Сайт як ефективний бізнес-майданчик: на що звернути увагу та як уникнути непотрібних експериментів

01.09.2017

Сайт – це маркетинговий інструмент, який має свій період окупності та приносить власнику прибуток. Будь-який сайт працює за таким принципом, будь то інтернет-магазин та інформаційний майданчик. Виняток становлять лише ресурси, які створені неправильно.

Що може йти не так?

Сайт має бути зручним, без перевантаженого дизайну, зрозумілим користувачам та швидко завантажуватись. Але навіть якщо ресурс відповідатиме всім цим критеріям, це ще не гарантує прибутковості. Бізнес-мети досягти не вийде, якщо:

  1. Розробка велася поверхово, без об'ємного ТЗ та без повного занурення у бізнес-процеси.
  2. Сайт наповнений банальним контентом і не може бути презентаційним майданчиком.
  3. Не виконано інтеграцію бізнесу та сайту, тобто веб-платформу важко буде застосовувати в автоматизованій вирві продажів.
  4. Замість досліджень займаються дизайном, тобто пріоритетом роблять візуальну частину, а чи не наповнення. Подібний «провальний» ефект вийде, якщо кожен етап узгоджувати з непрофесіоналами, які не мають безпосереднього відношення до розробки сайту.
  5. Оцінювати витрати лише як суб'єктивне «дорого», але не оцінювати їх як інвестиції, які згодом окуплять себе та принесуть ще більший прибуток.
  6. Поспішати події та запускати сайт з не до кінця підготовленим контентом. Загалом економити на контенті – погана ідея.

Наприклад, для більшості сайтів, що забезпечують продаж, важливо, щоб була не тільки форма заявки, а й кол-бек, а також працюючий онлайн-консультант для вирішення швидких питань. Велике значення має опрацьована та логічна структура. А контент повинен відображати всі питання зі сфери інтересів ваших потенційних покупців (так, всі тонкощі уподобань та поведінки ЦА потрібно знати ще до створення сайту).

Для того, щоб забезпечити повну інтеграцію в процес створення сайту та спеціалістів веб-студії та власника бізнесу, не можна обмежитися лише одним етапом переговорів. Тільки після того, як спільно проведено роботу з вивчення структури бізнесу та ЦА, складається технічне завдання на розробку. Планується кожен етап, щоб потім, уже у процесі, не вносити зміни. Тільки так можна забезпечити реально працюючий сайт для вирішення бізнес-завдань.

Як повинно бути

Правильна стратегія розробки сайту містить 11 етапів, і кожен із них важливий. Ось найголовніші нюанси, які варто знати власнику бізнесу перед тим, як замовляти сайт:

  1. Підготовка . Найперший етап – це визначення потреби сайту. Будь-який власник бізнесу, який хоче отримувати прибуток в інтернеті, повинен розуміти, що сайт – не статичний, його доведеться видозмінювати, модернізувати, підтримувати у ТОПі, щоб він завжди відповідав сучасним реаліям.
  2. Вибір підрядника . Так само важливими є і відгуки, і реальні роботи – оцінити кваліфікацію веб-студії можна тільки в сукупності.
  3. Вибір маркетингової стратегії для просування в Інтернеті . Це великий та тривалий етап, що передбачає всебічне вивчення бізнес-моделі компанії, роботи відділу маркетингу офлайн, а також процесу між оформленням замовлення та його виконанням. Також обов'язково оцінюються вже існуючі статистичні дані щодо проведених рекламних кампаній: які з них виявилися найбільш успішними та принесли більше клієнтів. Ще один нюанс – оцінка конкурентності ніші та компаній, які вже у ній працюють. Тут важливо визначити унікальність вашого бізнесу, зрозуміти цільову аудиторію, визначити напрямок вкладення коштів. На цьому етапі робиться прогноз окупності від вкладень у розробку сайту.
  4. Аналіз та визначення цільового трафіку за різними ознаками. Слід сегментувати аудиторію за віком, рівнем доходу, іншим критеріям, які відповідають реаліям вашого бізнесу, також знадобиться зібрати органічний трафік, тобто всі запити, що так чи інакше стосуються тематики вашого бізнесу. Крім того, доведеться вивчити, який вид трафіку залучають ваші прямі конкуренти.
  5. Створення структури сайту . Орієнтуватися на «банальні» приклади чи шаблони не слід. При створенні структури враховується сегментація аудиторії, аналіз ринку, готові кейси вашої компанії, види послуг чи товарів, які можна поділити на категорії, питання, що виникають у ЦА щодо товарів чи пропозицій. Всі запити по тематиці неодмінно включаються до структури, і кожному має відповідати своя посадкова сторінка або цілий розділ (наприклад, розділ «металопластикові вікна» ділиться на «профіль», «склопакети» та «фурнітуру», якщо йдеться про сайт виробника). Якщо зробити для кожного продукту повноцінну посадкову сторінку, наповнити її перевагами, цифрами, тезами, зрозумілими ЦА та реальними кейсами, то ви отримаєте приголомшливу конкурентну перевагу.
  6. Переконливий і захоплюючий сайт . Це означає, що на ньому мають бути модулі, які допомагають клієнтам ухвалити рішення. Це всілякі калькулятори для онлайн-розрахунків та програми фільтрації товарів за характеристиками. Структура сайту повинна повторювати шлях клієнта при покупці. При створенні окремих елементів каталогу потрібно враховувати і ступінь поінформованості споживача про асортимент та можливості ваших товарів.
  7. Облік типових завдань для кожного із сегментів вашої ЦА. Наприклад, можна запропонувати готові комплекти обладнання під певну проблему чи комплекс послуг, вирішальних завдання клієнта.
  8. Каталоги та особистий кабінет клієнта повинні бути у будь-якому випадку – і якщо ви продаєте товари безпосередньо із сайту, і якщо ви працюєте лише з посередниками, дилерами чи франчайзі. Особистий кабінет дозволяє вашим клієнтам залишатися на зв'язку незалежно від рівня та кількості їх покупок.
  9. Адаптованість під мобільні пристрої . Сьогодні користувачі смартфонів все активніше купують в інтернеті, і упускати таку платоспроможну аудиторію не слід. Навіть якщо ви продаєте каркасні будинки або металеві гаражі, сайт все одно має нормально відкриватись на смартфоні та планшеті. По суті, зараз уже не залишилося ніш, для яких вимога мобільної адаптивності може виявитися неактуальною.
  10. Зв'язок між відділом продажів та аналітикою . Все, що купують ваші клієнти в інтернеті, має стежити. Добре налаштована аналітика та регулярний збір звітності – це спосіб відстежити окупність сайту та підрахувати витрати на ведення такого бізнесу.
  11. Сайт вимагає підтримки , регулярної та щомісячної. Краще укласти договір на обслуговування, щоб фахівці, які займалися розробкою, вносили оперативні та планові зміни до функціоналу.

Своєчасна підтримка правильно створеного сайту дозволить вашому бізнесу завжди бути успішним.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019