SMM допит із пристрастю

Як і обіцяли, продовжуємо розвивати тему соціальних мереж. Ми говорили, що поділимося слушними порадами з компаніями, які збираються замовляти послуги SMM. Отримайте – розпишіться. Ви зможете визначити, чи вигідно SMM для вашого бізнесу і чи все готове для просування в соціальних мережах.
Головна складність полягає в тому, що іміджевий маркетинг та просування у соцмережах лише опосередковано впливають на продаж. Варто змиритися з тим, що наплив клієнтів і зростання продажів доведеться ще почекати. SMM впливає прибуток лише у тандемі з грамотною стратегією розробленої конкретної кампанії. Для її побудови важливо максимально відповісти на кілька важливих питань.
Чи знаєте ви про неефективне SMM?
Не знаєте? Тоді ми підкажемо:
- Масова повінь інтернету позитивними відгуками про продукт чи послугу – великий ризик для іміджу компанії. Навіть недосвідченому користувачеві соцмереж здасться підозрілим, що користувачі майже в той самий день раптом кинулися писати захоплені коментарі. Нічого окрім глузування та пари-трійки іронічних мемів такий піар викликати не зможе.
- Компанія розвиває свої профілі у всіх знайомих їй соцмережах, витрачає шалені гроші, але не бачить віддачі. У SMM не варто хапатися за десяток справ одночасно, інакше неможливо буде довести хоч одну з них до логічного фіналу.
- Немає чіткого визначення цілей і відповідно незрозуміло, які вигоди можна отримати від просування в соціальних мережах.
Яких цілей потрібно досягти?
Зростання прибутку – це скоріше обґрунтована і цілком природна потреба, ніж мета. Перш ніж досягти чогось, необхідно чітко розуміти, в який бік рухатися. Цілі бувають різними:
- комунікація із клієнтами;
- покращення репутації;
- розширення клієнтської аудиторії;
- повторні продажі поточним клієнтам;
- збільшення суми у середньому чеку;
- підвищення впізнаваності бренду.
Відштовхуючись від перерахованих переваг, вже можна починати розмірковувати над стратегією поведінки вашого бізнесу в соціальних медіа.
Чи потрібний SMM вашому бізнесу?
Сторінка компанії в соцмережі, яку іноді оновлює один з менеджерів, і комплексний SMM - різні речі, відрізняються вони, перш за все, ціною. Другий варіант потребує уваги цілої команди спеціалістів. Сучасний етап розвитку SMM передбачає участь у розробці стратегії команди професіоналів, що складається з креативників, аналітиків, копірайтерів та медіапланнерів. Послуги профі коштують не дешево, тому щоб не викидати гроші на вітер, визначте, чи необхідне просування в соцмережах для вашого бізнесу або ж можна задовольнятися іншими каналами реклами та продажів.
Ефективність SMM відрізняється залежно від сфери діяльності та ступеня популярності кампанії. Максимум вигоди від маркетингу у соціальних медіа можуть отримати великі фірми:
- інтернет магазини;
- відомі бренди;
- компанії, що постачають товари та послуги у сфері здоров'я, краси та спорту;
- фірми, що спеціалізуються на товарах для дітей;
- туроператори, постачальники автомобілів та інші компанії для яких важливий імідж та гарна репутація.
Чи готовий ваш бізнес до просування у соціальних мережах?
SMM – лише частина амуніції, яка допоможе перемогти конкурентів та звільнити з їхнього полону потенційних клієнтів. Комплексний підхід – запорука успіху, тому, перш ніж звертатися до фахівців із просування в соцмережах, ви зобов'язані підготувати й інший арсенал:
- Продавець, сучасний дизайн + юзабіліті + форми зворотного зв'язку = конверсійний сайт. Клієнтам повинен сподобатися не тільки товар і ваш імідж у соцмережі, а й сайт, відвідавши який вони залишать конкурентів і добровільно дезертують у ваш табір.
- Підключення та точне налаштування систем аналітики подібне до радару, зчитуючи його показники можна оцінити ефективність кампанії та підкоригувати стратегію.
В інтернет-маркетингу, як і на війні, всі засоби хороші, тому не варто списувати в брухт за вислугою років таку потужну зброю, як SMM. Варто лише навчитися віртуозно використовувати його в комплекті з іншим спорядженням інтернет-маркетингу.