Поведінкові чинники? Чули, знаємо!

31.10.2013
Поведенческие факторы

Поведінкові чинники. Кому вони потрібні крім зоологів, пошукових систем та інтернет-маркетологів? Чому з ними так гасають і дорожать кожною цифрою та показником? Все у цьому світі взаємопов'язане. Фахівці з Webakula розкажуть про практичну важливість вимірювання дій користувачів в інтернеті та способи поліпшення поведінкових факторів.

Трохи теорії

Список компонентів поведінкових факторів напевно вже не раз мозолив вам очі, але ми все ж таки повинні його згадати.

  1. Джерела переходів на веб-сайт.
  2. Клікабельність, вона CTR = співвідношення показів сайту в пошуковій видачі і кліків.
  3. Кількість переходів інші сторінки сайту за один сеанс.
  4. Тривалість перебування на сайті.
  5. Відмови – відсоток користувачів, які недовго перебували лише на одній сторінці за сеанс.
  6. Показник повторних візитів на сайт.

Всі ці показники є також частиною складного і незбагненно загадкового світу проблем пошукових машин. Простіше кажучи, вже досить давно поведінкові фактори впливають на ранжування сайту. Якщо ці показники важливі для пошуку, то їх не можна залишати поза увагою, необхідно постійно та комплексно покращувати, покращувати та ще раз покращувати поведінкові фактори.

Від цифр до практики

Можна довго перераховувати джерела переходу на сайт і обговорювати їхню валідність, але ми не будемо докладно на них зупинятися. Для пошукачів важливо, щоб трафік був природним, а значить – різноманітним та рясним.

Поступово та органічно підвищити відвідуваність сайту та його позиції у пошуковій видачі, допоможе увага до деталей. Розглянемо сайт під усіма відомими нашому виміру кутами і, перш за все, звернемо свій погляд на мета-теги title і description, потім поступово наблизимося до сніпетів. Все це добро має спонукати користувача перейти на сайт і відображатись у позитивному відсотковому показнику CTR.

Особливо до вподоби пошуковим машинам, коли користувачі не тільки скромно тупцюють на посадочній сторінці, але також із задоволенням розглядають інші розділи сайту, переходять від однієї статті (товару, новини) до іншої.

Затишним перебування відвідувача на сайті (ми не втомимося це повторювати) може зробити лише:

  • приємний, грамотний, сучасний та відповідний тематиці сайту дизайн;
  • логічна та проста навігація;
  • зрозумілий, цікавий вміст сайту, що відповідає запитам (інтересам) користувача.

На наведених вище трьох китах поміститься натовп вдячних користувачів, які не лише захочуть повернутися на сайт, але й додадуть його до закладок.

Способы улучшения поведенческих факторов

Заїжджена, особливо у веб-індустрії фраза про те, що сайт зустрічають по одязі, безсумнівно, вірна і незаперечна. Менше говорять про «розум», той самий, яким проводжають. У нашому випадку "розум" - це контент. Завдання будь-якого сайту – прикувати увагу відвідувача та максимально довго утримувати його на своїх сторінках. З цим завданням і має справлятися контент. Є тривале перебування на конкретній сторінці і темна сторона. Можливо, що користувач не з захопленням розглядає картинки і читає статті, а просто відчуває дискомфорт від малозрозумілого вмісту сторінки. Підтвердженням цього є високий відсоток виходів. У цьому випадку необхідно усунути труднощі навігації та виправити наповнення.

Відмовами управляє юзабіліті, саме грамотний, комфортний дизайн та структура сайту повинні залучати користувачів та спонукати їх допитливі уми не тільки провести на посадковій сторінці більше, ніж півхвилини, а й пошарити за іншими розділами сайту.

Відсоток відмов значно скорочується, якщо:

  • сайт завантажується менше ніж за 4 секунди;
  • сторінка приземлення відповідає пошуковому запиту;
  • чітко збудована навігація по сайту зрозуміла на втраті підсвідомості;
  • контент унікальний, цікавий та затребуваний.

Сигналом до серйозного переосмислення буття сайту може бути страшна цифра – понад 50% відмов. Доведеться добре подумати і проаналізувати не тільки запити, за якими користувачі переходили на сайт, якість контенту та його розміщення, а й дизайн сайту. Часто користувачів не так відлякують, наприклад, ті ж посилання зовнішні ресурси в першому екрані, як застарілий дизайн.

Крихітний секрет поведінкових факторів

За сухими цифрами статистики та нудними визначеннями існує ризик втратити на увазі головна дійова особа поведінкових факторів – відвідувача сайту. Мало знати, як інтерпретувати цифри, необхідно орієнтуватися на користувача, на його інтереси та потреби – це запорука успішного покращення поведінкових факторів, орієнтованого на результат, що довго грає.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019