Пошук на сайті: вдосконалюємо до ідеалу!

14.07.2016
Поиск на сайте: совершенствуем до идеала!

Пошук на сайті завжди має бути. Навіть якщо у меню все чітко структуровано, виділено та зрозуміло. Невеликий рядок пошуку – це своєрідний сигнал клієнта у цьому, що ви розумієте його запити. Але як правильно вона працює?

Враховуйте, що є 10 основних запитів, які використовує клієнт під час пошуку товару. На своєму ресурсі варто протестувати всі з них – не варто втрачати клієнтів лише тому, що налаштування програм не коректні. Отже, щоб відвідувач не йшов із сайту і знайшов те, що шукає, слід проконтролювати коректність роботи пошукових запитів. Приступимо.

10 основних запитів для рядка пошуку

10 главных запросов для строчки поиска
  1. Назва товару, моделі. Воно може бути як точним (наприклад, скопійованим з огляду на сайті) або неточним, навіть з помилками – наприклад, якщо клієнт набирає запит на слух з реклами. Зорієнтуватися в тому, як саме запитують про ваш товар у пошуковій системі можна за допомогою Яндекс.Вордстат – цей функціонал реагує і на запити відвідувачів з друкарськими помилками. І пам'ятайте, що майже кожен продукт має альтернативне найменування. Найпоширеніша альтернатива – це транслітерація англійського слова російськими літерами (Mazda/Mazda, наприклад).
  2. Назва категорії – це загальний запит. Його використовують клієнти, які ще вибрали конкретну модель. Чому категорію вбивають у пошук, а не відкривають у відповідній вкладці? Можливо, користувач не схотів або не зміг розібратися в навігації на сайті. Такий підхід може бути виправданий і особистими міркуваннями комфорту - зручніше так, і все тут. Ще одна причина такої поведінки – незрозумілі для відвідувачів найменування категорій на вашому сайті.
  3. Проблема та симптоми. Наприклад, у каталогах лікарських засобів найчастіше пошук ведуть не за назвою препарату, а за конкретною симптоматикою. Отже, запити будуть «зміцнення імунітету», «підвищення потенції», «зубний біль». За таким же принципом ведеться пошук у каталогах добрив, косметики, побутової хімії. Адже людині простіше позначити проблему, яку вона хоче вирішити за допомогою вашого товару, а не вчитуватися в описи кожного артикула.
  4. Інформаційні запити . Інформаційні запити Користувачі можуть шукати на сайті інформацію, яка не пов'язана з продуктом. Скажімо, про умови доставки чи повернення. Тож подбайте про те, щоб ці розділи сайту теж були доступні через пошуковий рядок.
  5. Характеристики : колір, матеріал, технічні специфікації та інші уточнення. Допустимо, клієнтка хоче переглянути всі червоні сукні вашого каталогу або юнак шукає відповідний нареченій букет білих троянд. Також до характеристик відносяться ціна та бренд. Не дивуйтеся, якщо в пошуку будуть писати «духи 200» або «вода Шанель»: програмне забезпечення вашого сайту має реагувати на такі запити, надаючи релевантну інформацію.
  6. Тематичні уточнення . До них відносяться: область використання товару («меблі для дачі»), сезонність («літні шкарпетки»), подійність («біжутерія на весілля»).
  7. Відомі особи . Буває й так, що люди шукають конкретну модель, пов'язану з якимось публічним обличчям чи вигаданим персонажем. Це і популярне досі кільце Всевладдя, і годинник "як у Фізрука", і духи "Мерлін Монро". Часто пошук «по людях» організовують на сайтах, пов'язаних із кіно та мистецтвом.
  8. Сумісність . Сумісність Наприклад, у вашого клієнта є фотоапарат Нікон, але він не знає, які світлофільтри до нього підійдуть. Те ж саме стосується карт пам'яті для смартфонів, зарядних пристроїв, картриджів для принтерів і так далі.
  9. Суб'єктивні оцінки . Дорогий-дешевий, гарний, якісний, смачний – все це суб'єктивні оцінки певного товару. Тим не менш, користувачі будуть шукати «красивий торт» та «стильну спідницю», і дуже важливо, щоб вашому каталогу було що запропонувати.
  10. Абревіатури та символи . Клієнти можуть використовувати в запиті технічні характеристики, виражені в цифрах, або загальноприйняті абревіатури. І тут важливо, щоб пошук «не мовчав».

Обробки цих 10 груп запитів буде достатньою мірою. Протестуйте свій сайт самостійно – чи він підтримує їх? Якщо ні, вам час інвестувати в пошук!

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019