Що таке UTM-мітки та чим вони корисні

19.03.2015

utm-metki

Над ефективним просуванням сайту, а заразом – і бізнесу, треба поступово та постійно працювати. Як зрозуміти, які рекламні майданчики корисніші для вашого проекту? Наскільки виправдані витрати на кожен із рекламних каналів? Все просто: необхідно відстежувати ефективність кожного з них за допомогою Google Analytics та UTM-міток.

UTM (Urchin Tracking Module) – це набір змінних, які додаються до URL-адреси. З їхньою допомогою система аналітики отримує додаткову інформацію про переходи за конкретним посиланням.

Класифікація UTM-міток

utm метки

Розрізняють обов'язкові мітки та необов'язкові.

Обов'язкові:

  • Utm_campaign: показує назву рекламної кампанії;
  • Utm_medium: служить визначення конкретного рекламного каналу, завдяки якому було здійснено перехід на цільову сторінку (Email, Social, Direct та інших.);
  • Utm_source: демонструє джерело, тобто звідки було здійснено перехід на сторінку (Google, Newsletter2 та ін.);

Необов'язкові:

  • Utm_content: застосовується у випадку A/B тестування, коли необхідно відрізняти різні посилання або оголошення, що ведуть на ту саму URL-адресу;
  • Utm_term: використовується для платного пошуку, додає до посилання ключове слово.

Наявність UTM-міток у посиланнях дозволяє порівнювати ефективність рекламних кампаній, детально аналізувати контент email-кампаній (дивитися яке саме посилання призвело до ефективної дії), відстежувати ефективність роботи з банерами або рекламними майданчиками.

Принцип роботи UTM-міток

Щоб розуміти, як працюють UTM-мітки, пропонуємо розглянути «живий» приклад.

Завдання: просувати сайт з доставки суші.

Рішення: розмістити банер з анонсом акції (наприклад, «Кожен третій сет у подарунок!» + Умови акції) на популярному тематичному ресурсі.

Очікування: зростання трафіку та замовлень завдяки розміщенню банера.

Як же зрозуміти, скільки саме продажів, і який приплив цільового трафіку згенерував саме цей банер? Все просто.

Ми скористаємося можливостями UTM-міток і таким зручним сервісом від Google, як «Компоновщик URL» . З його допомогою вдасться практично автоматично позначити URL, що цікавить нас. Чому практично? Тому що вручну доведеться заповнити кілька полів.

Робота з інструментом «Компонувальник URL»

  1. Проходимо за цією адресою;

  2. Вказуємо utm_source – джерело рекламної кампанії, тобто адресу ресурсу, де ми будемо розміщувати банер. Дамо йому ім'я blogblog.com.ua:

    utm метки 2

  3. Прописуємо utm_medium – канал рекламної кампанії, в даному випадку – наш банер:

    utm_medium – канал рекламной кампании

  4. Даємо назву кампанії (utm_campaign). Нехай це буде - kajdyj_tretij_set_v_podarok:

    название кампании utm_campaign

  5. Коли всі обов'язкові поля заповнені, натискаємо кнопку «Надіслати» і отримуємо готову URL-адресу з utm-мітками:

    готовая utm-метка

Використовуємо його під час розміщення банера на рекламному майданчику. Результати цієї рекламної кампанії будуть відображатися в обліковому записі Google Analytics. Отже, необхідно правильно проаналізувати статистику та зробити коректні висновки щодо ефективності проведеної рекламної активності.

Utm-мітки та SEO

Здавалося б – мітимо посилання, аналізуємо результат, робимо висновки та враховуємо їх у наступних кампаніях. Однак слід зважати і на вимоги SEO, щоб мати можливість максимально коректно відстежувати результат виконаної роботи.

У чому може бути складність? У дублях сторінок:

  • є основна сторінка сайту http://primer.com.ua, яка є пріоритетною для ранжування в пошуковій системі Google або Яндекс
  • є ця ж сторінка, але вже за новою адресою (створеною нами): http://primer.com.ua/?utm_source=blogblog.com.ua&utm_medium=banner&utm_campaign=kajdyj_tretij_set_v_podarok . Оскільки контент цих двох сторінках однаковий, пошукові системи можуть вважати їх дублями і розцінити будь-яку їх як основну. Отже, в результати пошуку потрапить лише одна, наприклад, сторінка з utm-мітками, тим самим завадивши правильному ранжируванню основної сторінки.

Уникнути подібного можна кількома способами:

  • скористатися файлом robots.txt та закрити там від індексації всі сторінки з utm-мітками;
  • прописати rel=”canonical” для основних сторінок, без utm-міток, та вказати їх як канонічні.

UTM-мітки – це зручний спосіб відстеження ефективності кожної рекламної кампанії. З їх допомогою можна отримувати докладну інформацію про джерела та якість трафіку, аналізувати обсяг досягнутих цілей, сегментувати трафік і просто розуміти, який рекламний інструмент більш-менш корисний.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019