Усі важливі питання про Яндекс.Маркет, на які ви хотіли б знати відповіді

06.01.2017
main

Як просувати свій інтернет-магазин у мережі? Як залучити натовп задоволених покупців? Як «розжитися» відгуками з подяками? Зрештою, як показати клієнтам «товар обличчям», якщо ваш сайт – не в ТОПі Яндекса? Скористайтеся реєстрацією в Яндекс.Маркеті. Так, це непросто. Але результат однозначно вартий того.

Тільки зважайте на те, що Яндекс використовує власну службу контролю. І перш, ніж додати ваш магазин до списку, ця служба вас перевірятиме – можливо, навіть скрупульозніше, ніж податкова.

Чи варто зв'язуватись?

34845_52569722

Навіщо взагалі додавати магазин і чи окупиться ваш головний біль? Вся суть такого додавання – в унікальних пропозиціях Яндекса:

  • унікальна аудиторія: майже 20 мільйонів користувачів, тобто приблизно третина Рунету. Серед них напевно є 1000 потенційних клієнтів, яким прямо сьогодні потрібен ваш товар;
  • регіональне просування та націлення: відразу вказуйте регіон і працюватимете лише з ним. Завдання дещо ускладниться, якщо ви хочете просування Росією і відправляєте товари країною. Для цього вам знадобиться завести кілька карток і просуватися за різною вартістю, з урахуванням витрат на доставку;
  • статус перевіреного продавця. Навіть звичайні обивателі знають, як важко потрапити до Яндекс.Маркету. Тому ваша реєстрація там працює виключно на імідж і сигналізує потенційним клієнтам, що ваша фірма абсолютно чесний, перевірений продавець.

Тож як готові підкорювати вершини? Розберемося, які майданчики можуть бути представлені на Маркеті.

Яким має бути магазин?

screenshot_1

Яндекс.Маркет співпрацює з точками роздрібної торгівлі – онлайновими та офлайновими. Товари – лише ті, які дозволені для продажу біля РФ. Головна вимога – наявність власного сайту, що стабільно працює, і обов'язково – всіх контрактних даних, включаючи номер телефону для зв'язку з менеджерами. Якщо ви збираєтеся просувати таким чином інтернет-магазин, то простежте, щоб на сайті були деталізовані сторінки товарів, номер телефону, що реально працює, по якому можна зв'язатися зі службою підтримки клієнтів, а також опрацьовані розділи «Доставка», «Оплата», «Про компанію » з обов'язковим зазначенням існуючих юридичних реквізитів.

Який прайс потрібний?

Маркету знадобиться вивантаження товарів в одному з трьох форматів: YML, CSV або XLS. Використовуйте Бітрікс для штатного вивантаження, але цей спосіб спрацює, тільки якщо у вашому каталозі немає змін. Якщо ж проводилися доопрацювання, вивантаження доведеться робити вручну.

А СКК – це що?

yandex_market_online-shops2

Після того, як прайс перевірено, розпочинається перевірка власної Служби контролю Яндекса. Спочатку вони ретельно вивчать всю юридичну та контактну інформацію та перевірять її на достовірність. Потім у хід піде «важка артилерія» - таємні покупці, які перевірятимуть якість сервісу на собі, роблячи замовлення у вас, порівнюючи режим роботи, ціни товарів. Будуть цілком реальні замовлення і якість сервісу, відповідність вартості та термінів доставки оцінюють комплексно. Звісно, перша модерація СКК – найжорсткіша. Але не розслабляйтеся, навіть якщо ваш магазин давно вже представлений в Яндекс.Маркеті, періодично такі перевірки проходять всі зареєстровані на майданчику магазини.

А якщо не пройшли контроль?

Відмова Яндекс.Маркета завжди обґрунтована. Тобто ви отримаєте письмове роз'яснення, де буде вказано причини відмови. Але враховуйте, що навіть однієї помилки для відмови достатньо. А це означає, вам доведеться все перевіряти ще раз вручну, щоб знову не віддати файли з помилками на перевірку. Ретельна звірка всіх даних – у ваших інтересах. Якщо ви 6 разів не пройшли модерацію, доступ на Маркет буде закритий повністю.

Якщо ж ви вже представлені на майданчику, але не пройшли контроль якості сервісу таємними покупцями, то ваш магазин на якийсь час приберуть з видачі. Повернуть тільки коли переконаються, що ви усунули помилку.

Також можуть прибрати ваш магазин за:

  • низький рейтинг;
  • куплені відгуки;
  • недостовірну вартість та наявність;
  • невідповідність інформації про правила доставки та оплати, а також реквізитів;
  • некоректні посилання на сайті та проблеми з доступом до ресурсу;
  • неякісну чи несвоєчасну обробку дзвінка таємного покупця;
  • рідкісні оновлення прайсу (немає змін протягом 30 днів);
  • відсутність грошей на рахунку на оплату послуг Маркета.

Як правило, санкції у вигляді усунення з видачі – явище тимчасове. Але якщо ви станете регулярно і злісно порушувати правила, то магазин буде видалено назавжди. Фахівці Яндекса контролюють усі ці моменти дуже суворо.

Як магазин представляється клієнту?

screenshot_2

В Яндекс.Маркеті є пропозиції за замовчуванням. Поруч із ними – картка магазину, де й можуть вас побачити. 3⁄4 переходів якраз пов'язані з конкретним товаром. Яндекс.Маркет точно вибирає магазини з регіональним доступом – тобто, якщо ваш клієнт із Пітера, то пітерські магазини будуть у пріоритеті.

Також фірма демонструється у ТОП-6, у блоці з цінами. Він може бути представлений і в блоці зі спеціальними пропозиціями. Цей блок створений спеціально для московських магазинів: тут можна оформити замовлення безпосередньо на Маркеті без переходу на ваш сайт. Також представлений блок «Магазини», де на Яндекс.картах вказано всі реальні точки продажу. У цих блоках – найпривабливіші для користувачів місця. Відповідно, вони вище оплачуються Яндексу.

Є не тільки головні картки товару, але також характеристики, відгуки, карти, ціни, обговорення та огляди. У кожній із цих категорій може бути представлений ваш товар. Вище в пошуку будуть розміщені товари, які пропонуються в одному регіоні з користувачем, а також ті, за представництво яких у ТОПі ви заплатили Яндексу.

Ще один варіант - розміщення вашої пропозиції в пошуковій видачі або в пошуку картинок. Наприклад, якщо користувач вбиває точну назву моделі або фото в пошуковий рядок. Така демонстрація можлива лише у двох випадках: якщо ваша пропозиція точно відповідає запиту користувача і якщо ви добре платите Яндексу за клік.

Скільки потрібно грошей?

Загальних тарифів немає. Вважається, що що ціна на товар, то вище оплата клика. Орієнтовно вартість може становити від 0,01 до 0,9 у.о. за клік, і це залежить тільки від ціни товару, а й від способу показу. Загальне правило просування завжди єдине: що більше ви платите за клік, то краще просуває вас Яндекс. Оплата списується щодня за добу показу. Якщо ви не хочете розбиратися зі ставками Яндекс.Маркета, встановіть PricaLab, що їм належить.

Отже, щоб рекламуватися в Маркеті, вам потрібно підготувати свій сайт з урахуванням вимог про компанію, потім зареєструйтесь, підготуйте вивантаження прайсу і обов'язково попередьте весь персонал про майбутні перевірки. Служба контролю знайшла помилку? Варто перевірити все знову і наново подати заявку. Пропустили усі 6 спроб зареєструватися? Зверніться до конкурентних майданчиків з подібним функціоналом – наприклад, Товари mail.ru та price.ru.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019