Просування на YouTube: 12 каверзних запитань з відповідями

Чомусь багато маркетологів втрачають один важливий канал просування товару та бренду – YouTube. Адже це – справжня «золота жила». Вважаєте таку думку помилковою чи не знаєте, з чого почати? Запитуйте, відповідатимемо.
Чому саме YouTube?

Відео на YouTube дивляться усі, від школярів до пенсіонерів. У світі зареєстровано понад мільярд користувачів і майже всі з них – активні. А скільки людей дивляться відео без реєстрації! У середньому кожен користувач смартфона або ноутбука проводить в Ютубі близько 20 хвилин щодня. Ви не станете просувати з нуля свій канал, а звернетеся за підтримкою до популярних відеоблогерів. Правильний вибір блогера – 100% влучення в інтереси ЦА. Ваша пропозиція автоматично стає частиною популярного контенту. Його переглядатимуть і обговорюватимуть, навіть якщо йдеться про нав'язливу рекламу.
Чи можливий вибір рекламного формату?

Так, на YouTube товар чи бренд просувається за допомогою відео. Але це не означає, що ви хоч якось обмежені у виборі формату рекламного просування. Ось основні формати реклами на YouTube:
- рекламний ролик: транслюється окремо від відео, як реклама на ТБ. Бувають довгі та короткі (відповідно, можна натиснути «пропустити» чи не можна);
- вірусні чи креативні – створюються, щоб користувачів зачепила незвичайна ідея, і вони почали його нишпорити та обговорювати;
- реклама у відеоблогера. Для аудиторії спрацьовує культ особистості: усе, що каже кумир – добре і правильно. Можлива інтеграція у відео, коли блогер лише побіжно згадує ваш бренд. Можливе створення тематичного відео, присвяченого саме вашим продуктам. Також затребуваний варіант продакт-плейсменту, коли продукт є в кадрі, але в самому процесі не діє (як бар з алкогольними напоями у фільмі про супергероя). Часто такий варіант використовують для бюджетного просування. Найдорожчий варіант просування - укладання договору з блогером на представництво вашого бренду. Блогер стає обличчям компанії та діє виключно в її інтересах.
Реклама у відеоблогера – яка вона?
Отже, блогер може лише згадати бренд чи показати ваш товар у кадрі, а може створити актуальне тематичне відео спеціально для вас. Також варто виділити формат прерол, коли одна з частин перетворюється на продуманий рекламний ролик. Найчастіше блогери обмежуються тим, що описують товар чи послугу, а також згадують, що вони є клієнтами компанії.
Можлива і реклама за рахунок спонсорства - наприклад, блогер запускає нову круту рубрику і постійно згадує, що всім цим він зобов'язаний лише вашій компанії. Найдорожчий варіант такого просування – запуск конкурсів чи інших великомасштабних проектів за участю кількох блогерів, а також піар у форматі реаліті-шоу.
Як розрахувати витрати?

Вартість послуг блогера залежить від його популярності та необхідного формату реклами. Найдешевший формат – продакт-плейсмент, а найдорожчий – спонсорство та великомасштабні проекти. Прерол, інтеграція та тематичні відео знаходяться десь посередині. Що ж до популярності блогера, то вона визначається кількістю передплатників на каналі. Інтеграція у відео на каналі з півмільйоном передплатників коштуватиме 2000 доларів, а якщо передплатників більше 3 мільйонів, то – 6000 доларів. Тематичне відео коштуватиме у 2-2,5 рази дорожче. Якщо відеоблогер не дуже розкручений, можна вкластися в 300-500 доларів.
А якщо прив'язати гонорар до KPI?
Враховуйте, що блогер не може гарантувати зростання продажів до певної позначки. Адже продукт завжди просувається комплексно. І тут має значення якість самого продукту, і навіть оперативність роботи менеджера в колл-центрі. На всі ці фактори блогер вплинути не може, тому і встановлює фіксовані ставки без прив'язки по KPI.
Хіба на YouTube не лише школярі?

Ні, молоді до 16 років на YouTube лише десята частина. Але навіть і ця категорія активно купує (з гаманця своїх батьків, природно), причому серед їхніх покупок – найдорожчі гаджети та новинки техніки. Мине 3-4 роки і вчорашні школярі стануть активними самостійними покупцями. І ваш бренд буде їм вже відомий.
Що просувають?
На YouTube просувається абсолютно все – від елітних яхт до клінінгової техніки, від дитячих конструкторів до найдорожчих шкіряних сумок. З таким охопленням аудиторії покупець знайдеться на все. І на китайський ширвжиток, і на іспанську нерухомість.
Як домовитись з відеоблогером?

Є спеціальні агентства, які співпрацюють із ютуберами. У цьому випадку ви звертаєтеся до посередників, тому будьте готові сплатити відсоток і за їхні послуги. Але є й спеціальні майданчики, де можна знайти блогера самостійно. Переконайтеся, що ваша ЦА справді любить те, що робить блогер. А для тих, кому потрібне регіональне просування, пошукайте контакти потрібної вам людини безпосередньо на YouTube, скориставшись пошуком по місту та напрямку.
Як організувати роботу?
Враховуйте, що у відомих блогерів – свій стиль, і вони не будуть його ламати для вашого сценарію. Тому достатньо буде простого брифа - що потрібно сказати, про що краще промовчати, як показати і що саме. Можливо, результат не відповідатиме вашому уявленню про «правильну» рекламу, зате він точно буде. Після обговорення брифа потрібно обумовити терміни та внести передоплату. Ролик автор обов'язково погоджує із замовником і тільки потім викладає на YouTube.
Чи можна відстежити ефективність?
Так, якщо ви прив'яжете utm-мітку до посилання, що веде на ваш сайт під відео. Або дасте блогеру "секретний промокод", а потім відстежте, скільки саме покупців ним скористалося.
Які тренди на YouTube?
Популярність YouTube не збирається згасати. Але якщо ви хочете бути в тренді, створюйте складні платформи, використовуючи кілька майданчиків одночасно.
Що робити далі?
Шукайте блогера та розробляйте бриф - саме з цих кроків потрібно починати ваше просування на YouTube.