Що таке аналіз юзабіліті сайту, і чому він такий важливий?

20.02.2013
Анализ юзабилити сайта

Кожен з нас щодня відвідує десятки сайтів: на одних ми затримуємося надовго, а деякі сторінки закриваємо, навіть не встигнувши подивитися, чи є на них інформація, що цікавить нас. З чим це пов'язано? Давайте розглянемо це питання на якомусь прикладі.

Необхідність проведення аналізу юзабіліті сайту

Отже, компанія, яка займається пошиттям одягу, вирішила створити інтернет-магазин. Займаючись розробкою сайту, керівництво компанії приділило максимум уваги дизайну онлайн-ресурсу, колірній гамі, що використовується в оформленні, розмірі та привабливості логотипу. Але пройшов деякий час, а продажі товарів в інтернеті не йдуть або йдуть, але не в тому обсязі, який очікувався. Звичайно, керівництво фірми в таких випадках думає насамперед про непривабливість або неактуальність представленої продукції, проте одяг у звичайних магазинах був дуже затребуваний.

Вся проблема в тому, що при створенні сайту ніхто не проаналізував його юзабіліті, а це ключовий момент, який визначає наскільки той чи інший інтернет-ресурс зручний у використанні. Слід розуміти, що сайт повинен повністю задовольняти потреби користувачів, адже вони відкривають сторінку з конкретно поставленим завданням, а не для того, щоб помилуватися логотипом та барвистим дизайном. Незручний у використанні сайт може стати причиною втрати величезної кількості потенційних клієнтів і негативно вплинути на бізнес компанії в цілому.

Способи проведення аналізу юзабіліті сайту

Існує кілька способів виконання юзибіліті-аналізу онлайн-ресурсів, кожен з яких є достатньо інформативними та ефективними.
  1. Аналіз юзабіліті за допомогою тестерів.
    Тестерами у разі виступають спеціально запрошені люди, які виконують певні завдання під наглядом експерта. У ході такого аналізу проводиться вивчення того, як поводяться люди, куди вони дивляться, які посилання відкривають, де вони виникають труднощі. Ця методика дозволяє сформувати найбільш реальну картину про зручність використання інтернет-ресурсу.
  2. Експертний аналіз юзабіліті сайту.
    Суть цього способу полягає у ретельному вивченні ресурсу кваліфікованими фахівцями, які аналізують його структуру та знаходять помилки. Така методика є найбільш простою, але досить ефективною, адже тільки досвідчений експерт може вказати на всі недоліки, виправити їх і тим самим підвищити зручність сайту для кінцевого користувача.
  3. Аналіз юзабіліті сайту на основі статистичних даних.
    Назва цієї методики говорить про те, що в ході аналізу юзабіліті використовуються статистичні дані, які якнайкраще описують поведінку користувачів і дозволяють підвищити зручність сайту. До таких даних відносяться: топові розділи, середній час перебування користувача на сайті, найменш відвідувані сторінки ресурсу і т.д.

Проводячи аудити сайтів, ми часто стикаємося з тим, що з підвищенням юзабіліті сайту йде підвищення конверсії відвідувачів сайту, а за цим, звичайно, збільшення замовлень.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019