Новий Яндекс.Вебмайстер. Які можливості стали доступними?

11.08.2016
Новый Яндекс.Вебмастер

Оновлена версія Яндекс.Вебмайстра тепер доповнена зручним інструментом, що дозволяє оцінити процес індексації пошуковою системою. Знаходиться цей інструмент у розділі Індексування у вкладці Статистика. Існує певний алгоритм роботи і користуватися ним досить просто.

Початок робіт: структура сайту

Початок робіт: структура сайту

Якщо у вашому сайті менше 5000 сторінок, можна починати відразу з вивантаження статистичних даних. Якщо ж ви працюєте з великими обсягами інформації, їх слід упорядкувати. Для цього складають структуру веб-сайту. Упорядкована структура допомагає отримати повніше уявлення про проект і знайти його «слабкі місця».

На виході після такої роботи виходить табличка, де вказані розділи та відповідні URL-адреси для них. Потім слід перевірити, чи реальна структура відповідає отриманій. У структурі розділу Індексування демонструються сторінки, завантажені пошуковою системою. Тут відображаються лише великі розділи пошукової бази. Сьогодні Яндекс надає можливість додати до 5 нових розділів до структури, причому техпідтримка обіцяє збільшити цю кількість у разі, якщо будуть масові звернення вебмайстрів. Зараз же додавати та видаляти розділ можна за потребою.

Вивантаження статистики та дослідження отриманих відомостей

statawm

Для розвантаження даних використовують Індексування – Статистика. Вибирайте одразу домен, коли сайт невеликий, і конкретний розділ, коли ресурс об'ємний. Щоб отримати видачу, скористайтесь кнопкою Завантажити архів. Ви отримаєте файли *.tsv. Відкрити їх можна в екселі. Потім слід відфільтрувати дані та приступити до їх аналізу. Задійте такий алгоритм:

  1. Вибирають сторінки з кодом, відмінним від 200. Коди розташовуються в колонці http_code. Розібратися, що означають коди, досить просто: 300 – серверне перенаправлення від однієї сторінки до іншої, 400 – неіснуючі сторінки, 500 – серверні помилки, «-« - сторінки не пройшли індексацію пошуковим роботом.
  2. Знаходяться сторінки з кодом відповіді 200, але їх немає у пошуку. У http_code потрібно встановити 200, а в searchable – 0. Дивитися сторінки, які не беруть участь у пошуку, потрібно по черзі, щоб ви могли зрозуміти, чому Яндекс вважає їх марними.
  3. Пошук елементів із кодом 200, що беруть участь у пошуку, але за фактом є «сміттям». Це і технічні дублікати, і сторінки, що залишилися від попередньої структури, сторінки пошуку та фільтрів та інший «неформат». При виявленні таких сторінок подумайте, що потрібно зробити – закрити їх від пошуку або зовсім видалити.

Помилки аналізу сайту

Screenshot_7

Найпоширеніші помилки під час роботи:

  • Виявлення коду тимчасового перенаправлення сервера 302: сторінка не видалена з індексу пошукової системи та дублюється. Якщо переносите сторінку на новий URL, то використовуйте 301 редирект;
  • 404 – цей код допускається лише тим сторінкам, що видалені. Якщо код надають існуючі, потрібна перевірка;
  • 500 серверний збій: вам обов'язково потрібно відстежувати стабільність роботи сервера. Якщо сайт часто "падає", аптайм менше 99,5%, то варто замінити сервер;
  • 200 код для неіснуючих сторінок: подбайте про те, щоб усі неіснуючі сторінки віддавали лише 404;
  • Сторінки, що існують, але мають код, відмінний від 200. У пошуку беруть участь лише сторінки з кодом 200;
  • Наявність сторінок на ресурсі, на які немає внутрішніх вхідних посилань. Якщо на сторінку не посилається навіть інша сторінка вашого ресурсу, то, швидше за все, вона в пошуку брати участь не буде. Тому вам варто проставити логічні внутрішні посилання там, де це потрібно.

В результаті аналізу та перевірки помилок ви зможете знайти сторінки, які даремно крадуть трафік, а також корисні сторінки, які могли б приносити трафік, але з якоїсь причини не беруть участь у пошуку.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019