Реклама онлайн vs. офлайн - битва за прибуток
Різкий спад продажів та економічна нестабільність – вдячний час для пошуку альтернативних маркетингових ходів та рекламних стратегій. Переосмисливши минулі помилки та досягнення, потрібно рухатися вперед, шукати і порівнювати. Поговоримо про звання «Головної рушійної сили продажів». За право мати цей титул у чесному поєдинку зійдуться два важкоатлети: онлайн-і офлайн-реклама. Подробиці та результати бою далі.
Претендент №1 – офлайн-реклама
«Боєць у червоному кутку» має низку переваг, адже на його боці багаторічний стаж і майстерно відточені прийоми. Під джерелами офлайн-реклами ми маємо на увазі:
- радіо;
- телебачення;
- білборди.
У такої звичної, рідної та затишної реклами є і недоліки, що ретельно приховуються. Насамперед – ціна. Відразу зауважимо, що в прикладах нижче наведено реальні ціни за рекламу в Харкові та області.
- Реклама на радіо . Досягти бажаного та відчутного ефекту можна через місяць при ротації мінімум 8 разів на добу. Для розрахунку бюджету на 30 днів візьмемо за приклад ролик із хронометражем 15 секунд, який виходитиме у прайм-тайм. Залежно від радіостанції отримуємо лякаючі суми від 32 000 до 109 000 грн.
- Телереклама . «Головна прикраса святкового столу», якщо вірити листоноші Печкіну, транслює промо-ролики практично в усі куточки світу. Ми не охоплюватимемо таких масштабів, оскільки навіть на всеукраїнських телеканалах (СТБ, 1+1, Інтер) вартість одного показу реклами в прайм-тайм обчислюється шістьма і навіть семизначними цифрами, обмежимося рідним містом (Simon, А/ТВК, Фаворит, Фора, Сьомий канал). Ротація двадцятисекундного ролика 4 рази на день протягом місяця на одному з харківських телеканалів коштуватиме 37 000 грн.
- Вулична реклама . Вартість показу ролика на світлодіодному екрані 2000 грн на місяць, оренди однієї сторони сітілайту на такий же період коштуватиме 2200 грн. Ціна розміщення інформації на величезному щиті варіюється в залежності від терміну та місця розміщення. Ціновий діапазон ефективної рекламної кампанії стартує з позначки 10 000 грн.
Слід зазначити, що аудиторію телевізійних каналів та радіостанцій неможливо чітко виміряти. Спрогнозувати в цьому випадку результативність майбутньої кампанії дуже важко, на відміну від інтернет-реклами, де детальну інформацію про розмір аудиторії представлено на загальнодоступних сайтах.
Друге вразливе місце офлайн-реклами – непідготовлена до сприйняття інформації про товар чи послугу цільова аудиторія. У момент знайомства з запропонованою продукцією по радіо або ТБ, потенційний клієнт може бути незацікавленим у її придбанні.
Офлайн розрахована на всіх і кожного і працює більшою мірою на довгострокову перспективу, ніж на миттєвий результат. Завдяки постійній згадці у засобах масової інформації конкретного продукту та бренду формується асоціативний зв'язок. Зайшовши до супермаркету, споживач може пригадати кумедний ролик із звучним гаслом і придбати ті самі макарони з реклами. У той же час він навряд чи зніматиме волохатий халат, моментально реагуватиме на інформацію про товар, і відразу ж купуватиме.
Претендент №2 – онлайн-реклама
«У синьому кутку рингу» вже готовий кинутися у бій молодий та перспективний суперник офлайн реклами. В інтернеті правлять:
- пошукова SEO оптимізація;
- реклама у соцмережах;
- контекстна реклама;
- медійну рекламу.
Головна перевага юного, але вже досить зміцнілого «бійця» - влучність. Повідомлення про продаж товару або послуги показується цільовою аудиторією, достатньо обізнаною та зацікавленою. У мережі – хто шукає, той не тільки завжди знайде, але вже приблизно знає, що йому потрібно. У цьому кардіальна відмінність онлайн-реклами: немає необхідності докладно розтлумачувати споживачеві для чого годиться пропонований продукт, можна ставити питання руба.
Друга перевага – ціна. Інтернет-реклама в десятки разів дешевша за офлайн-реклами. Мінімальна ціна ефективної рекламної кампанії у мережі – 1500 грн.
В іншому ж інтернет грає за тими самими правилами, що й офлайн-реклама: ніхто не скасовує конкуренцію, «плюшки» та «бонуси», якими необхідно залучити клієнта.
Високий трафік гарантовано наводить на сайт цільову аудиторію, а грамотно спроектований ресурс перетворює дії відвідувачів на ліди:
- онлайн замовлення;
- дзвінки;
- зустрічі.
Функція інтернет-реклами на даному етапі вважаються виконаними і в бій вступають служби замовника. Подальші метаморфози відбуваються завдяки якісному сервісу лише після своєчасної обробки замовлень, відвідувачі перетворюються на клієнтів, а висока конверсія – на прибуток.
Не можна ігнорувати і так званої рекламної сліпоти. Користувачі навчилися не звертати уваги на «вигідні пропозиції», «акції» та «знижки», що миготять перед очима, не тільки в рекламі по-старому, а й в інтернеті. Тому ефективною та дієвою може бути лише рекламна кампанія з ретельно продуманою стратегією.
Основне джерело стабільних продажів – постійна інтернет-реклама та сезонні чи приурочені до певної події рекламні кампанії в офлайні. Телебачення, радіо та білборди працюватимуть на створення та підтримання позитивного іміджу бренду, а інтернет забезпечить компанію замовленнями та прибутком.