Новий сайт: оптимізуємо та просуваємо у ТОП

14.07.2017

Сайти необхідні бізнесу для просування онлайн. Але лише створенням сайту весь процес не закінчується. Користувачі просто не знайдуть вашу компанію у видачі, якщо вона буде далі другої-четвертої сторінки. В ідеалі, ваш сайт має бути на першій сторінці або хоча б у ТОП-100. Але як цього досягти? Вихід один – сподобатися пошукачам. А для цього потрібно оптимізувати сайт. Причому зовнішню та внутрішню оптимізацію бажано розпочинати ще на етапі сайтобудування.

Як пошуковики оцінюють сайт

Пошукові роботи працюють за певними алгоритмами. Якщо ваш сайт відповідає параметрам «якісного», то він виявляється вищим у пошуковій видачі. Бажано залучати сео-фахівця для роботи над сайтом одразу ж, ще до запуску. Це дозволить попередити фільтри та санкції з боку пошукових систем, а також забезпечить стабільне зростання у видачі.

Але є фактори, на які розробники чи сео-фахівці не можуть впливати. Це користувальницька історія та вік доменного імені. Чим довше існує ваш сайт, тим більше йому довіряють пошукові системи. А це означає, що роботи над Сео не потрібно зупиняти відразу після запуску. Знадобиться щонайменше рік безперервної роботи, щоб ресурс вийшов у ТОП за певними ключовими запитами, особливо якщо вони високочастотні та комерційні.

При цьому завжди рух буде плавним. Різкі стрибки та спади активності погано ранжуються пошуковими системами. Тому до результату слід йти поступово.

Внутрішня оптимізація

Для того щоб забезпечити плавний, але стабільний результат, виконується внутрішня оптимізація сайту ще на етапі розробки. Є шість послідовних етапів, які зроблять ваш сайт привабливим для пошукових систем:

  1. Складання семантичного ядра. Дозволяє виділити ключові слова відповідно до тематики сайту. Саме за ключовими запитами, що входять до семантичного ядра, і буде виконуватися просування ресурсу – під кожен ключовий запит створюється своя посадкова сторінка.
  2. Розробка структури сайту На цьому етапі формується чітке бачення того, яка у сайту буде структура та як буде організована навігація. Якщо це інтернет-магазин, то знадобиться: головна сторінка, категорії (наприклад, побутова техніка), підкатегорії (наприклад, холодильники та посудомийні машини) та картки товару (де зазначені конкретні моделі).
  3. Налаштування URL-адреси. Урл сайту також впливає на пошукове просування. "Правильна" адреса сторінки краще сприймається користувачами. Бажано, щоб урл складався з малих літер і залишався людинозрозумілим на будь-якій сторінці, навіть у глибині каталогу.
  4. Вказівка метаданих. Для кожної сторінки, яка братиме участь у просуванні, обов'язково потрібно прописати метадані – title, keywords, description. Метадані допомагають пошуковикам дізнатися тематику сторінки, а також формують сніппет – ті самі рядки, які помітні після назви вашого сайту в пошуковій видачі користувачам.
  5. Створення якісного текстового контенту. У текстах мають бути ключові слова, за якими користувачі знаходитимуть сторінку. Але контент не повинен бути перерахуванням ключів – важливо, щоб інформація, подана в тексті, була корисною і зрозумілою для відвідувачів. Цінується унікальний, структурований контент, що відповідає на запитання користувачів. Обсяг контенту підбирається, виходячи з аналізу конкурентів, які перебувають у ТОПі за ключами.
  6. Вже перед запуском сайту його обов'язково потрібно протестувати на наявність технічних помилок. Наприклад, не повинно бути дублікатів сторінок або сторінок, на яких не прописані метадані.

Зовнішня оптимізація

Коли сайт вже підготовлений, перевірений та запущений, проводиться зовнішня оптимізація, тобто нарощування маси посилань. Якісні зворотні посилання на сайт сигналізують пошукачам про те, що ресурс популярний. Принципи «білого» сео-просування говорять, що нарощування посилань має бути поступовим та повільним. Різкі вибухи активності можуть спровокувати санкції при падінні трафіку.

Важливо не тільки плавне нарощування маси посилань, а й розміщення посилань на перевірених, авторитетних майданчиках. Причому майданчики мають бути тематичними, що допоможе забезпечити найбільшу кількість переходів на сайт.

У процесі побудови профілю посилання враховуються такі нюанси:

  • кількість безанкорних та анкорних посилань має співвідноситися як 60/40 чи 80/20;
  • рівне число вхідних та вихідних посилань на майданчику для розміщення (плюс висока відвідуваність цього майданчика);
  • різні джерела: блоги, форуми, соціальні мережі та рекламні майданчики.

На що ще звернути увагу

Важливою є не тільки правильна підготовка до просування, а й коректна стратегія просування. Щоб забезпечити максимально реалістичну історію користувача, потрібно задіяти різні джерела трафіку, від соціальних мереж до реклами. Важливо постійно проводити аналіз трафіку та конверсії, оскільки для нового сайту критично важливі фактори поведінки, що демонструють зацікавленість користувачів у новому ресурсі.

Іноді вигідно просувати сайт за запитами середньої та низької частоти. Не обов'язково кидати всі сили та засоби у боротьбу за ТОП за висококонкурентними запитами. І пам'ятайте, що одним із вагомих факторів ранжирування, як і раніше, залишається час. Протягом 6-12 місяців сайт «обростатиме» зовнішніми посиланнями, і штучно прискорювати цей процес не потрібно.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019