Створення бізнес-блогу: 7 кроків до успіху

07.10.2015

7 кроків до створення успішного бізнес-блогу

Бізнес-блог - досить сильний інструмент, якщо необхідно підвищити інтерес та привернути увагу до компанії. Що ж потрібне для створення успішного блогу для бізнесу? Ми виділили 7 основних етапів. Давайте розберемо.

1. Визначення цілей

Якщо ви претендуєте на успіх, то потрібно чітко усвідомлювати, що ведення бізнес-блогу – довгострокове зобов'язання. Варто припинити приділяти йому увагу, оновлювати та додавати новини, інтерес до нього швидко згасне. Отже, перш ніж взятися за такий довгограючий проект, дайте відповідь на запитання:

  • Чому ви це робите?
  • Що вам потрібно від блогу?
  • Що потрібно вашій аудиторії від блогу?

Залежно від того, що ви плануєте робити (чи то підвищувати продажі, чи то розширювати клієнтську базу, а може взагалі книгу написати), буде складено контент-план. Подбайте про те, щоб не було «розмитості» у назвах. Усі цілі мають бути чіткими, конкретними та деталізованими. Перш ніж робити черговий запис, обмірковувати тему. Зверніться до завдань і запитайте себе, чи вони відповідають основним планам.

Визначте цілі_2

2. Дослідження аудиторії

Не знаючи своєї аудиторії, її бажань ви не зможете створювати релевантний контент. Ваше завдання на цьому етапі – задовольнити інформаційну потребу аудиторії. Але, варто також пам'ятати, що для всіх милий не будеш, як не крути.

Якщо ваш продукт (послуга) специфічний, поясніть суть простою мовою, описуючи деталі в подробицях. Якщо ваш напрямок В2В і ви є експертом у своїй ніші, знаходьте нову цікаву інформацію для професіоналів напряму.

Щоб дізнатися більше про свою аудиторію, скористайтесь даними з аналітики свого ресурсу та соцмереж, і вам стане доступна докладна інформація про відвідувачів. Склавши докладний портрет читачів, ви будете зорієнтовані, яку саме інформацію потрібно публікувати.

Визначте цілі

3. Частота додавання записів

Тут важливо зрозуміти: головне, не часто, а регулярно додавати записи до блогу. Виберіть для себе оптимальний інтервал, ґрунтуючись на очікуваннях читача, і будьте постійними. Не дотримуючись цього правила, ви втратите його. Читач не сидітиме в очікуванні нових записів, а просто піде.

Крім регулярності, необхідно сконцентрувати увагу на корисності та оформленні матеріалу. Не примушуйте себе писати через силу чи дуже часто. Це може погано зашкодити його якості.

4. Редакційний календар

Робота над блогом буде результативнішою, якщо вести редакційний календар. Зауважте, який день, який матеріал має бути опублікований. Інструментів для створення подібних календарів безліч: починаючи з Google Docs і закінчуючи різноманітністю таск-менеджерів.

Не акцентуватимемо увагу на докладному списку інструментів. Краще пройдемося за пунктами плану:

  • Дата розміщення та автор (у тому випадку, якщо окрім вас пише хтось ще).
  • Заголовок (можна чорновий, важлива суть).
  • Статус та розділ.
  • Примітки, теги та заклик до дії (якщо вона передбачена).

Ставтеся до календаря як до рекомендацій, а не до чіткого розкладу дій. Не підганяйте себе, якщо не вкладаєтесь у строки. Завдання календаря – організувати роботу, а чи не давати чіткий розпорядок.

5. Пишіть

Тепер, коли план зрозумілий і цілі змальовані, починаємо написання контенту. Тематика контенту, яким ви поділитеся з читачами, буде залежати від завдань та аудиторії. Хотілося б звернути увагу на основні моменти вашої контент-стратегії:

  • Новини компанії . Розповідайте читачеві про те, що відбувайся у вас в офісі. З'явився новий працівник? Познайомте з ним читачів. Розкажіть про корпоративні заходи, що відбуваються у компанії. Будьте відкриті.
  • Дослідження . Ви в курсі новин у своїй індустрії? Поділіться цим, висловіть своє бачення. У вас є прогнози? Розкажіть про них.
  • Огляди продуктів . Тут можна розмістити інформацію про нещодавно проанонсовані інструменти, які будуть корисні вам і вашим колегам. Це може бути інформація про давно забуті продукти, але раптово відкриті вами. Протестуйте їх, це не займе багато часу, але інформація, якою ви поділітесь, може бути корисною не тільки для вас. У результаті ви отримаєте додатковий трафік плюс, можливо, отримаєте нових передплатників.

Пишіть

6. Займайтеся просуванням блогу

Опублікувати новину мало, потрібно ще розповісти про неї якнайбільшу кількість аудиторії. Ось деякі способи привернути увагу до блогу:

  • Соцмережі мають багато можливостей для привернення уваги до ресурсів. Скористайтеся ними.
  • Інструмент SlideShare допоможе створити презентацію публікації.
  • Ви використовуєте розсилку? Тоді залишайте у підписі URL-адресу блогу.
  • Використовуйте ключові запити.
  • Використовуйте хештеги для публікації запису в Twitter.
  • Почніть заголовок із цифр. Читача приваблює впорядкована інформація.

Просувайте свій блог

7. Вимірюйте успіх

Тут важливо відстежувати свою аудиторію. Дивитися, як вона взаємодіє з блогом, як потрапляє до вас на сторінки тощо. На сьогоднішній день є маса аналітичних сервісів, що дозволяють розібрати всі показники "по кісточках". Користуйтеся ними, щоб розуміти, куди рухатися далі і який напрямок є правильним.

Якщо ви спрямовані на залучення читачів, скористайтеся SEO. Тут головне відстежувати показники і не перестаратися.

Якщо ви націлені на збільшення продажів, відстежуйте, скільки часу людина проводить на сторінках блогу, скільки сторінок переглядає за один захід. Також звертайте увагу на трафік із інших ресурсів.

Якщо блог націлений на інших гравців вашої індустрії, звертайте увагу, чи є повторні відвідування блогу, підписки, коментарі, посилання з соцмереж.

Дослідіть свою аудиторію

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019