Вплив структури сайту на його ранжування

02.10.2014

Влияние структуры сайта на его ранжирование

Недаремно ми часом хвастаємо в нашому портфоліо, що на структуруванні каталогу собаку з'їли. Чітка ієрархія, зручна навігація та звичні назви розділів до вподоби не тільки відвідувачам, а й пошуковим системам. Як роботи визначають якість структури сайту? Яким має бути еталонний каталог та основні елементи ресурсу з погляду SEO? Про ці та інші премудрості ви дізнаєтеся дуже скоро.

Чому для сайту важлива якісна структура?

Требования поисковиков к структуре сайта

По-перше , про це у своїх рекомендаціях вебмайстрам говорять самі пошукові системи. Яндекс робить акцент на:

  • зрозумілі (традиційні) назви розділів меню;
  • поділ загальних категорій більш конкретні підкатегорії.

Google також рекомендує використовувати лаконічні описові назви у розділах каталогу.

Що це означає? Постарайтеся зробити сайт максимально комфортним та зрозумілим для користувача, особливо якщо його тематика специфічна та складна для сприйняття.

По-друге , користувачі будуть швидко знаходити інформацію, що їх цікавить, покращуючиповедінкові фактори - один з важливих критеріїв ранжирування сайтів.

По-третє , зручний каталог і зрозуміла архітектура сайту сприятимуть збільшенню продажів - покупки набагато приємніше робити в комфортному, затишному середовищі, незалежно від того, онлайн це або офлайн.

Грамотная структура сайта способствует увеличению продаж

По-четверте , пошуковці швидше індексують і краще ранжують сайти з грамотною чіткою структурою.

Роботи не оперують поняттями «зрозуміло», «зручно», «вірно», вони оцінюють структуру сайту за запитами, що вводяться. Високочастотний запит – назва розділу, середньочастотний – підрозділ, низькочастотний – останній елемент структури (сторінка товару).

Сайт швидше та простіше потрапить у топ за високочастотним запитом «стільця», якщо зможе відповісти на всі запитання відвідувача. Іншими словами міститиме в підкатегоріях каталогу максимальну кількість видів стільців: «дерев'яні…», «…для офісу», «…для кухні» тощо. Чим більше підрозділів, тим більше користувачів зможе вирішити свою проблему саме на цьому сайті.

Структура сайту повинна бути також помітною для пошукових систем, для цього необхідні:

  • логічно структуровані розділи та підрозділи в основному меню;
  • короткі та виразні назви категорій та підкатегорій;
  • title містить заголовок сторінки h1 сторінки, який у свою чергу збігається з анкором посилання на цю сторінку з основного меню;
  • інтуїтивно зрозумілі URL з логічною структурою (http://glavnaya.com/kategoriya/podkategoriya/tovar);
  • "Хлібні крихти" повинні відображатися відповідно до розділів.

Особливості структури ідеального сайту

На основі досліджень досвіду користувача можна виділити кілька актуальних особливостей грамотно структурованого ресурсу.

  1. 69% часу відвідувачі витрачають на перегляд лівої частини сайту, тому тут найчастіше розміщуються важливі компоненти – сайдбар, інформація про акції та знижки. Расположение сайдбара на сайте
  2. Кнопки навігації краще розташувати у верхній частині сторінки (переважно) або ліворуч.
  3. Великі зображення одразу ж приваблюють відвідувачів. Потрапляючи на сайт вперше, вони спочатку дивляться на головне зображення, а потім ковзають нижче, знайомлячись з контентом. Расположение больших изображений на сайте
  4. 80% користувачів довше затримують свою увагу інформації у верхній частині сторінки чи так званому «першому екрані». Вгорі краще розмістити логотип і контактну інформацію, не захаращуючи цей простір банерами та іншими елементами, які можуть відволікти користувача.
  5. Контент на сторінці потрібно розташовувати відповідно до F/E-схеми руху погляду користувача по сайту:

    • F-схема – користувачі зазвичай сканують сторінку все менше в міру руху очей вниз до футера;
    • E-схема з'являється у тому випадку, коли перегляд здійснюється по горизонталі, переміщаючись дедалі нижче.

    При цьому на праву частину сайту відвідувачі найчастіше практично не звертають уваги.

  6. У перших двох абзацах має бути найважливіша інформація, оскільки продовжити читання далі зможуть лише найсильніші, і то за умови цікавого змісту. З цієї причини варто уникати об'ємних текстів без структурування заголовками, підзаголовками і маркірованими списками на посадкових сторінках. Важная информация в первых двух абзацах

Ефективний дизайн має на меті створення простої, зрозумілої та комфортної навігації, на швидку взаємодію з користувачами, а також на збільшення відсотка повернення відвідувачів. Грамотна структура, безперечно, високо цінується пошуковими системами, але вона не може гарантовано забезпечити сайту місце в топі, щоб утриматися на вершині, необхідна якісна оптимізація та просування ресурсу.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019