Любить-не любить або які емоції викликає у користувачів меню?

Анкета на сайті чимось схожа на запрошення на побачення: начебто користувач зацікавлений у вашому ресурсі і готовий взаємодіяти, але запропонуйте йому анкету, і він відразу випарується. Або почне та кине, не завершивши. Підсумок один – ви не змогли зібрати інформацію, а в найгіршому випадку – зовсім втратили клієнта. Чому так сталося? Давайте розумітися.
Чому не люблять меню, що випадає?

Меню, що випадає, працює повільно. Це найголовніша причина «нелюбові» багатьох користувачів та постійних відмов. Причина в тому, що користувачу складно зорієнтуватися в безлічі рядків, що рухаються. Крім того, заповнення форми з меню, що випадає, вкрай незручно.
Адже клієнту доведеться «перестрибувати» з клавіатури на мишу, щоб вибрати потрібний рядок, а потім знову на клавіатуру, щоб продовжити введення текстових символів.
Незручності текстового меню полягають і в наступному:
- прочитати варіанти в рядках складно;
- важко потрапити в потрібний рядок, оскільки відстань між рядками у списку, що випадає, мінімальна;
- якщо користувач помилився, пошук переривається, і доводиться заново прокручувати запропоновані варіанти та «цілитися» точніше, а це дратує та забирає час;
- особливо вправно доводиться маневрувати користувачам мобільних гаджетів, де взагалі видима область невелика;
- те, що екран мобільних гаджетів невеликий, призводить до ще однієї проблеми: частина написів у списку, що випадає, пропадає, і користувач не може до кінця прочитати те, що йому пропонують вибрати.
Підсумок один - витрачається багато часу і нервів, і врешті-решт виникає одне резонне питання - а навіщо це все-таки потрібно?
Можливі альтернативи

На щастя, меню, що випадає, – не єдиний можливий спосіб заповнення анкет. Є й варіанти, що не викликає такого відторгнення у клієнтів. Наприклад, кнопки: ви відображаєте можливі варіанти списком, а поруч із ними робите перемикачі. Тепер користувачеві складніше промахнутися, адже візуальний зв'язок із дією забезпечується повніше. Тільки передбачте на кнопці зміну активності при натисканні – наприклад, хай фон із білого стає червоним. І не забувайте, що кнопки та виглядати повинні відповідним чином – з чітким кордоном для натискання.
Якщо у списку опцій – обмежена кількість варіантів, то можна передбачити автозаповнення текстового поля. Користувач лише почне вводити свій варіант як система сама запропонує йому потрібне рішення. Прямо як у пошуковому рядку Яндекса чи Гугла.
Є лише одна причина, з якої використання меню, що випадає, може бути виправдане: коли у відповіді користувача важлива конкретна термінологія. Це може бути національність чи географічне розташування. Загалом, всі варіанти, де розпливчастість і неадекватність недоречні.
Не давайте користувачам відмовлятися від заповнення анкет! Слідкуйте за відмовами та відходами, вчасно вносите зміни, і тоді ви зможете отримувати повні відомості про своїх клієнтів.