Просування сайту поведінковими факторами: за і проти

11.01.2014
Продвижение сайта поведенческими факторами

Останнім часом про поведінкові фактори все частіше говорять як про один із найголовніших критеріїв, що впливають на позиції сайту в пошуковій видачі. З чим це пов'язано та як працює? Давайте розумітися.

У попередніх наших статтях ми вже встигли пояснити значення терміна « поведінкові чинники », та обумовити його важливість як тренд інтернет-маркетингу 2014 року. Повторюватися не будемо, краще поговоримо про інші важливі аспекти:)

Відстеження поведінкових факторів пошуковими системами

Роботи визначають якість сайту та отримують основну інформацію про дії користувача на сайті різними способами.

  1. З допомогою браузерів, особливо фірмових дітищ: Chrome, Яндекс.Браузер.
  2. Через налаштування браузерів. Тут слід згадати про Яндекс.Бар.
  3. З допомогою систем статистики (Google Analytics, Яндекс.Метрика, LiveInternet).
  4. Поштові сервіси Яндекса та Google. Залогінений у свій обліковий запис на Gmail або Яндекс.Пошті користувач дозволяє роботам записувати його історію відвідування сайтів, а натомість йому надається індивідуальна пошукова видача на підставі його ж переваг.

Зверніть увагу на позначку "ви відвідували цю сторінку раніше" біля улюблених сайтів у видачі Google.

Ранее посещенная страница в Google

Аналогічна ситуація і з Яндексом – фіолетовим кольором відзначається посилання на відвіданий раніше ресурс.

Посещенный ранее ресурс в Яндекс

При цьому машини враховують не лише глибину перегляду та тривалість перебування на сайті, а й безліч інших факторів. Для односторінкового ресурсу основним показником буде час, проведений на сайті, а не кількість відвіданих розділів :) В інших випадках мінімальний прийнятний показник глибини переглядів – 3 (звісно, чим більше, тим краще). Іншими словами, в середньому користувачі, крім посадкової сторінки, переходять ще по 2 посиланнях на сайті.

Останніми роками значимість поведінкових чинників для систем ранжування помітно зросла, і нехитро. Що може бути об'єктивнішим, ніж враження справжніх користувачів? Роботи роблять висновки на основі спостережень за діями найширшої аудиторії, тому оцінка якості сайту максимально наближена до об'єктивної. Яндекс для більшої вірності також використовує технологію Матрікснет, в якій реальні користувачі вручну перевіряють сайти на «вошивість». Підхід такого роду нівелює спроби штучного накрутки позитивних показників поведінкових факторів на сайті.

Системи просування сайтів поведінковими факторами

Поведінкові чинники на даний момент – не так модна фішка, як нагальна необхідність. Цілком логічно і передбачуваною є поява автоматизованих інструментів і систем, які пропонують просування в топ-10 за запитами за рахунок поведінкових факторів .

Системы продвижения сайтов за счет поведенческих факторов

Суть їх проста: реальні користувачі виконують певні завдання (читай – дії). Вони знаходять обумовлений сайт за вказаним запитом у межах ТОП-50 результатів пошуку, переходять за посиланням і виконують роль зацікавленого користувача (відвідують пару-трійку розділів сайту, уважно читають тексти, додають товари в кошик і так далі). Щоб заплутати пошуковик виконавці навіть переглядають сайти конкурентів, здійснюють пошук за суміжними запитами, далі вводять точний запит і звичайно переглядають кілька сторінок сайту, що просувається. Під час виконання завдання використовуються браузери різної популярності. Виконане замовлення підкріплюється звітом зі скріншотами.

Системи пропонують:

  • автоматичне виконання завдання спеціальною програмою без участі людини;
  • ручне виконання завдання.
Звичайно різниця буде відчутна і в ціні.

Ризики накрутки поведінкових факторів сайту

Опис цих систем звучить привабливо, але раптове підвищення уваги до ресурсу з задвірків пошукової видачі часто викликає неприємні підозри роботів. Ніхто не застрахований від того, що завдання можуть виконуватися тими самими користувачами, відповідно їх акаунти, IP-адреси, а також історія активності контролюється пошуковими системами. В цьому випадку на підвищення позицій сайту можна не чекати.

Парадоксально, що після заяви-попередження від Яндекса про те, що накрутка поведінкових факторів шкодить сайтам (перше посилання у видачі за однойменним запитом), ці сервіси стали ще популярнішими.

Яндекс против накрутки поведенческих факторов

Якоюсь мірою емуляція пошукового трафіку може бути виправдана для нещодавно з'явилися на світ Інтернету ресурсів, але тільки при дуже акуратному і грамотному підході. Результати просування поведінковими чинниками з допомогою спеціальних систем дуже неоднозначні. Відповідно до відгуків у мережі, в середньому стан сайту не змінюється, за деякими запитами ситуація у видачі покращується від +10 до +30 позицій, деякі запити погіршують свої позиції.

Головне

Поведінкові чинники – не панацея.

Неможливо досягти високих позицій ранжирування сайту, ігноруючи інші вимоги до оптимізації. Лише постійний розвиток ресурсу за численними параметрами допоможе створити якісний, цікавий сайт.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019