Сайт як ефективний бізнес-майданчик: як оцінити терміни окупності

08.09.2017

Розробка сайту починається в момент аналізу ринку, цільової аудиторії та розробки маркетингової стратегії. Після того, як створилося бачення, за яким відбуватиметься інтеграція бізнес-процесів та сайту, приступають до складання технічного завдання та розробки. Процес розробки тривалий, більше півроку, причому за цей період створюється лише базова версія, яка надалі вимагатиме послідовних доробок. Доопрацювання і SEO займають ще близько півроку, причому за цей час відбуваються і коригування, пов'язані з бізнес-процесом, що змінився, і новими трендами.

Чи можна спрогнозувати окупність сайту?

На окупність сайту впливають ті самі тенденції, що впливають і на продаж, - у тому числі, сезонний попит на продукцію. Зазвичай перші два роки сайт не прибутковий, але потім усі витрати на його створення та підтримку окупаються.

Щоб розрахувати окупність, необхідно:

  1. Знати точну вартість розробки сайту, врахувати усі витрати.
  2. Визначити всі бізнес-показники, включаючи обсяг продажів, кількість клієнтів, ступінь їхньої залученості та дохід, який приносить компанії кожен новий або вже існуючий лід.
  3. Знайти проблеми та завдання, які належить вирішити. Тут дуже важливою є аналітика. Наприклад, на скільки зменшаться продажі, якщо не зняти фільтр Яндекса з сайту? Чи як підвищиться прибуток, якщо запустити контекстну рекламу? Необхідність та доцільність просування в ТОП теж потрібно оцінювати, виходячи з очікуваних фінансових витрат та прогнозованого прибутку.

Потрібно пам'ятати, що всі проведені розрахунки – це прогноз окупності, але не гарантії. Іноді на термін можуть впливати якісь перебої в бізнес-процесах компанії, але не працездатність сайту. Сучасне відстеження ситуації та оперативне внесення змін зробить ваш сайт справжнім бізнес-майданчиком, який приносить прибуток.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019