на абзаци, прописуйте яскраві заголовки, виносьте важливе в окремий блок. Щоб зрозуміти, якій частині сторінки користувач приділяє більше уваги, задіяйте теплові картки. Пам'ятайте, що користувач пройде по всій сторінці до кінця лише завдяки емоціям.
  7. Посилання , але тільки якісні. Сьогодні у тренді «білий» лінкбілдинг, тобто посилання, які залишено користувачами з рекомендацією вашого продукту (як приклад). Одним словом, вони повинні бути природними, а за купівлю маси посилань можна потрапити під всілякі «мінусінські». І не забувайте про побудову правильної внутрішньої та зовнішньої маси посилань. До речі, посилання на сайті допоможуть відвідувачам краще орієнтуватися у контенті та проводити більше часу на ресурсі. Просуватися за допомогою спаму на форумах – не найкраща ідея.
  8. Соцмедіа . Як користувачі розшарюватимуть ваш контент, якщо на сторінці немає кнопок «поділитися в соціальних мережах»? Але їх потрібно не лише додати, а ще й правильно розташувати. Найзручніше розташування - вгорі або збоку, так, щоб кнопки з'їжджали вниз у міру того, як користувач скролити сторінку. А ось розміщення знизу не дуже зручне, адже не факт, що користувач взагалі дійде до підвалу.
  9. Коментарі . Це – один із найкращих варіантів для зворотного зв'язку з читачем. Крім того, коментування дозволяє побачити іншим користувачам, наскільки ваша компанія є оперативною та лояльною. А ось спам та провокації тролів доведеться видаляти, так що не залишайте коментарів без нагляду.
  10. Заклики до дії . Допомагайте користувачам зрозуміти, чого ви від них хочете, розміщуючи як посилання, а й кнопки СТА. Чим більше клікабельних СТА, тим більша ймовірність, що лід пройде шлях від «випадкового влучення» до конверсії. Але й не перестарайтеся. Для кожної галузі, бізнесу та товару є своя «золота середина». Зазвичай її знаходять тестуванням.

Перевірили ваш контент? Натискайте «опублікувати» лише коли врахували всі нюанси. Звичайно, не варто чекати від статей «ефекту бомби, що розірвалася», хоча в процесі просування буває всяке. Відносно прості 10 порад допоможуть покращити оптимізацію контенту та його цінність, а отже, приведуть до вищих конверсій.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019