Впала відвідуваність сайту? Робіть так!

Ви досягли вершини в Яндексі та Гуглі і ваш сайт гордо красується в ТОП-10. Весь контент на ньому оригінальний, фотографії авторські, постійні замовлення. Залишається лише насолоджуватися стабільним трафіком! Все так, якби не одне «але» – буває так, що відвідуваність із пошуку падає, і ніхто від цього не застрахований.
Пропонуємо об'ємну інструкцію, за якою ви повернете втрачені позиції. Деякі заходи досить трудомісткі, проте вони перевірено ефективні. Отже, почнемо. Потрібно не лише повернути позиції, а й подивитися, розібратися, чому просіла видача. Тут як у медицині – лікування буде ефективним, лише якщо уточнити причину захворювання та діяти спрямовано.
Алгоритм дій під час падіння відвідуваності сайту

- Яндекс чи Гугл ? Якщо сайт впав у видачі тільки в одній пошуковій системі, потрібно проаналізувати, чи всі алгоритми саме цього пошуковика ви дотримуєтеся. Можливо, пошукові роботи впровадили новий фільтр і ваш сайт потрапив «під роздачу».
- Налаштування сервісів веб-аналітики . Якщо просіла лише одна пошукова система, перевірте ще раз налаштування. Досить часто до просідання призводить втрата коду деяких сторінках. Тому варто порівняти дані з Яндекс.Метрики та Google Analytics, щоб зрозуміти, які саме сторінки впали.
- Недоступність ресурсу . Яндекс.Метрика легко надасть вам звіт про доступність сайту в період, що запитується. Можливо, чи були проблеми з доступом користувачів до ресурсу? Також варто вивчити журнал помилок error.log.
- Фільтр пошуковика .
Для вебмайстрів є спеціальні розділи, в яких пошукові системи відображають застосовані фільтри та введені в дію санкції. Якщо ви нічого не бачите у звітах, але підозрюєте, що могли потрапити під фільтр, варто звернутися до техпідтримки Яндекса або Гугла з описом проблеми. Можливо, ваш фільтр все-таки є, але не відображається з доступних вам звітів.
- Помилки в вебмайстрі і дублі сторінок, що з'явилися. Знадобиться ретельний аналіз всіх змін на сайті, що проводилися до того, як він просів у видачі.
- Видимість за запитами. За допомогою спецсервісів типу Serpstat ви можете подивитися, яку позицію займає ваш ресурс на різні ключові запити користувачів.
- Проблеми на сайті .
Щоб знайти їх, знадобиться спеціальний сканер типу Screaming Frog. Їй можна скористатися безкоштовно. Вона швидко знайде всілякі проблеми, які провокують зниження трафіку.
- Подивіться індексацію : вбиваєте site:назву (site:webakuua) і бачите, які саме сторінки індексуються пошуковими системами. Можете знайти таким чином дублі та прибрати їх.
- Перевірте robots.txt . У ньому можуть виявитися заборони індексації, прописані помилково.
- Перевірте тег canonical . Якщо ви не використовуєте rel=”canonical” для сторінок з однаковим контентом, пошукова система оцінює їх як різні, але з плагіатом, і за це знижує ресурс у видачі.
- Проаналізуйте сезонність .
Можливо, ваша пропозиція поки що не актуальна? Всі продукти так чи інакше втрачають, а потім знову збільшують попит протягом року, і це нормально.
- Проведіть аналіз маси посилань . Ви повинні використовувати якісні майданчики з гарною репутацією для розміщення посилань, а також нарощувати масу посилань плавно, рівномірно, а не ривками. Також використовуйте внутрішнє перелінкування сторінок, тільки пам'ятайте, що велика кількість посилань на одній сторінці може розцінюватися пошуковими системами як спам.
- Авторські тексти . Переконайтеся, що контент є унікальним.
На жаль, буває так, що вкрадений у вас контент ранжується на іншому сайті вище, ніж у вас. Якщо ви впевнені в автентичності текстів, можна спробувати розібратися з плагіаторами через підтримку, але частіше потрібно змінювати контент. Дотримуйтесь цих правил і завжди будьте в ТОПі!