Важливість жестів у діловому спілкуванні

Велика кількість сучасних технологій спричиняє втрату навичок живого спілкування: набагато частіше ми пишемо e-mail або спілкуємось по телефону. Відповідно, ми втрачаємо здатність розпізнавати мову жестів. Проте вченими доведено: те, як ви говорите, означає набагато більше, ніж те, що ви говорите.
Проводячи переговори, менеджеру важливо вчасно помітити нудьгу чи невдоволення клієнта чи навпаки – навіть незначні дрібниці зможуть зіграти вирішальну роль. Тому, опанувавши мову жестів, ви зможете розпізнавати приховані сигнали співрозмовника і вчасно повернути справу в потрібне русло.
Займаємо правильне положення
Для початку дуже важливо правильно посадити співрозмовника, щоб підсвідомо впливати на його вирішення:
- один навпроти одного - це "конфліктне" розташування. Така позиція вигідна, коли намічається суперництво. У мирних переговорах таке становище категорично забороняється. Але якщо ви все-таки опинилися в такому положенні, то по можливості трохи посуньтеся убік, таким жестом ви виявите дружелюбність до співрозмовника;
- положення «віч-на-віч» (коли між вами знаходиться кут столу) – це розташування співпраці. Така позиція спонукає шукати компроміс;
- а ось становище по один бік столу (як за шкільною партою) – це становище близькості, інколи навіть інтимності, тому не варто займати таку позицію з клієнтом. Швидше за все, ваш співрозмовник "замкнеться" і продуктивних переговорів не вийде;
- посадивши співрозмовника спиною до дверей, він підсвідомо відчуватиме вразливість і невпевненість.
Жести і пози говорять багато про що
Ось кілька часто використовуваних жестів, якими можна розкусити співрозмовника чи самому давати приховані натяки.
- Жест відкритості – кивайте повільно головою у такт розповіді співрозмовника. Це один із прийомів «активного слухання», таким чином, ви дасте зрозуміти, що ви дуже зацікавлені в тому, що йдеться.
- Для того, щоб швидше припинити розмову – прискоріть кивання головою. Цей жест означає: "Так-так, я все зрозумів, до побачення".
- Інші способи, як пристойно відвернутися від співрозмовника: почніть смикати ключі в руках або упустіть їх - дзвінкий шум змусить зупинитися вашого опонента, а ви тим часом зможете повідомити, що вам терміново потрібно йти з дуже поважної причини.
- Щоб ефективно та швидко вирішити коротке, але досить важливе питання, робіть це не сидячи за столом, а стоячи.
- Постукування пальцями або ручкою по столу свідчить про те, що співрозмовнику набридло вас слухати. У такому разі переходьте до найважливіших моментів і коротко викладайте свої думки.
- Знизування плечима говорить про те, що співрозмовник не вірить у те, що ви сказали.
- Постійний дотик до обличчя говорить про нервозність чи нечесність.
- Поза "руки в боки" свідчить про агресивний настрій співрозмовника - він готовий стоять на своєму до останнього.
- Якщо співрозмовник постійно смикає волосся - це знак невпевненості, можливо навіть страх. А от якщо ваш співрозмовник представниця прекрасної статі, то накручування пасм на палець – це знак флірту.
Ці та багато інших жести та пози мають також і логічне пояснення. Наприклад, протирання окулярів може означати лише те, що скло насправді запітніло або брудне, а не є сигналом «про паузу для обмірковування». А підвищена пітливість зовсім не ознака хвилювання, а біологічна особливість. Тому жести можна правильно інтерпретувати лише тоді, коли вони відбуваються на підсвідомому рівні.
Мова жестів дуже важлива у діловому спілкуванні. Навчившись правильно його розуміти, ви зможете «читати» емоції співрозмовника та максимально ефективно проводити переговори. Для того, щоб вивчити цю мову, завжди звертайте увагу на поведінку інших людей, а також уважно вивчайте свої звички.