Що таке UTM-мітки та чим вони корисні
Над ефективним просуванням сайту, а заразом – і бізнесу, треба поступово та постійно працювати. Як зрозуміти, які рекламні майданчики корисніші для вашого проекту? Наскільки виправдані витрати на кожен із рекламних каналів? Все просто: необхідно відстежувати ефективність кожного з них за допомогою Google Analytics та UTM-міток.
UTM (Urchin Tracking Module) – це набір змінних, які додаються до URL-адреси. З їхньою допомогою система аналітики отримує додаткову інформацію про переходи за конкретним посиланням.
Класифікація UTM-міток
Розрізняють обов'язкові мітки та необов'язкові.
Обов'язкові:
- Utm_campaign: показує назву рекламної кампанії;
- Utm_medium: служить визначення конкретного рекламного каналу, завдяки якому було здійснено перехід на цільову сторінку (Email, Social, Direct та інших.);
- Utm_source: демонструє джерело, тобто звідки було здійснено перехід на сторінку (Google, Newsletter2 та ін.);
Необов'язкові:
- Utm_content: застосовується у випадку A/B тестування, коли необхідно відрізняти різні посилання або оголошення, що ведуть на ту саму URL-адресу;
- Utm_term: використовується для платного пошуку, додає до посилання ключове слово.
Наявність UTM-міток у посиланнях дозволяє порівнювати ефективність рекламних кампаній, детально аналізувати контент email-кампаній (дивитися яке саме посилання призвело до ефективної дії), відстежувати ефективність роботи з банерами або рекламними майданчиками.
Принцип роботи UTM-міток
Щоб розуміти, як працюють UTM-мітки, пропонуємо розглянути «живий» приклад.
Завдання: просувати сайт з доставки суші.
Рішення: розмістити банер з анонсом акції (наприклад, «Кожен третій сет у подарунок!» + Умови акції) на популярному тематичному ресурсі.
Очікування: зростання трафіку та замовлень завдяки розміщенню банера.
Як же зрозуміти, скільки саме продажів, і який приплив цільового трафіку згенерував саме цей банер? Все просто.
Ми скористаємося можливостями UTM-міток і таким зручним сервісом від Google, як «Компоновщик URL» . З його допомогою вдасться практично автоматично позначити URL, що цікавить нас. Чому практично? Тому що вручну доведеться заповнити кілька полів.
Робота з інструментом «Компонувальник URL»
Проходимо за цією адресою;
Вказуємо utm_source – джерело рекламної кампанії, тобто адресу ресурсу, де ми будемо розміщувати банер. Дамо йому ім'я blogblog.com.ua:
Прописуємо utm_medium – канал рекламної кампанії, в даному випадку – наш банер:
Даємо назву кампанії (utm_campaign). Нехай це буде - kajdyj_tretij_set_v_podarok:
Коли всі обов'язкові поля заповнені, натискаємо кнопку «Надіслати» і отримуємо готову URL-адресу з utm-мітками:
Використовуємо його під час розміщення банера на рекламному майданчику. Результати цієї рекламної кампанії будуть відображатися в обліковому записі Google Analytics. Отже, необхідно правильно проаналізувати статистику та зробити коректні висновки щодо ефективності проведеної рекламної активності.
Utm-мітки та SEO
Здавалося б – мітимо посилання, аналізуємо результат, робимо висновки та враховуємо їх у наступних кампаніях. Однак слід зважати і на вимоги SEO, щоб мати можливість максимально коректно відстежувати результат виконаної роботи.
У чому може бути складність? У дублях сторінок:
- є основна сторінка сайту http://primer.com.ua, яка є пріоритетною для ранжування в пошуковій системі Google або Яндекс
- є ця ж сторінка, але вже за новою адресою (створеною нами): http://primer.com.ua/?utm_source=blogblog.com.ua&utm_medium=banner&utm_campaign=kajdyj_tretij_set_v_podarok . Оскільки контент цих двох сторінках однаковий, пошукові системи можуть вважати їх дублями і розцінити будь-яку їх як основну. Отже, в результати пошуку потрапить лише одна, наприклад, сторінка з utm-мітками, тим самим завадивши правильному ранжируванню основної сторінки.
Уникнути подібного можна кількома способами:
- скористатися файлом robots.txt та закрити там від індексації всі сторінки з utm-мітками;
- прописати rel=”canonical” для основних сторінок, без utm-міток, та вказати їх як канонічні.
UTM-мітки – це зручний спосіб відстеження ефективності кожної рекламної кампанії. З їх допомогою можна отримувати докладну інформацію про джерела та якість трафіку, аналізувати обсяг досягнутих цілей, сегментувати трафік і просто розуміти, який рекламний інструмент більш-менш корисний.