UI та UX: розбираємо подібності та відмінності

03.03.2017

Дизайнер у сфері UI і UX, тобто фахівець, що однаково добре розуміється і в тому, і в тому напрямку, - це нонсенс. Спеціалізацію UI та UX одночасно вказують ті, хто не до кінця розуміється на відмінностях. Розкажемо вам на прикладах, чим відрізняються UI та UX і чим вони схожі.

Схожі UI та UX тим, що обидва відповідають за взаємодію з користувачем. Ви купуєте класний Мерседес, тому що подобається дизайн корпусу, шкіряний салон та відмінні ходові характеристики, але розробляли машину одночасно фахівці з UI та UX. Дизайнери UI відповідали за «візуальну» складову, вони вибирали форму фар, шкіру для салону та колір кузова, а UX розробляли саму концепцію нової моделі, перевіряли, як взаємодіятимуть між собою всі деталі. Можливо, ви ніколи не дізнаєтесь, які підшипники та дроти є під капотом вашого Мерса, але саме вони забезпечують і безпеку, і швидкість. І це все UX.

Визначення UX та UI

UX – це загальне поняття, що включає всі аспекти взаємодії користувача з компанією. UI – це інтерфейс користувача. Іншими словами, UX – це сайт, служба доставки та менеджери, які приймають замовлення, а UI – це те, з чим користувач взаємодіє безпосередньо (всі ці яскраві барвисті каталоги та заклики до дії).

Є й інші визначення, згідно з якими UX – це:

  • зручність використання програми;
  • загальне враження від взаємодії з брендом чи від продукту;
  • функціональність сайту, у тому числі легкість у використанні та зручність навігації;
  • правильне пріоритетне розташування елементів;

а UI – це:

  • зовнішній вигляд сайту;
  • все те, що користувач бачить та з чим безпосередньо взаємодіє;
  • інтерфейс користувача, панель управління, способи виведення інформації на екран;
  • дизайн, що підкоряється законам архітектури та логіки;
  • форма, колір продукту, конкретні технології.

Особливості UX та UI у е-коммерс проектах

Пам'ятаємо, що UX – це більш глибоке та всеосяжне поняття. Завдання фахівця в цій галузі – розібратися, чого хоче клієнт, буквально стати одним із них і зрозуміти, як організувати взаємодію, щоб вона не викликала відторгнення навіть «на ментальному рівні». Стратегія вибудовується на підставі того, хто ваша ЦА, як з нею потрібно спілкуватися, яку цінність має саме ваш бренд і які завдання він може вирішити для ЦА. Також у поняття розробки стратегії входить ціноутворення та правила створення зацікавленості та утримання клієнтів.

Після того, як емоційне тло ЦА буде зрозумілим, настає час розробки UI. Дизайнер у цьому сегменті створює відчутний продукт, цей каталог або лендинг, брендовану упаковку і всі візуальні елементи сайту.

Тобто при розробці сайту UX – це хостинг, домен, кількість сторінок, «рухівок», внутрішня оптимізація, час завантаження кожної сторінки та кількість сторінок загалом. А UI – це дизайн сайту, функції пошуку, описи та фотографії, тобто те, що клієнт бачитиме, те, з чим він взаємодіятиме безпосередньо. UX – це зручність використання ресурсу, а UI – його візуальна складова. Вибудовують UX завжди після складання портрета ЦА: тут цікаві як цінність пропозиції, і очікувані джерела доходів. А UI вже розробляється на основі UX-моделі, доповнює та завершує її, надає їй відчутної форми. У випадку з Мерседесом це звучало б так: UX – «ми створюємо круту, безпечну, швидку тачку», а UI – «в цій машині буде сріблястий кузов, титанові диски та приладова панель, обтягнута шкірою».

Чи є щось спільне між UX та UI? Так, вони обидва забезпечують комфорт користувача зрештою і обидва сприяють просуванню бренду. Крім того, вони працюють із дизайнерськими аспектами брендування.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019