Що топить ваш сайт: SEO, контент чи юзабіліті?

23.12.2013
Что топит ваш сайт: SEO, контент или юзабилити?

У мережі «Розбору запливів» цього разу потрапив цілий «косяк заблукалих риб». Взявши за основу власну статистику аудиту 25 сайтів, ми вирішили висвітлити найпоширеніші помилки у SEO, юзабіліті, контенті та дизайні. Щиро сподіваємося, що поради наших фахівців допоможуть вашому онлайн-бізнесу випливти у топ пошукових систем та рейтинг продажів.

Зазвичай послугу аудиту сайту замовляють для ресурсу з малою ефективністю та низькими показниками продажу. Іншими словами: на сайті напевно допущені грубі помилки. Наше завдання – виявити їх, знайти першопричину неполадок та низької конверсії сайту.

Грубі помилки у SEO вашого сайту

Пошукові машини враховують сотні факторів, визначаючи позиції вашого сайту. Навіть не вдаючись до оптимізаторів, ви можете виправити деякі недоліки і покращити репутацію сайту.

Про найчастіші помилки оптимізації сайтів розповідає наш SEO-фахівець, інтернет-маркетолог Ольга :

  1. На більшості проаналізованих сайтах відсутні метатеги. У кращому випадку title, descriptions та keywords прописані вибірково, не повністю та неправильно. Грамотна та повсюдна наявність метатегів для кожної (!) сторінки сайту, навіть для окремих товарів – база для подальшої оптимізації сайту за ключовими запитами.
  2. У 90% сайтів для яких проводився аудит, не налаштований 301 редирект. Він потрібний для склеювання доменів з www і без www. Наприклад, доступні сайти www.site.ua та site.ua. Пошукові роботи визначають їх як два окремі ресурси та ділять посилальну популярність сайту між різними доменами, що негативно впливає на результати оптимізації та просування сайту. Та сама ситуація з дублями головної сторінки http://site.ua/index.php та http://site.ua/index.html та сайтами з адресами site.com та site.ua.
  3. Аудит за вхідними посиланнями показав, що часто сайти не мають природної, поступової, позитивної динаміки зростання кількості лінків. Ми бачимо різке зростання або різке зняття вхідних посилань, що може негативно позначитися як на позиціях сайту, так і на трафіку. Пошуковики розцінюють такий порядок речей, як неприродне зняття покупних лінків, що може призвести до санкцій з боку Google/Yandex.
  4. Аудит по входящим ссылкамСсылающиеся страницы
  5. Соціальні мережі відіграють важливу роль у формуванні seo-іміджу сайту. Більшість проаналізованих ресурсів потребують підготовки під соціалізацію (facebook, ВКонтакте, twitter, Google+). Групи в соцмережах та можливість "плюсувати" сторінку в Google сприятимуть залученню додаткового цільового трафіку.
  6. Найчастіше для текстових документів не прописані заголовки h1 – h6. Здавалося б дрібниця, а неприємно, адже навіть така незначна похибка робить ваш сайт менш привабливим для пошукових роботів.
  7. Відсутність картки сайту негативно впливає на швидкість індексації сторінок і позбавляє ресурс багатьох корисних бонусів.
  8. Налаштування інструкції robots.txt також відображаються на позиціях сайту. Відповідно, некоректні дані у цьому файлі можуть бути причиною повільної індексації та низької відвідуваності ресурсу.

Що не так у контенті вашого сайту?

Інтернет-маркетолог Ганна з'ясувала, що 85% сайтів недоотримують замовлення саме через проблеми з контентом.

  1. Більшість сайтів не може похвалитися унікальним з погляду пошукових систем контентом, і тим більше, так званими «текстами для людей» – по-справжньому цікавими та корисними для користувачів.
  2. У текстових розділах, таких як «Про компанію» або «Про проект», часто відсутні реальні цифри та факти в описі цілей бізнесу, хоча вони безпосередньо впливають на формування рівня довіри до сайту та на позиціонування проекту в цілому.
  3. Зверніть увагу на оптимізацію зображень: слідкуйте, щоб вони адекватно відображалися на сторінці, для кожного зображення обов'язково прописуйте значення alt і title. Важливий момент – розмір зображення. Будь-які сторінки з фото та картинками повинні завантажуватися швидко, особливо, якщо йдеться про каталог продукції та сторінку товару. Тим не менш, саме зображення має бути якісним, намагайтеся дотримуватися в цьому балансу.
  4. Неправильні або відсутні назви товарів у каталозі призводять до некоректної індексації сторінок та недоотримання трафіку за низькочастотними запитами.
  5. Не нехтуйте детальним описом товару чи послуги, чим більше інформації (у тому числі фото та відео) отримає користувач на вашому сайті, тим більше замовлень та дзвінків надійде на ваш сайт.
  6. Пример удачного наполнения страницы товара
  7. Не створюйте порожні сторінки або сторінки "в стадії наповнення", вони відверто дратують користувачів.
  8. Слідкуйте за актуальністю інформації у каталозі товарів. Часто ціни сайту та офлайн магазину не збігаються, асортимент товарів чи послуг не відповідає дійсності. Будь-які подібні неточності грають у небезпечну гру з репутацією компанії.
  9. Відсутність свіжих новин або акцій насторожує відвідувача сайту, наводячи на думки про несумлінність або архаїчність ресурсу. Візьміть за правило хоча б раз на місяць проводити акцію та додавати щонайменше 3 новини або статті на сайт.

7 помилок у usability вашого сайту

Для будь-якого користувача інтернету сайт – відповідь на питання та вирішення проблеми. Не знайшовши необхідну інформацію чи товар, відвідувач негайно залишить ресурс у пошуках найбільш відповідного сайту. Подібна поведінка за нинішнього високого рівня конкурентних пропозицій є природною та виправданою. Утримати відвідувача на сайті допомагає грамотний, відповідний тематиці сайту, дизайн та високі показники юзабіліті.

Наш менеджер SEO-проектів, інтернет-маркетолог Андрій виявив, що на проаналізованих нами сайтах часто:

  1. Відсутні контакти у шапці сайту. Найкращі варіанти розташування телефонів, e-mail та інших варіантів зв'язку з власниками чи менеджерами ресурсу: правий або лівий верхній кут. У цих областях зазвичай концентрується увага користувачів.
  2. Немає кнопки "замовити зворотній дзвінок", "залишити повідомлення", "купити", "задати питання щодо товару". Непробачна помилка – приховувати їх у підвалі сайту. Наприклад, кнопка «купити» обов'язково має бути помітною та перебувати біля ціни товару.
  3. Немає хлібних крихт. Відвідувач повинен комфортно почуватися на будь-якій сторінці сайту і точно знати своє місцезнаходження.
  4. Відсутня або не працює пошук та фільтри пошуку. Коректно налаштований пошук – зручна та корисна функція сайту.
  5. Немає можливості онлайн-консультацій, особливо актуальних для великих інтернет-магазинів, що постачають специфічні маловідомі послуги, дорогу чи ексклюзивну техніку.
  6. Немає можливості купівлі без реєстрації на сайті. Та що тут пояснювати? Погодьтеся, це просто зручно :)
  7. Незрозумілі форми оформлення замовлення. Нормою вважається 5 пунктів у формі, з 2-3 обов'язковими для заповнення полями. Замовлення на сайті має бути максимально простим, не варто морочити голову користувачеві та змушувати його розгадувати ребуси форми замовлення. Найкращі сайти з максимальною конверсією завжди дуже прості.
Распространенные ошибки сайтов

Зверніть увагу на вказані помилки, виправте їх, і позитивний результат не змусить вас довго чекати. Виникли питання? Ми завжди раді вам допомогти:)

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019