Невербальне спілкування та мова жестів

10.02.2011

Для менеджера компанії, яка займається продажем чогось (у моєму прикладі – це послуги з розробки веб-сайтів, їх просування тощо), великим плюсом є знання невербального спілкування. Це навіть певна потреба. Адже треба стежити не лише за рухами та поведінкою клієнта, а контролювати і свої рухи та жести.

Не можна, щоб клієнт неправильно зрозумів менеджера і відмовився від послуг цієї компанії лише оскільки менеджер якось негаразд сидів, негаразд подивився чи зробив неправильне рух. Кожен рух має своє значення і несе оточуючим своє послання.

Необхідно обов'язково враховувати такі факти, як:

  • відстань, простір між менеджером та клієнтом;
  • жести;
  • міміку особи;
  • становище тіла.

Кожен собою, напевно, знає, що завжди приємно, коли незнайома людина перебуває надто близько, тобто. підійшов на «інтимну» відстань (близько 40 см). І це найчастіше відразу викликає неприязнь до людини, відштовхує від неї.

Щоб зайти на дану відстань, необхідно викликати у клієнта довіру, і щоб він почував себе не напружено, спілкуючись із вами.

І саме за жестами, за поведінкою, за положенням тіла можна визначити, наскільки клієнт довіряє вам і наскільки йому цікава інформація, яку йому надають. Початкове завдання менеджера – зацікавити клієнта. Адже не завжди те, що легко у сприйнятті і зрозуміло одному, так само зрозуміло іншому. До кожного потрібний свій підхід.

Уявімо ситуацію. Я менеджер компанії. Приходить клієнт. Його цікавлять послуги нашої компанії. Я його запрошую до кабінету, він сідає навпроти мене. І я одразу можу спостерігати. Якщо клієнт дуже скований, у нього схрещені руки та ноги – це означає, що він знаходиться у закритій позі. І це зовсім не на мою користь. Тобто. він ще не довіряє мені і дуже обережний.

Моє завдання – зацікавити клієнта та викликати довіру. І знаючи деякі моменти мови жестів, наприклад, беручи відкриту позу, тобто. ніяких схрещувань рук і ніг, корпус трохи нахилений до співрозмовника, долоні розгорнуті в його ж бік, контролюючи при цьому і тон свого голосу, вже можна помітити, як зацікавленість у погляді співрозмовника. Він розуміє, що менеджер налаштований на цю зустріч, і це викликає довіру. Клієнт теж почне поводитися більш природно та зацікавлено.

І таких жестів і положень тіла багато, які допомагають нам не лише «прочитати» клієнта, а й застосовуючи їх на собі, привернути його до себе.

У нашій роботі це дуже важливо. Тому не можна ігнорувати мову жестів і покладатися лише на свої професійні знання.

Кожен клієнт – індивідуальний.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019