Тонкості використання спецоператорів в Яндекс.Директі

01.07.2016
Тонкощі використання спецоператорів в Яндекс.Директі

Спецоператори – досить простий та зрозумілий інструмент Яндекс.Директа. Він потрібний, щоб рекламодавець міг точніше налаштуватися на потрібну аудиторію. Але є великий ризик неправильного використання спецоператорів. Давайте розберемося з найпоширенішими помилками.

Основні символи

Спецсимволи

Спецоператори – це символи, додані до ключових запитів. Завдяки їм пошуковик визначає, чи відповідає ваша реклама запитам, які користувач вводить. Базовими спецоператорами вважаються:

+ — обов'язково враховує всі прийменники, звернення, займенники;

«» — оголошення по ключу, взятому в лапки, буде показано лише якщо запит у пошуковій системі практично ідентичний. Можлива зміна порядку слів та словоформ. Також враховуються ключові слова;

! - закріплює ключ тільки у тій формі, як він використовується у рекламі;

[] – для фіксації потрібної послідовності слів у ключі.

До включення спецоператорів на запит є й протипоказання. Не варто його використовувати без потреби. Якщо немає розуміння, навіщо вона потрібна, теж варто відмовитися від використання. Інакше великий ризик, що ви зріжете частину показів за запитами цільової аудиторії. Наприклад, за ключом "купити Лего + у Москві" буде показ на запит "купити Лего в Москві недорого", але не буде - на запит "купити Лего Москва". Іноді різниця між фразами зі спецоператорами чи без них становить тисячі показів!

Не варто скорочувати охоплення реклами нераціональним використанням спецоператорів. Але є й випадки, коли без них не обійтись.

Коли спецоператори необхідні

Використовуйте спецоператори обережно

Головна складність у тому, що пошукові системи – це все ж таки роботи, а не люди. І для них є слова, які розцінюються як однакові, хоч насправді спільного між ними немає. Наприклад, оголошення про продаж більярдних київ та автомашин КІА можуть видаватися по тому самому ключу «купити кий». Ще один варіант: слова у ключі змінюються так, що повністю змінюється зміст запиту. Наприклад, «вода додому», де рекламують доставку чистої води, перетворюється на «будинок на воді», де описують особливості будівництва.

І третій варіант: коли ключовий запит при написанні перетворюється на список стоп-слів. Таке часто буває під час реклами ігор чи книг. Якщо не використовувати спецоператори, то у запиті «один із нас гра» пошукова система врахує лише слово «гра», а отже, покази стосуватимуться ширшої аудиторії. Щоб уникнути цього, ключову фразу обов'язково укладають у лапки, тим самим відсікаючи зайві покази.

А для навігаційних запитів, де вказується певний напрямок, дуже важливим є спецоператор [квадратні дужки]. Він дозволяє розділити дві групи пасажирів: хто оговтується маршрутом Київ-Харків і хто їде з Харкова до Києва.

Такий оператор затребуваний для рекламних оголошень з продажу квитків, вантажних та пасажирських перевезень.

Важливо, що при включенні [] точне написання словоформ не фіксується. Також будуть покази і якщо до та після ключа показано якісь інші слова.

Використовуйте спецоператори обережно. Тільки якщо ви впевнені, що саме вони дозволять вам потрапити до «яблучка» ЦА. Адже іноді варто виконати більше показів, а іноді дуже важливо відсікти зайве.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019