Месенджери та маркетинг: поєднуємо!

Месенджери, тобто програми з миттєвого обміну повідомленнями, можна використовувати і для вирішення бізнес-завдань. Адже це дуже зручно: так легко залишатись на зв'язку з клієнтом у будь-який час.
Чим привабливі месенджери для бізнесу

Найголовніший аргумент «за» – зручність. Але варто додати до нього ще один – популярність таких програм. На смартфонах та планшетах, які знаходяться поруч із людиною навіть уночі, обов'язково встановлений месенджер, і не один. Це – чи не найвикористаніші програми для гаджетів. І тому є безліч статистичних підтверджень:
- Аналіз, проведений Yahoo, показав, що користувачі відкривають 36% завантажених ними додатків. Це є загальна статистика. А для месенджерів цей показник – 68%. Тобто 7 із 10 користувачів смартфонів відкривають месенджер у перший місяць після встановлення. І 6 із 10 продовжують ним користуватися навіть через рік після завантаження на смартфон.
- Verto Analytics стверджує, що можливість миттєвого обміну повідомленнями є дуже популярною серед молоді.
- За даними The Economist, кожен користувач WhatsApp використовує програму мінімум по півгодини щодня. Ще один факт: понад 2 мільярди користувачів встановили месенджер взимку 2016 року.
- А App Annie, зібравши відомості у Британії, стверджує, що кожен користувач щодня веде понад десять діалогів.
- Статистична служба Statista робить таку заяву: лише третину повідомлень та коментарів видно у соцмережах. Решта ж 70% - це «темна сторона», особисте листування. Ця ж компанія стверджує, що у WhatsApp зареєстровано понад мільярд людей. Серед популярних месенджерів також називають Скайп, Вайбер, Телеграм та Facebook Messenger.
- За даними Business Insider, у 4-х популярних месенджерах зареєстровано на 500 млн осіб більше, ніж у 4 найвідоміших соціальних мережах.
За допомогою месенджерів замовляють таксі, бронюють готелі, оплачують покупки. І все це – з максимальною зручністю у будь-який час доби. Звичайно ж, маркетологи повинні використовувати можливості для такої комфортної взаємодії із клієнтами.
Вибір месенджера: все за правилами
Щоб підібрати месенджер, що підходить для просування бренду, оцініть програму за такими критеріями:
- загальна популярність та затребуваність серед вашої ЦА;
- функціональність;
- зручність підключення ботів;
- можливість зручного «стикування» вашого бізнес-проекту та месенджера.
Наведемо огляд найпопулярніших месенджерів, щоб ви могли зорієнтуватися у існуючих програмах.
Skype. Популярний інструмент для дзвінків у режимі онлайн. Це зручно і для користувачів, і для ваших колег, особливо якщо ви часто проводите відеоконференції.
WhatsApp. Програма, що належить Фейсбуку. Найпопулярніша у світі. Тут немає інструментів для платної реклами, проте представник вашої компанії зможе безпосередньо спілкуватися з цільовою аудиторією. Якщо вам потрібен канал прямого спілкування або ваша компанія – міжнародного рівня, використовуйте WhatsApp. Також він добрий, якщо потрібно організувати систему внутрішнього спілкування співробітників.
Viber. Вважається найпопулярнішим месенджером у нас. Тому, якщо ваша ЦА – місцева, варто зупинитися на цьому варіанті. Він хороший і як інструмент для спілкування з клієнтами, і як спосіб спілкування всередині компанії. Тим більше, тут є спеціальні інструменти для просування, інформування, рекламних кампаній.
Facebook Messenger. У ньому зареєстровано близько мільярда людей у всьому світі. Це гідна альтернатива контактній формі сайту, якщо ваш бренд активно представлений у Фейсбуці. Так, відвідувачі сайту зможуть автоматично надсилати інформацію на вашу сторінку у Фейсбуці.
QQ, WeChat. Це розробка азіатських маркетологів із основною аудиторією в Китаї. Але це поки що. Зараз їм зручно користуватися для підтримки зв'язку зі своїми клієнтами та партнерами з Азії, а в майбутньому месенджер планує завоювати європейський ринок.
Telegram. Ця розробка Павла Дурова підійде тим, хто приділяє велику увагу безпеці. Напевно, він розроблявся під девізом «немає стеження»: повідомлення самознищуються, чати набувають «секретності». Також є безліч можливостей для шифрування. Для компаній цей месенджер хороший тим, що в ньому є додаткові можливості для поширення контенту брендованого за допомогою ботів. Якщо ви готові взаємодіяти зі своєю аудиторією в режимі максимальної секретності, то вам підійде саме Телеграм.
Звісно, є й інші месенджери. І ніхто не заборонить вам використовувати одразу всі можливі канали для зв'язку зі своїми клієнтами.
Вирішуємо маркетингові завдання за допомогою месенджерів

Кожна програма обміну повідомленнями – це більше, ніж майданчик для двостороннього діалогу. Їх цілком можна використовувати і для підвищення впізнаваності бренду, і для укладання вигідних угод.
Месенджери використовуються для таких завдань:
- інформаційна, технічна підтримка, оповіщення;
- поширення контенту, інформації про бренд та компанію;
- взаємодія із споживачами, опитування;
- комунікативні зв'язки усередині компанії;
- цілодобова підтримка зв'язку з клієнтами, прийом замовлень, рекомендації тощо.
Найочевидніший спосіб використання месенджерів у маркетингових цілях – це обмін повідомленнями з користувачами. Тобто це такий самий спосіб спілкування, як е-майл або телефон. Тим більше, що його можна використовувати завжди навіть тоді, коли по телефону незручно розмовляти. Наприклад, коли ваш клієнт їде в громадському транспорті або знаходиться в одній кімнаті зі сплячою дитиною, або застудив горло, або просто не хоче ні з ким спілкуватися голосом, то він може скористатися зручними миттєвими повідомленнями і швидко отримати відповідь від компанії. Звісно, не варто відмовлятися і від традиційних засобів зв'язку. Але месенджери – це зручне доповнення для них. А тому їх також варто використовувати.