Високий показник відмов у Google Analytics: аналіз та причини

17.06.2015

Високий показник відмов у Google Analytics: аналіз та причини

Google Analytics – важливий інструмент для кожного оптимізатора. Відстеження та робота над показником відмов – невід'ємна та важлива частина їхньої роботи. З одного боку може здатися, що у показнику відмов – очевидна метрика, і в ній немає нічого складного. Але! Якщо почати розбирати кожну відмову детально, з'ясовується, що дана метрика досить відносна.

Поняття показника відмов

Почнемо з термінології. Bounce Rate або показник відмов – співвідношення кількості відмов до кількості відвідувань. Де за відмову приймається відвідування не більше однієї сторінки. Технічно, відмова в Google Analytics фіксується системою, якщо крім відвідування однієї сторінки не було вчинено жодних інших дій. Відносність цієї метрики полягає в тому, що на сайті можна робити дії не переходячи зі сторінки на сторінку (зайти з пошуковика на сторінку контактів для перегляду телефону та зателефонувати, або для цих же цілей відвідати головну сторінку). Тобто цільова дія може бути здійснена, але Google Analytics зафіксує її як відмову.

Які дії можна зафіксувати як відмову?

Ось деякі приклади:

  • Як згадувалося вище, користувач може зайти з пошукової системи на сторінку контактів чи головну за номером телефону. Здійснити дзвінок та зробити замовлення.
  • Користувач шукає на сайті товар, знаходить його і не заповнює форму замовлення, а робить замовлення телефоном, після чого залишає сторінку товару.
  • Відвідувач потрапив на сайт і прочитав статтю. Все сподобалося, ось тільки часу на подальше вивчення сторінок не було. Він додає ресурс в закладки і виходить, щоб потім, коли більше вільного часу вивчити сайт докладно.
  • Зайшов на сайт і поставив лайк на групу в соцмережах.
  • Залишив сайт після перегляду відео-ролика.

Інші причини відмов

До них можна віднести помилки з боку оптимізаторів: недоробки в юзабіліті, велика кількість факторів, що відволікають (реклама, спливаючі вікна і т.д.). Усі дратівливі елементи можуть стати причиною відмови.

Яку цифру відмов можна вважати нормою?

Яку цифру відмов можна вважати нормою?

Побачивши показник відмов вище 50%, не поспішайте панікувати. Розмір показника залежить від напряму діяльності вашої компанії. Залежно від сайту можна відзначити такі приблизні показники:

  • Посадкова сторінка – 70-90%.
  • Лендінг або односторінкові сайти – 90% та вище.
  • Інтернет-магазин – 20-40%.
  • Сайти з великою кількістю контенту, що добре видно в пошуковій видачі – 40-60%.
  • Довідкові сайти, послуги – 10-30%.
  • Лідогенератори – 30-50%.

Звичайно ж, ці цифри не треба брати за істину в останній інстанції. Необхідно додатково аналізувати деякі фактори.

Для цього потрібно зайти в Google Analytics, вибрати "Поведінка", потім "Контент сайту" та "Всі сторінки".

Показник відмов

Тут можна проаналізувати відмови для кожної сторінки. Виділивши сторінки з високим та низьким рівнем відмов, можна буде зрозуміти причину найгіршого трафіку. Перегляньте «забраковані» сторінки. Можливо, мають місце безладно розташовані елементи, заплутаний інтерфейс або інші недоробки, що впливають на підвищення показника відмов.

Також важливо звернути увагу на час, який відвідувач проводить на сторінці за конкретним запитом. Якщо час перебування вище середнього, то, можливо, відвідувач знайшов те, що шукав. У разі цифра не критична.

Як видно з приблизних показників відмов, для односторінкових сайтів нормою є 90%. Чи можна зменшити цю цифру? Так. Необхідно налаштувати відстеження подій: перегляд відео-роликів, скролінг сторінки, заповнення форми замовлення, скачування тощо. Тоді можна буде об'єктивно оцінити те, що відбувається на сайті.

Причини високих цифр у показнику

Розглянемо кілька причин впливу на фактор поведінки:

  1. Погана швидкість завантаження . Думаю, ні для кого не секрет, що користувач не любить довго чекати на завантаження сайту. Оптимальний час – 3-4 сек.
  2. Неактуальний дизайн . Яким би цікавим контентом не був наповнений ваш сайт , зустрінуть його «по одягу». Тому подбайте про те, щоб не було миготливих банерів, дратівливо миготливої анімації, яскравих кольорів і т.д.
  3. Відсутність адаптивної версії . Кількість мобільного трафіку зростає з кожним днем. Безглуздо було б проігнорувати цей факт. Якщо сторінку буде незручно переглядати на мобільному пристрої, показник відмов буде прагнути до верхньої цифри.
  4. Не проглядається чіткий заклик до дії . Якщо відвідувач потрапив до вас на сайт, то, швидше за все, з якоюсь конкретною метою. Не дайте йому піти, так і не зрозумівши, що він має робити далі зі своїм бажанням щось купити. Розміщуйте кнопки заклику до дії на помітних місцях.
  5. Багато реклами . Уявіть себе дома клієнта. Приходячи на сайт за покупкою телевізора, не хочеться дратуватися з приводу настирливої реклами засобів для схуднення або купівлі квартири (на додаток до телевізора). Подбайте про відвідувачів, позбавте їх зайвої і, тим більше, не тематичної реклами.
  6. Спливаючі вікна . Такий вид реклами не завжди грає на благо конверсії. Іноді це спрацьовує, іноді ні. Як варіант, можна показувати спливаючі вікна тим, хто вже якийсь час перебуває на сайті.
  7. Невідповідність ключовому запиту . Одне з правил оптимізації – просуваємось за запитами, які відповідають тематиці сайту. Користувач зайде і не знайшовши потрібної інформації, продовжить пошук, але вже на іншому сайті.

Все вищеописане, звичайно, не ліки від усіх захворювань. Над ресурсом потрібно постійно працювати, стежити за показниками, проводити тестування та вдосконалювати. І, звичайно, не забувати аналізувати показник відмов.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019