Реальні способи зменшити показник відмов сайту

18.03.2016
Реальні способи зменшити показник відмов сайту

Показник відмов: кількість відвідувачів, які залишили ресурс занадто швидко або переглянувши всього одну сторінку. Високий показник відмов сигналить власнику ресурсу, що потрібне кардинальне доопрацювання сторінок, адже користувач не знаходить тут цікавої та важливої для нього інформації. Для пошукових систем це теж сигнал – щоб знизити позиції сайту, адже він представляється нецікавим користувачам.

Проаналізувати кількість відмов по кожній сторінці неможливо для великих інтернет-ресурсів. Але є методики, цілком працездатні і для лендінгів, і інтернет-магазинів.

Визначення відмов за часом перебування на сайті: коли це важливо

Якщо користувач пробув на сайті менше ніж 15 секунд, це вважається відмовою. Такий підхід до підрахунку важливий для:

  • лендингів, де немає сторінок для переходу;
  • інфосайтів, блогів, тематичних порталів, де користувача цікавить одна певна стаття;
  • інформаційних майданчиків типу «купонаторів» або таких, де зосереджено «кращі пропозиції», «швидку доставку».

Як визначити показник відмов для багатосторінок

Визначення відмов

Важливо визначити, скільки користувачів йде з кожної з важливих сторінок, і скільки відмов дає трафік загалом. Середні показники відмов із трафіку дуже важливі: вони демонструють правильність налаштування рекламної кампанії. Наприклад, якщо параметри в оголошенні задані некоректно (у плані віку, статі, географічного положення), то на сайт приходитиме нецільовий трафік, забезпечуючи тим самим великий % відмов. Усі канали залучення трафіку мають оцінюватися дуже точно.

Коли ви впевнені, що трафік приходить цільовим, варто оцінити, скільки користувачів йде з посадкової сторінки. Якщо відвідувач йде без здійснення конверсійних дій, то сторінка не справляється зі своїм завданням. І для того, щоб «знайомство» із сайтом відбувалося на рівні, її необхідно покращувати.

Перевіряється кілька базових сторінок: головна, що розводять та певні групи карток товару. Перша перевірка – на технічні помилки:

  1. Швидкість завантаження сайту. Повинна бути високою, інакше користувач піде, так і не дочекавшись інформації, що запитується. Ви можете скористатися сервісом Google Developers для отримання необхідних рекомендацій щодо налаштування.
  2. Якість хостингу. "Правильний" ресурс завжди доступний для користувача.
  3. Навігація. Для користувача важлива зручність пошуку, а це забезпечує лише інтуїтивно зрозуміла навігація. Відповідно, всі кнопки «управління» та переходу мають бути на увазі.
  4. Наявність реклами, що відволікає. На сторінці не потрібна ні музика, ні вікна, що спливають - все це відволікає.
  5. Відповідність запитам. Інформація на сайті повинна точно відповідати запитам, за якими прийшов користувач.

Як оцінити сторінки комерційного ресурсу

Як оцінити сторінки комерційного ресурсу

Комерційні запити наводять користувачів готових купити. Відповідно, вони з першої ж сторінки повинні бачити каталог із цінами, а не займатися його пошуком, перегортаючи «місії та історії».

Якщо користувач відразу побачить, що сторінка відповідає його запитам, він залишиться і вивчатиме ціни. При цьому стороння інформація має бути мінімум, ціни відкриті, а також видно актуальну наявність товару.

Якщо ж споживач перейшов з пошуковика відразу на картку товару, то він уже має всю необхідну мотивацію для покупки. Йому потрібно продемонструвати: умови доставки, ціни, терміни, фото та характеристики. Якщо цієї інформації у вас не буде, покупець неодмінно знайде її у конкурентів.

У тому випадку, коли видимих причин для відмови немає, але сторінку все ж таки залишає занадто багато користувачів, варто перевірити юзабіліті, використовуючи стандартні інструменти Яндекс.Метрики. Так легко оцінити поведінку користувачів. Побачити їх очима, що не влаштовує.

Наприклад, більшості важко довго заповнювати форми замовлення, вводити туди занадто багато інформації, а потім ще й незрозумілу капчу. Насправді все це можна зробити набагато швидшим і легшим, а значить, і показник відмов знизиться. Природно, зниження кількості відмов забезпечити більш високу конверсію – це так важливо для комерційних ресурсів.

Штучно зменшити відмови – можна?

Штучно зменшити відмови

Теоретично, та й практично – можна. Покладіть на головну інтерактивну гру або незвичайне відео. Це затримає користувача на веб-сайті. Але щойно все найцікавіше закінчиться, вашу сторінку закриють і навіть не згадають, за чим, власне, заходили.

Чи плануєте залучати цікавим контентом? Чудово! Нехай він буде тематичним і продавцем. Тим більше, що відеопродажники зараз входять у тренд.

Отже, низький показник відмов – це індикатор успішності вашого сайту, те, що інформація зрозуміла і доступна користувачам, те, що рекламна кампанія налаштована правильно. Коли показник відмов підвищується, слід негайно починати пошуки помилок.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019