Розбір запливів: позиціонування бізнесу в інтернеті
У цьому пості рубрики «Розбір запливів» ми вирішили продовжити тему помилок та недоліків, які перешкоджають досягненню прибутку, економічної нірвани та інших комерційних приємностей. Жарти в сторону. Сьогодні мова піде про серйозний атрибут успішного сайту, що продає - позиціонування бренду і бізнесу в цілому.
Приклади позиціонування інтернет-магазинів
1. Інтернет-магазин недорогого жіночого одягу
Як завжди, ми озброїлися реальними прикладами. Для початку познайомимося з оптовим інтернет-магазином жіночого одягу . Що ми бачимо? Товар, ціни, відео з продукцією. Великий плюс у тому, що з юзабіліті ресурсу все гаразд, але відвідувачеві важлива не так зручність, як сам товар.
Вже на етапі ознайомлення з каталогом одягу та цінами відвідувачу не складно здогадатися, що він має справу з бюджетним товаром, який користується реальним попитом і буде «по кишені» більшості українців. До того ж у розділі «Про компанію» міститься інформація, заради якої ми і затіяли цю розмову. Власники інтернет-магазину чесно та відкрито представили адреси своїх офіційних представників в Україні, які розташувалися на всіх відомих стихійних ринках. Далі відвідувач сам вирішує: чи підходить йому такий варіант чи ні – це вже справа смаку та бюджету. Судячи з численних замовлень і даних лічильників відвідуваності сайту, одяг сподобався багатьом оптовим покупцям.
2. Інтернет-магазин брендових сумок
Плавно перейдемо до наступного прикладу і принагідно спростуємо черговий міф (страх як любимо це робити): успішними в інтернеті можуть бути лише дешеві товари. Безперечно – ціна один із факторів, що впливають на вибір потенційного клієнта інтернет-магазину, але ніхто не скасовував горезвісний ексклюзив на пару з престижем. В принципі, новина не нова, адже в інтернеті діють ті ж правила, що і в офлайн-маркетингу.
Переконайтеся самі, зверніть увагу на інший інтернет-магазин: сайт для бутика брендових сумок та аксесуарів . Позиціонування та філософія цього ресурсу діаметрально протилежно першому прикладу, але побудовано за тими самими принципами.
Роздрібний інтернет-магазин пропонує придбати фірмові аксесуари відомих італійських брендів за відповідною ціною. Справжність товару підтверджується сертифікатами, та й перевірити це не важко: варто лише зайти на офіційний сайт того чи іншого виробника та перевірити відповідність товарів. На головній сторінці ресурсу наших клієнтів представлені товари-новинки із зазначеною під фото вартістю. Зроблено це не тільки для зручності завсідників сайту, але й для того, щоб будь-який відвідувач магазину міг прицінитися до товару та визначити, чи влаштовує його ця продукція.
Що ми маємо у результаті? Покупці не дезорієнтовані, знають, на що йдуть. Ми можемо запевнити вас, що продажі на сайті є, висока відвідуваність, а мобільний трафік становить 30% від загального показника. Останній факт також свідчить про статус клієнтів бутика брендових сумок та про те, що інтернет-магазин відвідує його цільова аудиторія. Фактично бутік розташований у Харкові, але його власники змогли значно розширити клієнтуру завдяки сайту та можливості доставки товару по Україні.
3. Невдале позиціонування сайту
Наводити конкретні приклади – марнування часу. Напевно, кожен з вас не раз стикався з тим, що не тільки в офлайні «бутики» видають китайські підробки за товар від світових брендів, а й в інтернет-магазинах під маркою «оригінального товару», на жаль, зустрічаються ті ж китайські підрізи. Ефективність такої стратегії в сенсі прибутку низька, вона може мати хіба короткочасний успіх.
Правильне позиціонування бізнес-проекту в свою чергу працює на тривалу успішну перспективу. Наприклад, «інтернет-бутік» із товарами з Китаю може значно збільшити свої продажі, відкрито заявивши: «У нас ви можете придбати якісні копії брендових речей за адекватною ціною». Можете нам повірити, зміни будуть кардинальними та комерційно позитивними.
Правила ефективного позиціонування інтернет-магазинів
- Достовірність інформації . Правдивою має бути не тільки інформація про ціну, якість і країну-виробника товару, а й про способи доставки, політику повернення товару. Будьте чесними зі своїм покупцем. Брехня рано чи пізно розкриється і не додасть вам нових клієнтів.
- Адекватні ціни . Амбіції рухають прогресом, але не у випадку з роздуванням цін навколо товару, який можна купити в «сусідному» інтернет-магазині втричі дешевше.
- Повага . Насамперед, до відвідувача сайту. Не дуріть його і не морочте йому голову. Неграмотних користувачів інтернету з кожним днем дедалі менше. Відсоток людей, які «поведуться» на товар «за вигідною ціною» від «європейського виробника» невеликий і навряд чи зробить ваш бізнес по-справжньому успішним.
На завершення зазначимо, що для правильного, комерційно вигідного позиціонування компанії, магазину чи бренду в інтернеті необхідно визначитися з філософією та стратегією ведення бізнесу в принципі, у реальному світі, а потім уже переносити їх у віртуальний світ.