Просування на YouTube: 12 каверзних запитань з відповідями

13.01.2017
main_

Чомусь багато маркетологів втрачають один важливий канал просування товару та бренду – YouTube. Адже це – справжня «золота жила». Вважаєте таку думку помилковою чи не знаєте, з чого почати? Запитуйте, відповідатимемо.

Чому саме YouTube?

youtube-advertising-2015

Відео на YouTube дивляться усі, від школярів до пенсіонерів. У світі зареєстровано понад мільярд користувачів і майже всі з них – активні. А скільки людей дивляться відео без реєстрації! У середньому кожен користувач смартфона або ноутбука проводить в Ютубі близько 20 хвилин щодня. Ви не станете просувати з нуля свій канал, а звернетеся за підтримкою до популярних відеоблогерів. Правильний вибір блогера – 100% влучення в інтереси ЦА. Ваша пропозиція автоматично стає частиною популярного контенту. Його переглядатимуть і обговорюватимуть, навіть якщо йдеться про нав'язливу рекламу.

Чи можливий вибір рекламного формату?

c89bc4ee65e0b8bd5cec5a492e41c8dc

Так, на YouTube товар чи бренд просувається за допомогою відео. Але це не означає, що ви хоч якось обмежені у виборі формату рекламного просування. Ось основні формати реклами на YouTube:

  • рекламний ролик: транслюється окремо від відео, як реклама на ТБ. Бувають довгі та короткі (відповідно, можна натиснути «пропустити» чи не можна);
  • вірусні чи креативні – створюються, щоб користувачів зачепила незвичайна ідея, і вони почали його нишпорити та обговорювати;
  • реклама у відеоблогера. Для аудиторії спрацьовує культ особистості: усе, що каже кумир – добре і правильно. Можлива інтеграція у відео, коли блогер лише побіжно згадує ваш бренд. Можливе створення тематичного відео, присвяченого саме вашим продуктам. Також затребуваний варіант продакт-плейсменту, коли продукт є в кадрі, але в самому процесі не діє (як бар з алкогольними напоями у фільмі про супергероя). Часто такий варіант використовують для бюджетного просування. Найдорожчий варіант просування - укладання договору з блогером на представництво вашого бренду. Блогер стає обличчям компанії та діє виключно в її інтересах.

Реклама у відеоблогера – яка вона?

Отже, блогер може лише згадати бренд чи показати ваш товар у кадрі, а може створити актуальне тематичне відео спеціально для вас. Також варто виділити формат прерол, коли одна з частин перетворюється на продуманий рекламний ролик. Найчастіше блогери обмежуються тим, що описують товар чи послугу, а також згадують, що вони є клієнтами компанії.

Можлива і реклама за рахунок спонсорства - наприклад, блогер запускає нову круту рубрику і постійно згадує, що всім цим він зобов'язаний лише вашій компанії. Найдорожчий варіант такого просування – запуск конкурсів чи інших великомасштабних проектів за участю кількох блогерів, а також піар у форматі реаліті-шоу.

Як розрахувати витрати?

Screenshot_3

Вартість послуг блогера залежить від його популярності та необхідного формату реклами. Найдешевший формат – продакт-плейсмент, а найдорожчий – спонсорство та великомасштабні проекти. Прерол, інтеграція та тематичні відео знаходяться десь посередині. Що ж до популярності блогера, то вона визначається кількістю передплатників на каналі. Інтеграція у відео на каналі з півмільйоном передплатників коштуватиме 2000 доларів, а якщо передплатників більше 3 мільйонів, то – 6000 доларів. Тематичне відео коштуватиме у 2-2,5 рази дорожче. Якщо відеоблогер не дуже розкручений, можна вкластися в 300-500 доларів.

А якщо прив'язати гонорар до KPI?

Враховуйте, що блогер не може гарантувати зростання продажів до певної позначки. Адже продукт завжди просувається комплексно. І тут має значення якість самого продукту, і навіть оперативність роботи менеджера в колл-центрі. На всі ці фактори блогер вплинути не може, тому і встановлює фіксовані ставки без прив'язки по KPI.

Хіба на YouTube не лише школярі?

children-593313_1920-860x484

Ні, молоді до 16 років на YouTube лише десята частина. Але навіть і ця категорія активно купує (з гаманця своїх батьків, природно), причому серед їхніх покупок – найдорожчі гаджети та новинки техніки. Мине 3-4 роки і вчорашні школярі стануть активними самостійними покупцями. І ваш бренд буде їм вже відомий.

Що просувають?

На YouTube просувається абсолютно все – від елітних яхт до клінінгової техніки, від дитячих конструкторів до найдорожчих шкіряних сумок. З таким охопленням аудиторії покупець знайдеться на все. І на китайський ширвжиток, і на іспанську нерухомість.

Як домовитись з відеоблогером?

87705549_gettyimages-494848194

Є спеціальні агентства, які співпрацюють із ютуберами. У цьому випадку ви звертаєтеся до посередників, тому будьте готові сплатити відсоток і за їхні послуги. Але є й спеціальні майданчики, де можна знайти блогера самостійно. Переконайтеся, що ваша ЦА справді любить те, що робить блогер. А для тих, кому потрібне регіональне просування, пошукайте контакти потрібної вам людини безпосередньо на YouTube, скориставшись пошуком по місту та напрямку.

Як організувати роботу?

Враховуйте, що у відомих блогерів – свій стиль, і вони не будуть його ламати для вашого сценарію. Тому достатньо буде простого брифа - що потрібно сказати, про що краще промовчати, як показати і що саме. Можливо, результат не відповідатиме вашому уявленню про «правильну» рекламу, зате він точно буде. Після обговорення брифа потрібно обумовити терміни та внести передоплату. Ролик автор обов'язково погоджує із замовником і тільки потім викладає на YouTube.

Чи можна відстежити ефективність?

Так, якщо ви прив'яжете utm-мітку до посилання, що веде на ваш сайт під відео. Або дасте блогеру "секретний промокод", а потім відстежте, скільки саме покупців ним скористалося.

Які тренди на YouTube?

Популярність YouTube не збирається згасати. Але якщо ви хочете бути в тренді, створюйте складні платформи, використовуючи кілька майданчиків одночасно.

Що робити далі?

Шукайте блогера та розробляйте бриф - саме з цих кроків потрібно починати ваше просування на YouTube.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019