Ранжування в Instagram: секрети високих позицій

17.03.2017

Як працює ранжування у пошукових системах? Ніхто не знає. Як функціонує ранжування в Instagram? Таємниця за сімома печатками. Однак відсутність конкретної інформації від розробників не заважає аналітикам робити припущення та розробляти теорії. І певні закономірності, за якими Instagram формує стрічку публікацій, таки відомі.

Пошукові алгоритми Фейсбуку та Інстаграма багато в чому схожі. До того ж інженери технічної підтримки іноді виступають на людях, розкриваючи кілька фішок. Отже, можна зробити висновки про правила ранжирування та знайти рекомендації про те, як робити контент, який буде високо у стрічці.

Класичний алгоритм ранжування

Класикою можна назвати алгоритм EdgeRank. Вперше він використовувався для стрічки Фейсбук у 2009 році. Він допомагав очистити стрічку від «усюди котиків» і рекламних заголовків і використовував у роботі три параметри:

  • близькість взаємодії, User Affinity: чим більше ваші облікові записи перетиналися, тим частіше ви будете бачити стрічку новин цього користувача;
  • значущість, вага публікації, Content Weight: кількість коментарів, репостів, якість контенту (стандартний текстовий формат ранжується з відео чи фото);
  • актуальність у часі, хронологія, Time-Based Decay Parameter: що швидше нова публікація отримує відгук користувачів, то вище вона ранжується згодом.

Пройшло 4 роки після впровадження цього триступеневого алгоритму, і вже у 2013 році технічний директор Фейсбук говорив про 100 000 параметрів ранжирування, рівноважних та рівнозначних. Зокрема, додалася можливість показу старих публікацій за їх високої релевантності, а також ускладнився алгоритм пошуку взаємодій між користувачами (він став динамічним, що відстежує лише останні 50 взаємодій).

Також на ранжування публікації у стрічці соцмережі можуть впливати:

  • лайки під постом;
  • коментарі (чим більше, тим краще): важливими є живе спілкування, дискусія, адже саме вони видають зацікавленість;
  • коментарі зі згадками друзів чи груп;
  • швидка та часта взаємодія користувачів з контентом;
  • добре заповнений профіль джерела контенту.

Однак якщо лайків буде занадто багато в порівнянні зі звичайною кількістю в стрічці, то показники ранжування знижуються. Вони падають і в тому випадку, якщо контент має яскравий виграшно-розважальний, тобто рекламний характер (начебто «виграй ролі за репост»). Також враховуйте, що повідомлення оцінюються алгоритмом та візуально у тому числі. Низьке ранжування чекає ті публікації, де у заголовній картинці використовуються зображення-меми, а тексті – вживаються слова «лайк» і «репост».

А що у Instagram?

Усі алгоритми, описані вище, давно і активно використовуються для Facebook. А Instagram багато в чому схожий «технічно». Ключовими факторами, що дозволяють визначити цінність контенту, є популярність, новизна і своєчасність. Тобто контент повинен приваблювати інтерес користувачів, бути чимось новим, а нещодавно вже розшарованим мемом, і представляти цінність у реальному часі, висвітлювати те, що відбувається «тут і зараз».

Один із фахівців команди ранжирування в Instagram зазначив, що нещодавно було запроваджено новий алгоритм пошуку цікавого контенту. Якщо раніше ¾ публікацій для більшості користувачів залишалися непомітними, то тепер програма виділяє максимально цікавий контент і демонструє його вам, що ви не пропустили нічого важливого.

Критерії визначення актуальності публікацій в Instagram зачіпають ступінь вашої зацікавленості у спілкуванні з тим чи іншим користувачем. Вам буде демонструватися контент від тих, кого ви шукали у стрічці, з ким спілкуєтесь у особистих повідомленнях або за допомогою коментарів, від ваших реальних знайомих (за соціальним графом Фейсбук).

Чи є рішення чи як сподобатися алгоритму

Безумовно, все описане вище – це лише припущення. Але ніхто не заважає їх використовувати для покращення позицій ранжирування. Ось головні рекомендації щодо просування контенту в Instagram:

  1. Прив'яжіть аккаунт до Фейсбуку . Це допоможе використати ширші соціальні зв'язки.
  2. Поліпшуйте контент . Висока якість контенту – запорука того, що його коментуватимуть та обговорюватимуть. Коментарі як показник залучення аудиторії має більшу вагу, ніж лайки.
  3. Стимулюйте аудиторію до спілкування . Обов'язково відповідайте на коментарі та запитуйте. А ось із провокаціями обережніше: те, що спрацює один раз, на другий може й відштовхнути.
  4. Експериментуйте . Чим незвичайніше і оригінальніше ваше повідомлення, тим швидше воно знайдеться у стрічці.
  5. Запускайте нативну рекламу – повідомлення рекламного характеру, «добре замасковані» під рекомендації користувача.
  6. Заберіть лайкбейт – усі ці заклики на кшталт «ставте лайк, хто пам'ятає, подивимося, скільки нас».
  7. Видаляйте неактивних передплатників , адже лише активні користувачі допомагають вашим постам просуватися.
  8. Заповніть всю інформацію про себе . У профілі скористайтеся ключовими словами, які допоможуть знайти вас у пошуку.

І високих позицій у Instagram!

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019