Веб-навігація: покращуємо та вдосконалюємо

07.04.2017

Навігація – це те, що допомагає користувачеві подорожувати сайтом. Це структура каталогу в інтернет-магазині, що допомагає відшукати потрібну річ, меню інформаційного сайту з підрозділами для різних груп контенту, список тем на порталі новин і так далі.

Навігація завжди використовується відвідувачами незалежно від знань щодо термінології. І чим вона простіша, тим швидше користувач знаходить потрібну йому інформацію і тим краще враження залишається від вашого ресурсу. Заплутані шляхи, навіть якщо і призводять до потрібного результату, все ж таки можуть забезпечувати його постійно. Але найчастіше користувачі просто йдуть з сайту здивовано, так і не зрозумівши, як користуватися всім цим «багатством».

Якою має бути навігація

Ось 8 критеріїв, за якими потрібно оцінити існуючу навігацію. Якщо на вашому сайті все не так – змінюйте. Якщо ж ви тільки створюєте ресурс, орієнтуйтесь на наші поради відразу, щоб потім не довелося переробляти. Отже, навігація на сайті має відповідати таким критеріям:

  1. Простота та ясність. Будь-який користувач, який потрапив на сайт, повинен розуміти, як «справлятися» з кнопочками та посиланнями. Наприклад, в інтернет-магазині має бути відразу зрозуміло, як потрапити до каталогу з речами, до потрібного підрозділу чи як подивитися нову колекцію, як прочитати новини магазину тощо.
  2. Відповідність очікуванням. Коли користувач шукає потрібний розділ, він приблизно уявляє, як той має називатися. Якщо ви назвете розділ з оглядами «відео», а розділ з інструкціями – «документи», може виникнути замішання. Тому варто заздалегідь прораховувати очікування користувачів та відповідати їм.
  3. Помітність та зручність. Посилання має бути виділене та зрозуміле. Навряд чи користувач захоче натискати на всі слова поспіль, намагаючись знайти посилання, яке приведе його до потрібного розділу.
  4. Відповідний дизайн. Експериментуючи з дизайном у розділах, не забувайте про функціональність. Ніколи не варто жертвувати юзабіліті у гонитві за «красою». І не забувайте, що елементів, які виглядають клікабельними, але такими не є, не повинно бути.
  5. Послідовність. Спочатку має вестися розробка структури та навігації, а потім – створення відповідних сторінок та наповнення контентом. Спроба зробити навпаки призведе до численних збоїв та ускладнення структури. Крім того, і в самій структурі має бути послідовність типу «верхній одяг – пальто – чорні пальта», а не навпаки.
  6. Короткість. Краще уникати множини елементів меню, навіть якщо це інтернет-магазин. Завжди краще зробити вкладену структуру, залишивши до 7 важливих категорій у першому розділі, а потім розширивши їх до потрібної кількості. Так часто роблять в інтернет-магазинах побутової техніки, створюючи вкладки "велика побутова техніка", "дрібна побутова техніка", "аксесуари". Чим менше елементів у вихідній структурі, тим кожен із них помітніший. Якщо ви не можете відмовитися від безлічі вихідних елементів у структурі, спробуйте фрагментувати, залишаючи лише найважливіше.
  7. Правильне розташування. Ще Штірліц знав, що запам'ятовується лише початок і кінець. Нічого не змінилося: ті розділи, що стоять на початку, зазвичай сприймаються як найважливіші, а ті, що наприкінці – як нові, які недавно з'явилися, а потім цікаві. Можна виділити цікаві блоки виходячи з статистики відвідування.
  8. Візуалізація. Використовуйте шрифти різного рівня та інші елементи візуалізації, щоб користувач міг орієнтуватися в ієрархії. Інтуїтивно краще та простіше сприймається плоска архітектура.

Не забувайте, що всім цим правилам має відповідати не лише первинна, а й вторинна навігація.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019