Розробка мобільних інтерфейсів: базові рекомендації на старті

21.07.2017

Ринок мобільних додатків та сайтів зростає, як зростає та популярність мобільних пристроїв – практично з геометричною прогресією. Якщо п'ять років тому тільки говорили про цю тенденцію, то сьогодні все очевидно – смартфони справді стали лідерами ринку. З них здійснюються покупки та закриваються дорогі угоди, проводяться навчальні вебінари та призначаються зустрічі. Звичайно, мобільні пристрої використовуються не лише для роботи. Вони незамінні для спілкування та презентації себе в будь-якій спільноті (у тому числі у соціальних мережах).

Тому все частіше власники бізнесу замовляють спочатку мобільний додаток, а потім уже повноцінний сайт. Розробка софту у випадках сильно відрізняється. І ці відмінності обумовлені базовими принципами взаємодії користувача та гаджета. Отже, яким має бути мобільний додаток? Унікальний функціонал, приємне використання, повне покриття потреб користувача. У цьому – найголовніший секрет успіху. І ці чинники постійно доведеться пам'ятати, протягом усього процесу розробки.

Що потрібно знати про програму з погляду користувача

Ще перед початком роботи вам знадобиться виділити основне призначення програми, опрацювати ЦА і розпорошуватися, щоб розуміти, як саме і в яких умовах споживач взаємодіятиме з вашою розробкою. Для цього доведеться уявити мобільне мислення та врахувати такі нюанси:

  1. Можливо, доведеться пожертвувати функціоналом заради зручності. Оптимально – знайти золоту середину, а не безжально різати функціонал. У поєднанні комфорт-функціональність повинен дотримуватися максимального балансу, який тільки можливий у вашому випадку.
  2. Зробіть додаток унікальним. Звичайно, унікальність доведеться проводити від початку, тобто з розробки дизайну іконки. Адже якщо іконка вашої програми не впаде в очі користувачеві, як він взагалі зрозуміє, наскільки ви йому пропонуєте класну річ? Унікальність важлива для наповнення. Якщо в додатку буде все те ж, що клієнт бачив до цього 1000 разів, вам доведеться постаратися, щоб утримати його.
  3. Подумайте про те, що цікаво вашим потенційним клієнтам. Ще Дейл Карнегі говорив, що на рибалку ми беремо не шоколад, а черв'яків, бо саме їх люблять риби. Цей психологічний принцип працює завжди: програма має відповідати клієнтським запитам, а не прагненню розробника до експериментів.
  4. Пам'ятайте, що смартфони – дуже особисті пристрої з унікальними налаштуваннями. Відповідно, ваш додаток має бути і цікавим, і доброзичливим, щоб користувачі не тільки завантажували, а й активно ним користувалися.
  5. Продумайте ситуацію, коли ваш потенційний клієнт зможе скористатися програмою. Наприклад, нудні люди беруть із собою смартфон навіть у вбиральню – для розваги. Ділові люди борються за швидкість, адже вони постійно поспішають. Відповідно, цим двом категоріям знадобиться різний контент – розважальний у першому випадку і суто функціональний із невисокою швидкістю завантаження у другому. Є ще й третій розповсюджений сценарій – коли користувач шукає маршрут чи певний заклад у потрібному районі.

Коли ви визначите загальний контекст програми, не відхиляйтеся від нього під час розробки.

Загальні критерії якості мобільних додатків

Смартфони – це мобільні пристрої із сенсорним екраном, які скрізь супроводжують свого власника. З цього і потрібно виходити під час розробки, враховуючи:

  • наявність відгуку: сповіщайте користувача про те, що програма обробляє інформацію та формує відповідь;
  • пророблені деталі: увага до дрібниць говорить про те, що ви підійшли до розробки відповідально. Ігнорувати «неважливі дрібниці» - це все одно, що відмовитися встановлювати дерев'яні панелі обробки в Роллс-Ройсі: начебто і без них можна, але вже не те;
  • Не забувайте, що користувачі взаємодіятимуть з екраном частіше великим пальцем, ніж вказівним. Звідси випливають рекомендації щодо розміру та розташування кнопок4
  • цільові об'єкти слід розміщувати так, щоб вони не перекривали один одного, щоб клієнт не міг випадково натиснути "видалити" замість "поділитися";
  • постарайтеся відмовитися від прокручування: стабільні екрани виглядають переконливішими;
  • не використовуйте складні дизайнерські рішення заради краси – якщо дизайн не покращує взаємодію, то від нього можна відмовитись, і самолюбування фахівця-розробника тут ні до чого.

Також варто використати стандартні навігаційні моделі. Сторінка може взагалі не мати ніякої навігації, якщо це прогноз погоди, що спокійно розміщується на одному екрані. До стандартних належать панелі вкладок та вкладені списки. Це класичні навігаційні рішення для пропозицій. Інші вважаються нестандартними.

Також продумайте, який набір клавіатур забезпечуватиме текстове введення. Найкраще використовувати горизонтальну орієнтацію – це зручно не лише для смартфонів, а й для планшетів.

Що ж до експериментів з жестами, то всі вони можуть виглядати смішно, але не завжди доречно. Адже «стандартний» користувач смартфона – це людина зі склянкою кави/цигаркою/портфелем у руці, і нічого «вимальовувати» на екрані вона не захоче. Особливо незручні дворучні жести.

Також враховуйте, що для смартфонів популярніше вертикальне розташування екрану, а для планшета – горизонтальне. Відповідно і контент потрібно оптимізувати під таке розташування.

Продумайте комунікацію та перевірте програму перед запуском

Програма має реагувати на будь-яку взаємодію з ним користувача. Сигнал про успішну комунікацію може бути звуковим, вібраційним або світловим. Користувач завжди повинен розуміти, що програма не висне. І не забувайте про ті випадки, де користувачеві потрібно підтвердження дій – за промовчанням пропонуйте ту дію, яка є найбільш безпечною з точки зору клієнта. Це допоможе уникнути неприємних помилок.

Також навчіть програму запам'ятовувати, де саме, на якому етапі зупинився користувач минулого разу. Це базові рекомендації, які потрібно впровадити ще до запуску. Потім вам залишиться тільки протестувати програму серед реальних користувачів, щоб зрозуміти, наскільки їм зручно і комфортно. Будь-які «неприємності» потрібно не описувати в розділі «допомога», а виправляти.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019